Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään kokemusta kylpylä Peurungasta?

Vierailija
08.02.2012 |

Ymmärtääkseni tätä paikkaa on uudistettu. Siis uudistetusta tällaisesta. Pohjoismaiden pisin vesiliukumäki, millainen alastulo siinä on? Tuleeko nopeaan alas? Voiko esim. uimarenkaalla laskea?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan oo käyny?

Vierailija
22/57 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuoreita kokemuksia Peurungasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Olen viettänyt Peurungassa useita lomia niin yksin, kuin lastenkin kanssa. Majoittunut olen mökeissä, huoneistoissa kuin hotellihuoneissakin. Paljon Suomessa kylpylöitä kiertäneenä, voin sanoa, että Peurunka ehdottomasti Suomen parhaita kylpyläkeskuksia. Ja ehdottomasti edullisin majoittua! Kylpylässä on kaikille jotakin. Meillä kuusivuotiaat kaksospojat (ovat uimataitoisia) menevät mielellään isosta liukumäestä (aikuisten valvonnassa tietenkin)  niin yksin kuin aikuistenkin kanssa. Vauhti on mielestäni sopiva niin lapsille kuin aikuisillekin. Toki jos ei ole tottunut vesiurheilun ystävä, niin silloin kannattaa jättää liukumäki väliin. Poikien ollessa pieniä, lastenaltaan liukumäessä tuli liian kovat vauhdit niin että pää kolisi laitoihin. Se ehkä ainut miinus puoli minkä voin kylpylästä sanoa. Keskialtaan kiipeilypatja ihan paras. Meillä usein ollut isovanhemmat mukana, jotka tykkäävät uida matkaa. Tämä onnistunut hyvin rata-altaassa. Erityiset kiitokset he antavat infrapunasaunalle, jossa mukava rentoutua uinnin jälkeen. Valvojat mielestäni ovat asiallisia ja ystävällisiä, kun ovat joutuneet meidänkin vilkkaita poikia välillä huomauttamaan. Itse en ole huomannut siisteydessä moitittavaa. Pukuhuoneet ovat olleet ainakin meidän perheelle tilavat ja riittävät, samoin suihkutilat. 

Vierailija
24/57 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ollaan nyt siinä pisteessä, että siirtolaiset asutetaan lomakeskuksiin. Ehkä jo hiihtolomilla ollaan Suomessa samassa vaiheessa. Eli kannattaa varmistaa ennen menemistään, ettei ole VOKin keskellä lomailemassa. Ellei sitten koe haluavansa lomailla juuri siihen malliin. 

Esim. Åressa alkaa olla turvapaikanhakijoita tilapäisessä VOKissa. http://www.t-a.no/nyheter/2015/10/13/%C3%85re-Holiday-Club-%C3%A5pner-d%C3%B8rene-for-flyktninger-11676015.ece

Vierailija
25/57 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä

Vierailija
26/57 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Mielestäni Peurunka on monipuolien liikunta ja hyvinvointikeskus moneen makuun. Itse vierailien siellä melkein viikottain. Olen vieraillut siellä sporttimeiningeissä, kylpylässä, tyhy tapahtumissa, konserteissa, konfresseissa pikkujouluissa jne.. Kaikille löytyy tarjottavaa. Tarjontaa parantaa erilaiset taphtumat kuten etreme run ( jolloin ei kannata kyllä ehkä perheen kanssa mennä, sillä alueella on yli 1000 juoksijaa ja osa myös kylpee juoksun jälkeen). Suihkuissa miesten puolella on välillä nukkaa yms lattialla, mutta muuten en siisteydessä ole löytänyt isompaa moitittavaa.  Likumäkiä löytyy suomen korkeismmasta ja ehkä pisimmästä mäestä lyhyisiin lasten mäkiin. Altaita on äkkipäätä laskien 7 jos pienet kylmä ja kuuma-altaat lasketaan mukaan. Vastavirta altaassa saa uimari hyvä sykkeet päälle. Kokeilkaapa kiertää vaikkapa 5 kierrosta. Vastaa yksi 100 m kierros n. 300 m eli 5 kiekkaa 1500 m. Ja löysäillä ei voi kun lähtee takaisinpäin. Suurin osa kyllä ui tai kelluu myötävirtaan (( : Mutta itse olen vastavirran uija joka suhteessa ((( :  Lisäksi Peurungassa on nykyään tarjolla heidän yhteistyökumppanien tuotteita erilaisista hyvinvointituotteista läskipyöräilyyn. 

Mielestäni Peurunka on kehittynyt hyvin ja pessyt kasvojaan kuntotuslaitoksesta hyvinvointikeskukseksi unohtamatta kuitenkaan näitä kuntotutettaviakaan, mikä on ilm. ihan oman liiketoiminnan alla. Oman n. 20 kylpylän tai vastaavan kokemuksella voin suositella.

Vierailija
27/57 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta on asennevammaisia, en voi suositella.

Vierailija
28/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olettaa, että uimarengas ei sovellu vesiliukumäkeen. Rengas saattaa ottaa kiinni pohjan saumakohtiin, ja silloin laskusta tulee turvaton ja jopa vaarallinen. Tai sitten laskija keikahtaa muuten vaan renkaalta tiukassa mutkassa ja hyppyrissä. 

Putken voi virtuaalilaskea netissä: https://www.youtube.com/watch?v=uxlwYnZ0pQU

Vierailija
29/57 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn monta kertaa viikossa uimassa ja olen muitakin palveluja käyttänyt, mm keilannut. Minusta toimiva systeemi, jikiallas ehfoton, hyvät vesihieronnat, paljon toimintoja. Allasosasto iso, siisteys ihan hyvä. Penkit löytyy pukuhuoneista. Suosittelen, ruoka hyvää.

Vierailija
30/57 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas että olen kahden pojan kanssa menossa peurunkaan 6 ja 7 vuotiaat ( ei uimataitoisia vielä) niin mitenkä se iso liukumäki että 7 vuotias varmasti uskaltaa yksin laskea mutta voiko laskea yksin? Onko alastulo sellainen että uimataidoton ei pärjää eli pitääkö laskea mäki mun kanssa kuten 6 vuotias ei varmasti uskalla ilman minua laskea. Mutta Toisaalta kun ottaa aivot kehiin eihän sillä ole merkitystä koska eivät voi laskea vuorotellen kanssani. Nuorempi ainakin äkkiä hätääntyy jos vanhemman kanssa lasken mäen ja katoamme näköpiiristä ja enhän edes voi laskea kumpaakaan hetkeksikään pois näkökentästäni. kyseessä tuettu viikon loma. Sitä pohdin että pojilla ei välttämättä mielenkiinto kauaa säily kyseiseen paikkaan jos eivät pääse pitkään vesiliukumäkeen. Onhan tämä vaikea tilanne kun yksin joutuu menemään kahden uimataidottoman kanssa. No niin kauan ollaan kun pojat viihtyvät.

Vierailija
31/57 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä saako siellä pulikoida uimashortseissa?

Vierailija
32/57 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kun jotkut sanoo että pitkä liukumäki menee liian lujaa. Sitten voi mennä joidenkin mielestä jos menee selälleen makaamaan mutta ei varmasti jos menee istualteen.

Itse 80kg ja menin 7 vuotiaan kanssa istualteen eli yli 100kg oli painoa yhteensä ja istuttiin niin muutaman kerran meinattiin jopa pysähtyä kesken matkanm Joku 45sek tais mennä meillä laskuun.

Vierailija
33/57 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt pukuhuoneita, kun hiippailin pyyhe päällä omalle kaapilleni siellä oli joku  mies  juttelemassa naisen kanssa ! Unisex-pukukaapit? Muutenkin todella sokkeloista. Ja lasten liukumäki pelotti 4-vuotiasta, 9v uskalsi laskea . 

Paras oli huoneisto <3 pieni takapiha järvinäkymällä . Ja  aamupala oli maukas. 

Vierailija
34/57 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viime kesänä hintaan sisältyivät liput Hilarius Hiiren kylään, mikä oli ainakin 2v kaksosista parempaa kuin mikään kylpylä :D

Vierailija
35/57 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees. Wibit - kiipeilyradassa tosin aina ruuhkaa ja viimeksi käydessämme ei uimavalvoja kyennyt pitämään isoja poikia siitä pois niin että olisivat menneet siinä turvallisesti (pieniä lapsia meinasi jäädä jalkoihin jne.)

Samoin sen suihkumaailman yli puolet suihkuista ei toiminut.

Vierailija
36/57 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesiliukumäki ei laske altaaseen vaan sen putken päässä on sellainen kohta johon vauhti hidastuu ja jossa on vähän vettä. Voisi kuvitella että uimataidotonkin voi siitä laskea.

Vierailija
37/57 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallinen paikka. Pukuhuoneet on hassusti yläkerrassa eli lipunmyynnistä portaat ylös ja pukuhuoneeseen ja sitä sitten portaita kerros alaspäin ja suihkutiloihin. Allastilassa on vauva-allas (n.20cm vettä), lasten allas (n.60cm syvä), jossa pieni liukumäki (menee aika kovaa ja vesiliukumäen alapäästä aika iso pudotus altaaseen). Loput altaat sitten syvempiä/porealtaita.

Vesiliukumäki on pitkä, mutta ei mene erityisen kovaa ja alastulo on matalaan jarrualtaaseen eli mäkeä on helppo laskea myös lapsi sylissä.

Meidän 5v ja 7v viihtyivät hyvin. Tykkäsivät molemmista vesiliukumäistä (laskivat ison mäen myös yksin, niin että toinen aikuinen valvoi lähdön ja toinen oli pitämässä silmällä alastuloaltaalla. Hukkumisriskin takia ei tarvinneet valvontaa niinkään, mutta aikuisen apua/valvontaa tarvittiin, jotta muistavat odottaa omaa vuoroaa ja muistavat olla juoksematta/muuten riehumatta jonossa ja taas alastulo altaasta noustessa). Eniten tykkäsivät WiBit (vai miten tämä nyt kirjoitetaan) vesiseikkailuradasta. Molemmat pärjäsi radalla ilman saattajaa (pienemmällä käytössä vesivyö, isompi osaa jo uida) eli riitti kun seisoi radan vierellä valvomassa, että noudattavat sääntöjä ja varmistamassa, että eivät joudu vaaraan.

Muutenkin tykätään ko. paikasta. Aikuisen kannalta porealtaat on kivat. Varsinkin yläkerran poreallas. Vastavirta-altaassa on hyvä harrastaa kuntouintia tai vesijuoksua (jos lastenvalvomiselta ehtii).  

Vierailija
38/57 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kokemusta on 2 x 3 yötä. 

Ainut miinus on kylpylätilat. Sokkeloiset pukuhuoneet ja suihkut, huikan ahtaanoloiset altaat. Varsinkin kun virta-allasta ei kierretä "oikeaan" suuntaan.

sanoisin 7/10

Vierailija
39/57 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin alas

Vierailija
40/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden yön peurunkapihan rivitalohuoneessa, ja seuraavat kolme viikkoa meni raapiessa luteen puremia. Ilmoitin hotellillekin asiasta. Luteita täytyi olla paljon, sillä puremia oli n. 100 ympäri kehoa.