Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuunnellaanko sydänäänet ekassa neuvolassa?

28.12.2005 |

Toista odotan ja menen neuvolaan 9.1. Nyt rv on tasan 6. Eka ultra on vasta rv. 10+2. Ihan vain kiinnostaa, että joko sydänäänet kuunnellaan tuolloin, kun en muista miten se oli ekassa raskaudessa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänääniä kuunnellaan vasta rv12. Voihan se olla että muualla on herkempiä laitteita, mutta en kuitenkaan usko että sulla äänet kuuluvat dopplerilla vielä tammikuun alussa, jos nyt on rv6. Ultrassahan ne kyllä näkyvät.

joanna

Vierailija
2/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuunneltiin ekan kerran rv. 11+5 mutta ei saatu kuin ihan jotain pientä lukemaa. Ultra oli parin päivän kuluttua ja siellä kuului äänet jo selvästi, mulla tehtiin ultra sisäisesti. Dopplerilla irtos syke vasta seuraavassa neuvolassa rv 15.

Sasuliini 34+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola ollut molemmissa raskauksissa viikolla 8+6 tai sinne päin, ja molemmilla kerroilla äänet on kuunneltu ja kuultu. Molemmilla kerroilla on th pitänyt ensin vakuuttaa siitä, etten hermostu jos mitään ei kuulu - useimmiten kun noilla viikoilla ei kuulu, ainakaan jos sattuu olemaan vähän paksummat vatsanpeitteet (suomeksi läskiä ;)

Laitteiden hienouteen en osaa ottaa kantaa, kunta on köyhä joten en usko että olisivat mitenkään erityishienot.

Vierailija
4/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molemmissa raskauksissa käynyt neuvolassa ensimmäisen kerran 8. raskausviikolla, eikä sydänääniä ole kuunneltu (eri neuvolat). Ei ole kuunneltu myöskään 1. lääkärikäynnillä (rv 10-11). Itseasiassa vasta np-ultrassa olen saanut lopullisen varmuuden siitä, että masussa tosiaan asustaa joku.