Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsiveden " tihkumisesta" ??

02.12.2007 |

Onko muilla kokemuksia lapsiveden " tihkumisesta" ? 38 viikko menossa, nyt parina päivänä lorahdellut - ei valkovuotoa eikä pissaa, väritöntä eikä lainkaan tahmeaa.

Edellisessä raskaudessa muistelisin että viikkoa ennen oli tällaista myös, muita synnytysoireita ei ole nytkään. enssimmäisissä synnytyksissä kalvot puhkaistu lopulta synnytystä jouduttaakseen.

Onkos jollain muulla samoja kokemuksia? KUinka paljon saa " lorahdella" ilman että käy tarkistuttaa paikkoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kun odotin esikoista, minulla " lorahti" vähän viikolla 36, soitin synnärille ja pyysivät näyttäytymään, ottivat sen tikkutestin ja lapsivettähän se oli, piti jäädä sairaalaan, sanoivat että käynnistävät 1 vrk kuluessa jos ei itsestään synny, tulehdusvaaran vuoksi. menin näytille sairaalaan aamulla ja illalla kympiltä alkoi supistelut ja tyttö maailmassa seiskalta seuraavana päivänä, näin siis meillä.

Vierailija
2/6 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiveden tihkuminenhan meinaa sitä, että kalvoissa on reikä ja se on aina TULEHDUSRISKI! Eli soitto synnärille ja näyttäytymään! Sairaalasta riippuen ottavat sisälle sairaalaan siihen asti kunnes lapsi on syntynyt tai sitten päästävät kotiin ja tulehdusarvoja seurataan. En halua pelotella, mutta tiedän tapauksia, joissa viikon verran on lapsivettä tihkunut ja sekä äiti että lapsi ovat saaneet pahan infektion. Eikö neuvolassa enää kehoteta menemään näytille sairaalaan, jos epäilee veden menneen?

-Sinikellonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon sitä tulee, kun sitä voi tulla limaisen vuodonkin mukana, jota on tullut todella paljon ja suihkussa ja pissalla käydessäkin voi tulla tietämättä.

Mä tarkkailen nyt itseäni, rv 39 menossa, ja crp:n tulokset saan huomenna. Vähänhän tuo huolettaa kyllä, ettei tule mitään kohtutulehdusta ja verenmyrkytystä tms. ongelmia. Olen muutenkin kontrolleissa, joten olipa mukava, että sattui juuri kontrolli samana päivänä, jolloin alkoi tulla vettä pikkuisen pöksyihin. Eli tänään.

Jos kaikki lapsivesi menee kerralla, siitä tulee metreinen lätäkkö lattialle kyllä, joten silloin ei tarvi paljon miettiä =) Edellisessä synnytyksessä vedet tulivat synnytyksessä sänkyyn ja sitä vettä tuli kymmenensenttisen patjan verran mun alle eli kylvin siinä :) Mutta tämä tihkuminen. Harmi vielä, että ei saatu tutkittua, onko reikä alhaalla, kun kohdunsuu oli niin takana ja sattui vietävästi.

Tutkin vähän nettiä ja aika monilla oli käynnistynyt synnytys 1-2 vrk:n kuluessa veden tulon alkamisesta. Jospa tämä meidän vauva on viisas ja ymmärtää lähteä tulemaan. Eri juttu tietysti olisi, jos olisi vielä ennenaikaista. Tutkimuksiin siis, jos epäilyttää. Neuvolasta saa varmaankin lähetteen äitiyspoliklinikalle.

Vierailija
4/6 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaanottoon.

Vierailija
5/6 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en erottanut valkovuotoa lapsivedestä vaikka eka raskaus alkoi vesien menolla. eli käyppä synnärillä varmistumassa asiasta!

Vierailija
6/6 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin siis äitipolille ja menin käymään. tikkutesti osoitti ettei lapsivedestä ollut kyse. eli vielä odotellaan...