Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jo on joillakin otsaa =///

Vierailija
27.12.2005 |

sain juuri tekstiviestin biologisen isäni 39v siskopuolelta jossa hän kysyy osallistunko äitinsä eli mummopuoleni 75v lahjakeräykseen 30e summalla ja tilinro mukana ja rahojen tulis olla ensi ma tilillä.

Kyseessä mummo joka ei ollut mikään mummo minulle edes silloin kun ätiini ja isäni olivat yhdessä, isäni joi ja hakkasi meitä kunnes äiti otti eron kun oli 10v.

Kyseessä mummo joka ei ole millään tavoin muistanut lapsieni olemassaoloa lukuunottamatta sitä lahjaa minkä saivat kun syntyivät eli vaatekertaa.

Mummo jonka kanssa en koskaan juttele mistään ja jota en ole nähnyt ainakaan 10 vuoteeen.

Mummo joka ei soittanut eikä ottaanut osaa suruuni kun äitini kuoli 1kk sitten. Siis täysin etäinen ja vieraaksikin jäänyt hlö.

Ja nyt pitäis 30e summalla osallistua lahjaan, tosta noin vain, ei mulla ole siihen mitään tunnesidettä.

Ja rahatillanne ihan helvetin tiukka, hyvä kun ruoat saadaan hankittua lainojen lisäksi, olen 3tta vuotta kotihoidontuella ja hautajaiskulujakin oli.

Voi v...mitähän tuohon nyt vastais...

Olen oikeasti aika pöyristynyt:(((

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan vastais...

Vierailija
2/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsaa on!

Beesaan edellistä: sanot suoraan, ettet osallistu. Etenkin, kun ymmärtääkseni alkuperäinen tekstari oli kysymysmuodossa, on kieltävän vastauksen antaminen helppoa. Ja lyhyesti ja selittelemättä sitten vain, ei tarvi kaikkia 160 merkkiä kuluttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jessus miten väärin joku voi tämänkin ottaa.

Ruveta nyt tässä tilanteessa kinuamaan rahaa etäiseksi jääneelle hlölle, hautajaiskulujakin kun oli ja suruaika vielä menossa. Huh!

ap

Vierailija
4/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" haluatko osallistua **** mummon 75v lahjaan, summa olisi n.30e/perhe ja rahojen tulisi olla tilillä heti 3pvä. Pankkiyhteys se ja se" .

ap

Vierailija
5/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse selitellä millä tapaa. Sitten laitat vaikka postikortin! Jos et huomioi mitenkään, voi mummo ajatella, että et ole tiennyt hänen päivistään. Kun laitat kortin, on se isompi " mielenosoitus" koska sitten mummo tietää, että ainakin tiedät hänen päivistään, mutta mielestäsi pelkkä kortti riittää muistamiseksi. Siitähän saa !

Vierailija
6/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en voi osallistua. Sydämellisen lämpimät terveiseni mummolle. terveisin xx.

Vierailija
7/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinuavat rahaa henkilöltä jolla juuri läheinen kuollut,hautajaiskuluja ollut ja suruaika menossa henkilölle joka on jäänyt hyvinkin etäiseksi ym?

Täytyy sanoa että aika paksua touhua joillakin!

Vierailija
8/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautasin pari viikkoa sitten äitini ja he tietävät sen oikein hyvin.

Kuten tietävät senkin että olen ainoa heistä joka ei nauti palkkaa,jolla useampi kuin 1 lapsi ja joka maksaa isoa asuntolainaa.

Tietävät kaiken tuon. Eikä se 30 normtilanteessa meillekään olisi erityisen suuri summa mutta nyt on,kuoleminenkaan kun ei ole ihan halpaa lystiä vaan päinvastoin. Eikä sekään mitään mutta kun eivät tunnu omaavan tilannetajua hitustakaan:(

Ap

Vierailija
9/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistat mummoa ajatuksissasi. Kuka tahansa normaalijärkinen ihminen ymmärtää ettet halua antaa rahallista panostasi koska et ole ollut mummopuolesi kanssa mitenkään läheinen. Ja varsinkin kun oma äitisi on noin vasta kuollut:-(

Vierailija
10/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajateltu ettet ainakaan pääse siitä suuttumaan ettei sinultakin ole kysytty asiaa. Ei pidä aina ajatella negatiivisesti.

Vierailija
11/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän välttämättä tiedä suhtautumistasi, joten eikös se ole kohteliasta kuitenkin kysyä. Olihan se kuitenkin kysymys, ei toteamus, että ' osallistu' .

Sanot vaan, että ' en osallistu' ja that' s it.

Vierailija
12/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotan myös heille hyvää alkavaa vuotta ja sanon etten voi nyt osallistua rahallisesti lahjaan kun ollut tässä niin paljon muutakin.

Miettiköön sitten sitä tykönänsä mutta minusta tuo kysyminen tässä tilanteessa ainakin oli aika miten sen nyt sanoisin..kyseenalaista käytöstä,tai ehkä vain ajattelematonta en tiedä.

Ap

Vierailija
13/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan hänen tyttärensä kysyy mielestäni ihan asiallisesti, haluaisitko osallistua. Ei lienen tyttären vika, jos äitinsä on idiootti.

En ymmärrä kyllä ihan täysin, miksei sellainen aikuinen ihminen, jonka vanhempi on kuollut, voisi osallistua toisen henkilön syntymäpäivälahjaan. Eihän elämä voi pysähtyä oman vanhemman kuolemaan. Oma isäni kuoli melko nuorena itse ollessani 24 v, mutta ei se estänyt minua jatkamasta elämää.

Jospa siskopuolesi(?) pelkäsi, että tunnet jääväsi ulkopuoliseksi, jos sinua ei edes pyydetä mukaan, ja kysyi kaiken varalta. Tietyissä tilanteissa on vain kovin vaikea toimia oikein. En halua mitenkään väheksyä harmistustasi, mutta kysyjän motiivi voi olla kuitenkin ihan ystävällinen.

Vierailija
14/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

annatko minulle kuitenkin edes vähän aikaa käsittää se tosiasia että nuori vasta 47v äitini kuoli juuri, siitä ei ole kuin hyvä jos 4viikkoa aikaa. Elämän jatkumisen tai jatkumattomuuden kanssa sillä ei mitään tekemistä. Kysyjä ei myöskään ollut siskopuoleni vaan biologisen hulttio" isäni" siskopuoli.

Ap

Vierailija
15/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en kyllä paremmassakaan rahatilanteessa tähän asiaan osallistuisi yksinkertaisesti siitä syystä että tämä mummo edustaa minulle väkivaltaista alkkisisääni eikä meillä ole minkäänlaista lämmintä tunnesidettä tai mitään muutakaan toisiimme. Täysin etäiseksi ja suht vieraaksi jäänyt ihminen hän on minulle ja se vieläpä asia mikä ei johdu minusta vaan juontaa lapsuuteeni ja osin nuoruuteeni. Hautajaiskulutkin nousevat minimissään helposti useampaan tuhanteen euroon, by the way.

Ap

Vierailija
16/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistäsi ei käy ilmi suhde kysyjään, ainoastaan tähän mummoon, joka kaikesta päätellen onkin melkoinen tunneääliö. Siksi oli vaikea arvioida, millainen asenne sinulla tähän kysyjään on. Hulttioidenkin lapset voivat olla ihan asiallisia ihmisiä. Tarkoitus ei ollut pahoittaa mieltäsi.

Isäni oli kuollessaan suunnilleen saman ikäinen kuin äitisi, ymmärrän toki että surusi on raskas kantaa. Itse en kuitenkaan olisi pitänyt epäkohteliaana sitä, jos joku olisi tiedustellut minulta tämäntyyppistä asiaa, koska fakta on että elämä ympärillä jatkuu, eikä oma kohtaloni ole näiden muiden ihmisten syytä. Minusta se kyselyn sävy on ratkaisevaa, ja siksi arvelinkin että kysymys on saatettu esittää ihan hyvällä. Meitä on niin moneksi, niin myös suhtautumistapoja. Kaikkea hyvää sinulle, tarkoitukseni oli vain kertoa, että asioilla voi olla myös valoisa puoli ja tarkoitusperät voivat olla myös hyviä. Koita jaksaa!

Vierailija
17/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihan sivujuonteena, mutta oliko äitisi töissä? Jotkut työnantajat kustantavat työntekijöidensä hautajaiskulut vakuutuksesta. Kannattaa selvittää, se voi helpottaa tilannettasi!

Vierailija
18/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai V***u Että Kiinnostaa

Vierailija
19/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetämistä. Sulta vaan ehkä kohteliaasti haluttiin tiedustella haluatko osallistua lahjaan.

Vierailija
20/20 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa yhteyttä