Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endometrioosia sairastavia?

Vierailija
27.12.2005 |

Mikä hoito teillä on? Montako leikkausta tehty? Kauanko olet sairastanut? Itselläni ei ole lainkaan lääkitystä mikä tuntuu hölmöltä siinä mielessä että lääkärit olisivat vain joka välissä leikkelemässä. Onko tämä yleistäkin ettei ole lääkitystä vaan pelkästään halutaan leikellä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo leikkausjonossa, kun tulin raskaaksi, muutoin olisi toinen ovario revitty pois. Lääkäreillä on ihan hirmuinen leikkaushinku.

Vierailija
2/4 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin endo vuonna 98 umpparileikkauksen yhteydessä, tosin sairastanut olen kauemmin- luulin vaan että kuukautisten aikana kuuluukin olla niin kipeä että taju lähtee. No syykin selvisi ja leikattu on nyt 2 kertaa.

Hoitona on kokeiltu kaikkia mahdollisia hormonipillereitä, e-pillerit, keltarauhashormoni, hormonirinkula, kierukkaa en huolinut.

Lapsettomuushoidoissa 3 vuotta ja tuloksena raskaus joka endon takia päättyi hätäsektioon jo rv29, syntyi keskonen.

nyt raskauden ja 2.leikkauksen jälkeen tilanne pahempi kuin koskaan, suositellaan jo kohdun poistoa. Olen 28v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehty 2 laparoskopiaa ja niiden yhteydessä poistettu pesäkkeitä. Sen lisäksi söin taannoin keltarauhashormineja joista ei minulla ollut mitään hyötyä, sivuoireiden takia lihoin 2kk aikana lähes 10kg ja nukuin 14-15h/vrk.

Lapsen sain hormoneilla aikaiseksi, mutta sitä edelsi 2 keskenmenoa. Raskauden jälkeen ei endo-vaivoja ole ollut yhtään. (lapsikin jo 2v)

Itse olen päättänyt, että en niitä endoon tarkoitettuja lääkkeitä enää ryhdy syömään, eli jos ennen seuraavaa lasta endo alkaa vaivata, niin vielä 1 laparoskopia mieluummin kuin ne lääkkeet. Sitten lapsen syntymän jälkeen voi vaikka poistaa kohdun, jos tilanne jatkuu.

Vierailija:

Mikä hoito teillä on? Montako leikkausta tehty? Kauanko olet sairastanut? Itselläni ei ole lainkaan lääkitystä mikä tuntuu hölmöltä siinä mielessä että lääkärit olisivat vain joka välissä leikkelemässä. Onko tämä yleistäkin ettei ole lääkitystä vaan pelkästään halutaan leikellä?

Vierailija
4/4 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteena niin paha endo ettei mikään putki ole auki ja kohtu on täysin käyttökelvoton. Tapahtui täysi ihme ja pieni, täydellinen poikani nukkuu juuri päiväunia =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi