Voiko neuvolassa käydä tekemässä raskaustestin ilmaitteeksi
Kommentit (18)
Sanovat etta osta apteekista testi.
Täällä ainakin lääkäriaika maksaa aina.
ja varmasti voisin käydä testin siellä tekemässä, mutta taitaa olla tätä luxusta sitten vain täällä Lapin erämaissa:)
heidän laittamansa ehkäisykapseli käteen
Terkkari ei tee testeijä MEILLÄ, labra tekee ja tuloksen saa iltapäivällä soittoajalla! Neuvola tervyskeskuksen yhteydessä! Parasta ostaa testi apteekista, noin 5 e tai tilata 9.50 e (4 kpl)!
ja aborttia en tekisi. Kokeilen soittaa huomenna ja kysyä että tekisivätkö testin. Neuvola on lähempänä kuin apteekki ja ei autoa niin siksikin kyselen.
Joku oli th???
Kuinka todennäköistä on että käteen laitettava ehkäisykapseli olisi pettänyt
Tosin olin silloin 20 v. ja opiskelija ;) Näin Treellä kuitenkin melkein 10 v. sitten.
En jaksa mennä hakemaan alakerrasta tietoja ehkäisykapselin luotettavuudesta. Miksi epäilet pettäneen?
menkat kesti tasan kaksi päivää (normaalisti runsaat menkat)
2 tamppoonia meni yhteensä. Vuoto oli todella niukkaa ja siitä aikaa n viikko. Nyt muutaman päivän ollut hiivan oireet mutta tänään nekin lähtivät pois ja alavatsakipua ollut koko päivän (4 vuoteen ei minkäänlaista menkkakipua ollut) samantapaista kipua
klamydiatesti oli nega, alkuviikosta saan tulokset papasta. mikä naistentauti voi aiheuttaa tällaisia oireita- normaalisti menkat siis todella runsaat ja kestävät 4-5 päivää, nyt normaalia vuotoa vain päivän ja sekin erittäin níukkaa. Alavatsakipu ihmetyttää..Ei mitään hirvittävää kipua mutta tuntuu
menkat oli 6 päivää myöhässä normaalista kierrosta
Hain nyt kirjan. Ehkäisykapseleiden varmuus on sama kuin yhdistelmä(e-pillerit) ja sterilisaation. Niiden jälkeen järjestys minipillerit, kierukka, ehkäisysieni, pessaari, kondomi spermisidit, keskeytetty, varmat päivät ja ei ehkäisyä! Kapseleista sanotaan, että ehkäisyteho täydellinen ja ainoa ongelma useille vuotohäiriöitä. Mutta, jotta saat rauhan, niin soita paikkaan missä laitettiin ja " kerjää" lähetettä testiin. Itse ainakin heltyisin tekemään lähetteen, jos rahat tiukassa....
Joissakin kaupungeissa on ns. nuorisoneuvoloita/perheneuvoloita joissa saattaisi testin saada ilmaiseksi tehtyä... Ja aina kannattaa yrittää!!!:) Varaa aika lääkärille, ja kerro huolesi, sekä mainitse rahattomuudestasi. Jos on fiksu lekuri, niin laittaa sinut testiin, eikä apteekkiin...;) Toimii muuten muissakin asioissa, nim." Olin köyhä opiskelija" . Kun reilusti sanoo, että rahat ovat nyt loppu, niin lääkärit ovat huomioineet tämän ainakin ennen. Kerran sain jopa keuhkoputken tulehdukseeni lääkäriltä suoraan parin päivän antibiootti kuurin, kun sanoin etten saa rahaa ennen kuin parin päivän päästä... Ja kirjoittavat myös halpoja lääkkeitä, tosin nykyäänhän saa vaihtaa lääkkeet edullisempiin, mutta ennen tätä lakimuutosta köyhänä ihmisenä aina pyysin halvimmat mahdolliset lääkkeet.
KIITOKSIA vaan kaikille ihanille lääkäreille, jotka ovat ymmärtäneet hätäni aikoinaa!!!:)
Laitoin gallupin pystyyn ehkäisyn pettämisestä ja todella monelta tuli vastaus että pillerit pettäneet..
Onko tämä kovinkin yleistä että ne pettävät?
Pelkään todella raskautta koska isä on poikani isä jonka kanssa olen jo eronnut
Pitäisin lapsen koska aborttiin en pysty ja isäkin varmasti hyväksyisi asian. Mutta tähän elämäntilanteeseen ei vain olisi kovin hyvä juttu tuo raskaus
Yleensä pillereiden pettämiseen jokin syy, vaikka sitä ei heti muistaisikaan esim. pilleri unohtunut, ripuli, oksentelu, antibioottikuuri (sopimaton), omat kuukautisten muuttamiset jne. Eli en ainakaan minä ole juurikaan pillereiden pettämiseen ilman selitystä tormännyt (yli 10.v. töissä eikä heti tule mieleen), mutta kaikki mahdollista ja minipillerit ovat oma lukunsa. Nyt th järkyttyy mitä kello on ja hipsii nukkumaan.Öitä! P.S. yleensä asioilla on tapanansa järjestyä ja olen todellinen abortin vastustaja, mutta esim. tällaisessa tilanteessa ymmärtäisin, koska ehkäisystä todella huolehdittu, mutta onhan ne vauvat ihania. Aina tarvitsee pohtia pystyykö lapsen pitämään, jos suhde poikki ja rahat tiukalla....
Jos se on aihettanu noi " kummalliset" menkat.
sitten vastauksen saa parin tunnin päästä.
mutta ollaan tällanen pikkuinen maalaiskunta, jossa palvelu vielä pelaa
ja ei ole sitä autoa joten taidan vain kävellä apteekkiin saakka.
vatsakipukaan ei ole kokoajan, nyt taas aamulla oli vähän mutta nyt ei enää mitään, jos siellä pieru vain kiertää
Sen voi tehdä terveyskeskuksessa!