G:Uudenvuoden aattoillan menu?
Kommentit (40)
se sit säätelee illan tapahtumia...
Meillä muuten on sillon hääpäiväkin, että juhlanaihetta ois..
Jos juhlitaan alkholin voimin, shamppanjaa ehdottomasti! Ja liköörejä, eri makuisia.
Joo, no saunaoluet ja siiderit tietty.
Ja mitä ruokaan tulee, on se ne perinteiset nakit ja salaatit. Ehkä joku peruna-kasvispaistos voisi olla paikallaan.
Toivon meille alkoholitonta vuodenvaihdetta ;)
Itse en kehtaisi moista tarjota vieraille.. ei edes oman porukan kesken niitä syödä kuin joskus - ja siis arkena. Mielestäni uudenvuoden aattoa voi juhlistaa kyllä hyvällä ruoallakin, eikä millään nakeilla.
Alkupalaksi blinejä ja muikunmätiä lisäkkeineen
Pääruoaksi pestokuorrutettua kananpojafileetä ja kermaperunoita
Jälkiruoaksi suklaamarkiisi ja vadelmamelba
Juomaksi aitoa shampanjaa sekä hyviä viinejä.
ja perinteet on perinteitä.
Ihan rauhassa blinejäs vaan tarjoot, ja hienostelet...
alkoholittomia juomia minulle ja lapselle, miehelle " miestä" väkevämpää vähäsen. :)
T: Kokki, jonka kotona perunasalaatti on gourmet, ja hyvät nakitkin uppoo.
Ps. Uudenvuoden aatto ei ole mikään pyhäpäivä.
Vierailija:
Itse en kehtaisi moista tarjota vieraille.. ei edes oman porukan kesken niitä syödä kuin joskus - ja siis arkena. Mielestäni uudenvuoden aattoa voi juhlistaa kyllä hyvällä ruoallakin, eikä millään nakeilla.Alkupalaksi blinejä ja muikunmätiä lisäkkeineen
Pääruoaksi pestokuorrutettua kananpojafileetä ja kermaperunoita
Jälkiruoaksi suklaamarkiisi ja vadelmamelbaJuomaksi aitoa shampanjaa sekä hyviä viinejä.
Ja tietenkin naksuja ja sipsejä :)
ja jotain kalaa niille jotka eivät nakeista tykkää. Jäkkäriksi jokin jäädyke, se on helppo tehdä etukäten. Juomana vain kuohuviiniä, lapsille limsaa.
On junttia tai ei niin näin meillä.....
Ja kyllä osaan hyvää perunasalaattiakin tehdä, mutta se vaan ei mielestäni ole uudenvuoden juhlaruokaa.
Kaipa sitä sitten olen hienostelija, kun haluan hemmotella itseäni, perhettäni ja vieraita hyvällä ruoalla ja juomalla ;))
Perunasalaatit syödään sitten saunamakkaran kanssa.. näin meillä.
t. 8
En väittänytkään uudenvuoden aaton olevan mikään pyhäpäivä. Mutta meille se on JUHLAPÄIVÄ ja silloin panostetaan ruokaan. Ja toisaalta en muutenkaan ajattele, että vain pyhäpäivinä syödään paremmin.... tietysti kukin toimikoon tavallaan!
Se kertoo, ettet kunnioita tai ymmärrä muiden perinteitä. Tämä tekee sinusta myös juntin.
PS. Perunasalaatti, jota minä teen ei ole mitään sanuamakkaran kanssa syötävää. :) Siihen tulee kosolti tuoreita yrttejä, oliiviöljyä, sitruunaa ja balsamicoa.
Vierailija:
Ja kyllä osaan hyvää perunasalaattiakin tehdä, mutta se vaan ei mielestäni ole uudenvuoden juhlaruokaa.Kaipa sitä sitten olen hienostelija, kun haluan hemmotella itseäni, perhettäni ja vieraita hyvällä ruoalla ja juomalla ;))
Perunasalaatit syödään sitten saunamakkaran kanssa.. näin meillä.
t. 8
ettekö osaa vastata vittuilematta.
Itse varmaan tekisin jotain muuta. Ehkä jotain jättikatkaravuista ja chilistä. Salaattia myös.
" Minä en TODELLAKAAN syö mitään nakkeja!" -tyyppejä. ;)
Vierailija:
ettekö osaa vastata vittuilematta.
Ja kyllä kai voin todeta, että meillä ei TODELLAKAAN syödä nakkeja ja perunasalaattia?
Kaipa sinulla ja muilla kokeilla on sen verran hyvä itsetunto, ettei moisesta tarvitse maustekurkkua vetään nenään ;)
Minun mielestäni nakki ja perunasalaatti on maailman mielikuvituksettomin ruoka ja sen voin ihan ääneen sanoa.
Ja mitä balsamicoon ym mainitsemiisi höysteisiin tulee, niin siten tehtyä eurooppalaistyyppistä perunasalaattia en kyllä ikimaailmassa yhdistäisi nakkien kanssa! Itse harrastan sitä grillatun lihan tai kalan lisäkkeenä. Mutta tässä taas nähdään kokkien eroavaisuudet ;)
Vierailija:
Ja kyllä kai voin todeta, että meillä ei TODELLAKAAN syödä nakkeja ja perunasalaattia?Kaipa sinulla ja muilla kokeilla on sen verran hyvä itsetunto, ettei moisesta tarvitse maustekurkkua vetään nenään ;)
Minun mielestäni nakki ja perunasalaatti on maailman mielikuvituksettomin ruoka ja sen voin ihan ääneen sanoa.
Ja mitä balsamicoon ym mainitsemiisi höysteisiin tulee, niin siten tehtyä eurooppalaistyyppistä perunasalaattia en kyllä ikimaailmassa yhdistäisi nakkien kanssa! Itse harrastan sitä grillatun lihan tai kalan lisäkkeenä. Mutta tässä taas nähdään kokkien eroavaisuudet ;)
Itsekeskeisiä muka-juppeja taas liikenteessä. Pitääkö sitä ihan joka aiheesta saada riita aikaiseksi!?
P.s. meillä syödään varmaan nacoja+höysteitä ja lapsille teen hampparit
T: köksä
Nakkeja ja perunasalaattia
sipsejä
kotileivonnaisia
marinoituja pihvejä jne.
limsaa
jne. Riippuu, mitä kukanenkin tuo
Ja oman kokemuksen pohjalta parasta viettää lasten kanssa uutta vuotta rennosti ja ' helposti' . Aikuisillakin on mukavaa ja helppoa, kun aika ei vierähdä keittiössä. Joulu oli meillä se ' juhlava juhla' . Minusta on sama, mitä kukanenkin tarjoaa itselleen ja vierailleen, mutta ihmettelen kovasti ihmisiä, jotka näkevät tarvetta arvostella toisten tarjoiluja. Lieneekö epävarmoja itsestään, arvostaan ja asemastaan?
terveelliseltä ;)