sijoittaako av:n mammat osakkeisiin?
Kommentit (11)
Tällä hetkellä salkussa Elisaa, Stockaa, Elcoteqiä sekä rahastojen kautta monia muitakin.
siinä olisi mitään järkeä. Eli minä en sijoita. Ei nyt kyllä ole mitä sijoittaakaan.
mihin osakkeisiin kannattaa sijoittaa eikä jaksa aktiivisesti hoitaa salkkuaan niin suosittelen kyllä osakerahastoja.
ja arvioi mikä osake nousee nykykurssiinsa nähden eniten. eli millä kurssi tällä hetkellä aliarvostettu
kurssissa... itse sijoitan Nordean itä-Eurooppaan ja sitten johonkin toiseen jonka nimeä en muista... olen vähän laiska sijoittaja. yhteensä meidän perheellä sij.rahastoissa noin 10.000 ¿ ja osakkeissa 2 x 20.000 ¿. (molemmilla pojilla yhtä paljon)
Lisääkin tekisi mieli mutta nyt olen kyllä ajoituksen suhteen vähän epäileväinen, en tahdo juurikaan ostella nyt kun tuntuu että kurssit on nousseet jo niin paljon. En ole päässyt omillani rikastumaan, mutta olenkin ostanut ne eläkepäiviä silmälläpitäen, siis " osta ja pidä" , en tarkkaile markkinoita mitenkään aktiivisesti.
huomannut että suomalaisetkin firmat (tai no Nordea on kyllä aika vähän kotimainen :-) ) on nousseet aika kivasti vuoden aikana. Mulle on tullut noiden 2 firman osakkeista " voittoa" 3800 ¿. Tai virtuaalistahan se voitto on, sillä en aio myydä niitä pois... ainakaan vielä.
osakerahastoissa mulla on Nordea Itä-Eurooppaa ja lapsilla Nordea Eurooppa kasvua.
kansankielistä tietoa jos ehtii ja jaksaa asiaan perehtyä! Ehkä googlettamallakin Saariota vois löytää jotain järkevää ajankohtais tietoa.
Itse innostuin aikoinaan sijoittamisesta ja hankin muutamia osakkeita jotka maksavat mukavasti osinkoa (Kesko, OKO) ja rahaa (korkoa) karttuu tilille vaikken muuten mitään teekkään. Innostukseni lopahti toistaiseksi kun aihe olisi vatinut suurta perehtymistä, mutta sain mieheni delegoiduksi paneutumaan asiaan... :)
ps. Kauppalehden sivuille kannattaa rekisteröityä, sieltä saa seurattua on-linenä kurssimuutoksia ym. tietoa.
Mulla on sijoitusasunto ja ihan hyvä tuotto.
sitä ennen pitäs ottaa vähän selvää noista jutskuista