Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatio alle 30 vuotiaana

Vierailija
27.12.2005 |

Saako Suomessa sterilisaatiota alle 30 vuotiaana mitenkään? Jos saa niin miten?

Ja kyllä. Asiaa olen pohtinut useamman vuoden. Minulla yksi lapsi (vahinkoraskaus) ja se vain on vahvistanut päätöstäni.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin odottaan monia kuukausia ennen toimenpidettä, siltä varalta että mieli muuttuu.. Mulla on ne vaadittavat 3 lasta, joten vaikka jurputtivat niin pidin pintani ja sain sen..

Vierailija
2/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miten tän sterilisaation,kun itsellä olis tarkotus mennä kyseiseen operaatioon neljännen lapsen jälkeen ja mulla ikää tod.näköisesti alle 24v silloin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin herännyt ajatteleen ajoissa, vimonen lapsi täytti just vuoden kun tehtiin..

3

Vierailija
4/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli vain 2 lasta, mutta miehellä oli aiemmasta liitosta enemmän, joten annoimme ymmärtää, että perheessämme on ikäänkuin 6 lasta.

Lisäksi perustelin sitä sillä, että minulla oli sairaus, johon raskaus olisi voinut vaikuttaa negatiivisesti, ja kierukasta oli huonot kokemukset.

Vaatimalla vaadin ja vannoin ja vakuutin, etten halua lisää lapsia enkä lisää abortteja, olin ns. helposti raskaaksi tulevaa tyyppiä;)

Ja sain sen, nyt aikaa kulunut reilusti yli 10 vuotta, mieskin vaihtunut, mutta sekuntiakaan en ole katunut. Musta peruste " voit sitten katua kun 15 vuoden kuluttua haluat uuden miehen kanssa lapsen" on täysin järjetön, MITÄ TAHANSA tässä elämässä voi katua, eikä tehdyille asioille sitten enää mitään voi! Turha rypistellä, jos paskat on jo housuissa...JOS alkaa kaduttaa, voivoi.

En tajua, miksi tuosta strerilisaatiosta ja kyvystä saada lapsia on tehty niin pyhä ja vaikea asia. Mulla on oikeus päättää itse ruumiistani ja jälkeläisistäni, kun sen tietää, niin sen tietää. Olin pelkästään helpttunut, viimein ehkäisy kunnossa!

Ps. Tunnen lapsettoman naisen, jolla diagnosoitu mielenterveyshäiriö, ja on mielenterveyseläkkeellä. Tietää itse, ettei lapsi sovi hänen elämäänsä, ja on ollut vain onnekas, kun ei ole vahinkolasta saanut. Eläkkeen saannin yhteydessä, alle 40-vuotiaana, hän kerjäsi myös sterilisaatiota jotta asia olisi varma=ei saanut, tuputettiin hormonikierukkaa!

Vierailija
5/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voit tietysti väännellä vaikka henkaria sisuksissasi tai jotain muuta ylevää. Tai esim pitää jalat ristissä kunnes täytät 30v