täit vs hiekkalaatikon hiekka =D
hiekkalaatikon hiekasta pöllyää mustaa kiillettä...joka näkyy
päähanassa mustina täplinä. Jonka takia olen tutkinut lasteni päätä täiden varalta, mutta tajuttuani, että talvisin sitä mustaa ei löydy lasten päästä yhdistin löydökseni hiekkalaatikon hiekkaan. Jonkin aikaa pöllytettyäni hiekkaa ilokseni totesin, että sieltähän se musta kimalletäplä on kotoisin. Mutta bakteerikammoisena joudun yhä uudestaan ja uudestaan tutkimaan ja raaputtelemaan lasteni päänahkoja...vielä kun tytöllä on muutenkin herkkä päänahka mikä kutiaa ja kuivuu helposti...aargh. Nyt on vielä päivähoito aloitettu ja voi ei mikä jatkuva kammo minulla on kun en voi olla ajattelematta kaikkia niitä pöpöjä mitä hoitopaikoissa pesii....=(
Kommentit (4)
Kun esikoinen alotti päiväkodissa 6 vuotta sitten niin kammosin kaikken mahdollista ja mahdotonta. Nyt, siis ihan tosi vasta näin monen vuoden ja kolmen lapsen jälkeen olen saanut itselleni mielenrauhan. Jos joku tai vaikka kaikki sairastuu niin sitten sairastuu. Jos lapsi oksentaa päälleni niin sitten oksentaa, sen saa pestyä pois. Itse tiedän että jos ite sairastun niin yleensä vain yksi tai kaksi päivää on tosi hankalia mutta aina niistä selvitään.
Mitä tulee täihin, nyt kun koko ajan tuntuu että täivarotuksia tulee kouluista ja tarhoista, niin täit on itse asiassa aika helppo hoitaa. Ne kuolevat hiusten ulkopuolella nopeasti, eivätkä edes leviä muuten kun pidempiaikasessa hiuskontaktissa. Täit ei hyppele päästä toiseen, eikä odota tyynyissä valmiina hyökkäämään. Täit saa nopeasti täishampoolla hoidettua.
NIiin, mutta pointtini, ymmärrän oikein hyvin, miltä sinusta tuntuu ja minulle " relaaminen" on todellakin ollut järkityön takana...
joka pitäisi hiekan ja kimalteet pois päästä. Pojallani on aina lakki ulkona päässä, muuten olisi kasapäin hiekkaa päässä meilläkin, nyt vaan lakissa.
Tähän asti aina on ollut kyse roskasta tai kesällä jostain pienestä kärpäsestä, mutta joka kerta kauhistun valtavasti! En tiedä mitä tekisin jos meille oikeasti tulisi täitä (tai kihomatoja, yök!). Sekoisin varmaan...
Todella positiivista että joku tunnustaa neuroosinsa! :-D Eikä aina tee aloitusta muiden ihmisten neurooseista.
Lila75 ja käsilaukun käsidesipullot (käsille, julkisten tilojen potille jne..)