Imetysliivit, imetyspaita, liivinsuojat?
Maalisodottaja kyselee... luulen että tältä palstalta saisi näihin asiohin jo " asiantuntevaa" tietoa (kun jotain varmaan pitäisi hommata jo valmiiksi):
mistä löytäisi hyviä (miel. edullisiakin) imetysliivejä?
Kupin avaussysteemi pitäisi olla kätevästi yhdellä kädellä käytettävä.
Ja olisi kiva jos liivi olisi jotenkin tuettu/muotoiltu, väh. kaarituet (kokotuettuja ei taida imetysliiveissä ollaa, kun rinnat muutenkin paisuu maidostaa... paitsi sitten kun ne on tyhjennetty...)
Oletteko käyttäneet esim. H&M:n imetyspaitaa? Onko hyvä, kannattaisiko ostaa?
Entäs mitkä liivinsuojat on parhaita mielestänne?
(Muistelen että viimeksi 10 v. sitten tarvitessani mulla oli joku tietty suosikkimalli/merkki - jotkut kun näkyi liikaa paidan alta ja joittenkin materiaali jäi kiinni nänneihin... mutta mitenköhän ne on nykyään?)
Kommentit (22)
kahdessa ekassa imetyksessä minulla on ollut vaikka mitä imetysliivejä mutta ehdottomasti parhaat on olleet nämä jotka ostin tälle kuopukselle eli nettiemon bravadot. ne on toppimalliset mutta yllättävän tukevat. liivit on täyttä puuvillaa niin ne on mukavat päällä myös yöllä, luukku aukeaa riittävän alas ja kiinnitys on näppärillä neppareilla.
samaten tähän imetykseen on hankittu boobin imetyspaitoja ja nekin on ollut tosi loistava ostos, harmittaa oikein etten tullut ostaneeksi jo keskimmäisen aikaan :( imetyspaita helpottaa julki-imetystä huomattavasti ja minä käytän niitä myös kotona, kun tottuu raottamaan luukkua niin ei enää jaksa paidanhelmoja hinailla ylös... vaikka boobit on uutena kalliita niin ne on tosi hyvälaatuisia ja kestäviä, minä olen käyttänyt ja pessyt ja käyttänyt paitojani nyt 6kk ja ovat edelleen kuosissaan ja nypyttömiä, lähes uudenveroisia. Jälleenmyyntiarvokin on aika hyvä ja voihan paidan ostaa itsekin käytettynä jos ei raaski uutena ostaa, minulla on sekä että.
liivinsuojina olen käyttänyt ainun pestäviä. en tykkää yhtään kertakäyttöisistä, ovat kovia, tarttuvat kiinni nänniin ja hautovat. ainut kyllä tuppaa falskaamaan kovassa maitotulvassa, pahimpina aikoina laitoin sen päälle kertakäyttöisen liivinsuojan kosteussuluksi. netistä saa ostaa kestovaippoja myyvistä putiikeistä kestoliivinsuojia joissa on samanlaisia kosteussulkuja kuin kestovaipoista, näistä ei ole kokemusta mutta ovat varmasti tosi hyviä.
Tuli kokeiltua heti aluksi ainun liivinsuojia ja ne jäi tosi (siis ihan sikamaisen) kipeesti rikkinäisiin nänneihin kiinni, myöhemmin oli ihan ok. En kyllä käyttänyt kuin yhden paketin. Onneksi olin saanut myös Pirkan kertakäyttösiä suojia ja ne oli ihan tosiaan tosi hyvät ja halvemmatkin kuin ne ainut. Pirkan liivinsuojat ei tarttunut kiinni vaikka olin tosi rikki, niissä se materiaali on sellaista sileää kun taas ainuissa on sellaista harsomaista. Enkä muista, että niistä olisi paitaan läpi asti kastunut, vaikka ihan märätkin olivat alussa kun tuo toinen rinta vuosi koko ajan.
Imetysliiveistä sanon vain, että älä osta liukkaita,niissä ainakin minä joudun teippaamaan liivinsuojat kiinni, muuten ne on ihan jossain muualla kuin liiveissä.Puuvillaset on paremmat. Lindexissä muistan nähneeni hyvän näköisiä, täytyisi joku päivä käydä ostoksilla.
Imetyspaitaa ei minulla ole, mutta sekin olisi ollut välillä ihan mukava, ettei tarvitsisi kaupungilla napa paljaana imetellä. :-)