Mitä ihmettä teen tälle ällötykselle?
Hei!
Tulinpa vähän jo tänne kurkkaileen vaikka raskaus on alussa. Vellova pahanolon tunne vaivaa vuorokauden ympäri; välillä enemmän, välillä vähemmän mutta tuntuu, että olen välillä ihan toimintakyvytön. Onko tämä ihan normaalia? Mikä tähän auttaa? Edellisessä raskaudessa selvisin pienellä kuvotuksella iltapäivisin mutta nyt... Huh-huh! Viime raskaudesta tuttu palelu ja uupumus ( tai paremminkin hirveä väsy) on taas mukana kuvioissa. Pakko uskoa todeksi: meille tulee vauva! JEE!
Kommentit (7)
pieni napostelu auttoi ja jääkaappi kylmän veden juonti. mutta oli kyllä minullakin ällötys kolme kk, ja paha maku suussa. Se menee ohi, mutta kun ei päästä mahaa tyhjäksi, on olo pikkuisen parempi.
Se auttoi minulla jatkuvaan kuvotuksen tunteeseen, hävisi aina pariksi tunniksi. Kuvotusta oli muuten aamusta iltaan.
tai terveydenhoitajalta sopivaa B-vitamiini valmistetta.
Itse käytän Berocca Plus-vitamiinia ja se sisältää kaiken mitä odotusaikana muutenkin tarvii (lukuunottamatta D-vitamiinia).
Ekaa odottaessa en syönyt B-vitamiineja ja kärsin hirveästä pahoinvoinnista. Nyt odotan kakkosta ja sain pahoinvoinnin kuriin (lieväksi) kun aloin syömään Beroccaa.
Juuston ja ylipäätään jonkun suolaisen (kuten sipsit...) syöminen. Ja sitten ekstraherkkuna jäiset puolukat tomusokerilla. Nam! Ja nehän kuuluu syödä niin, että poksauttaa puolukan kerrallaan rikki hampaiden välissä sängyssä loikoillen kun mies yrittää nukkua... saan vieläkin kommenttia tästä, vaikka tuo pahoinvoinnin aiheuttaja on pian 2,5 v...
Eli jos maltan lopettaa kotihommat kesken, kun alkaa väsyttää tai heikottaa ja annan huushollin kaatua päälle, säästyn vähemmällä oksentamisella. Pötkötän sen aikaa, että pahin väsy menee ohi ja illalla on parempi olla.
Onneksi esikoinen touhuaa aika paljon itsekseen ja tulee näyttämään kaikkea kivaa mulle, kun makaan sohvalla. Silti käy välillä sääliksi pientä ;(
Sun pitää varmaan saada nyt kunnolla vertaistukea tuohon tilanteeseesi ;) Eikös me sillä olla selvitty kaikesta tähänkin asti?
Täällä nimittäin kirjoittelee uudella nimellä yksi tuttusi, jolla on nyt rv 24+3 ;)
Ainoa hankala puoli tuossa ällötyksessä on ollut ainakin itsellä aina vaan se, että ei sitten millään ole oikein jaksanut lähteä mihinkään " tukiryhmiin" ...nähdään kuitenkin jossain vaiheessa ja tsemppiä!!!
Minun oloni helpottui jonkin verran viime raskauden ällötysvaiheessa, kun popsin tuoreita kurkkuja, viiliä sekä ennen kaikkea salmiakkia. Salmiakkia ei tosin saisi kauheasti raskausaikana syödä ja neuvolassa kiellettiinkin se tyystin sitten keskiraskauden aikana... mutta siinä vaiheessa en enää voinut pahoin! :-)