Paljonko ja mistään saat tukia (kela, sossu jne)?
Kommentit (53)
Harvemmin sitä sossu mitään maksaa jos saa jo asumistuen+työttömyyskorvauksen.
Eikö sua oikeasti hävetä roikkua yhteiskunnan tuilla ilman pienintäkään aikomusta ansaita itse elantosi?
Kyllä mä ymmärrän että väliaikaisesti eletään tuilla (muutama kuukausi, korkeintaan), mutta että pysyvästi... Juuri tuollaisten pummien takia yhteiskunnan tukijärjestelmät eivät toimi eikä rahaa riitä niille jotka OIKEASTI sitä tarvitsisivat.
asumistuki: 500e
työttömyysturva 500e
sossu 300e
lapsilisä yli 300e
lasten isältä em: 400eYhteensä 2000e puhtaana käteen. Jess!
Ja olet vielä ylpeä "pummiudestasi"...
Itse saan tällä hetkellä äitiyspäivärahan ja lapsilisän. Kun taas menen töihin, palkkani tulee olemaan max. 2100€/kk, kokopäivätyöstä, mutta silti menen mielelläni ansaitsemaan perheeni elantoa.
asumistuki riippuu myös vuokrasta, asunnon koosta ym. eli ei käy kateeksi jos asutte koko sakki 50m2 asunnossa.
Itse saan tällä hetkellä äitiyspäivärahan ja lapsilisän. Kun taas menen töihin, palkkani tulee olemaan max. 2100€/kk, kokopäivätyöstä, mutta silti menen mielelläni ansaitsemaan perheeni elantoa.
asumistuki riippuu myös vuokrasta, asunnon koosta ym. eli ei käy kateeksi jos asutte koko sakki 50m2 asunnossa.
Olen raskaana ja kesätöissä. Mies on vakiduunissa ja meillä on omistusasunto. Syksyllä alan sitten saada äp-rahaa ja lapsilisää.
"Siitä vaan, onnea matkaan! Jokainen tavallaan. En silti tunne olevani sossupummi. 2"
Miksi sitten luokittelet itsesi? Minulle sosiaalipummi on ihminen, joka tieten tahtoen valitsee elämän tukien kanssa. Millä oikeudella katsot voivasi hoitaa kotiäitinä lapsia kouluikään ja laittaa TOISET IHMISET maksamaan huvi? Tiedätkö paljonko työssäkäyviä ihmisiä sapettaa kaltaisesi pummit? Sinun kaltaistesi takia käsitys sosiaalijärjestelmästä kärsii ja yhä useampi ihminen on valmis ajamaan ko. sektoria huonompaan jamaan. Sen jälkeen todelliset avuntarvitsijat ovat tiukilla. Ymmärrätkö tätä lainkaan? Millaisen mallin haluat antaa lapsillesi?
Ensi kuussa saan enää kolmesta lapsesta, vaikka nythän tuo 17-vuotias vasta kuluttaakin (koulukirjat, bussilippu ym.). Itse olen pph ja mun bruttopalkka on n. tonnin kuussa. Mies tienaa sentään paremmin.
Lapsen isä maksaa elatusta 125€.
Työskentelen lähihoitajana, nettopalkka n. 1500€ riippuen vähän miten ollut viikonloppuja, juhlapyhiä, iltavuoroja.
Kyllähän sillä just elää aikuinen ja yksi lapsi..enpä kehtaisi kotiin jäädä makaamaan sossun rahalla. Millaisen mallin sellainen ihminen antaa lapselleen?
Ja kyllä itse ainakin paremmin tienaan nyt kun teen töitä verrattuna aikoihin jolloin olin kotihoidontuella.
Asumistuki 330e
opintotuki 220e muistaakseni
lapsilisä 146e
valtion elatustuki 129e
syksyllä sitten myös yksityisen hoidon tukeakin kun vaihtuu lapsella päiväkoti mutta senhän KELA maksaa suoraan päiväkotiin
"Siitä vaan, onnea matkaan! Jokainen tavallaan. En silti tunne olevani sossupummi. 2"
Miksi sitten luokittelet itsesi? Minulle sosiaalipummi on ihminen, joka tieten tahtoen valitsee elämän tukien kanssa. Millä oikeudella katsot voivasi hoitaa kotiäitinä lapsia kouluikään ja laittaa TOISET IHMISET maksamaan huvi? Tiedätkö paljonko työssäkäyviä ihmisiä sapettaa kaltaisesi pummit? Sinun kaltaistesi takia käsitys sosiaalijärjestelmästä kärsii ja yhä useampi ihminen on valmis ajamaan ko. sektoria huonompaan jamaan. Sen jälkeen todelliset avuntarvitsijat ovat tiukilla. Ymmärrätkö tätä lainkaan? Millaisen mallin haluat antaa lapsillesi?
Mun nimellä tulee asumistukea n. 30 e.
Lapsilisä 100 e.
Mies saa kotihoidontukea ööö. jotain 365 e ? .
Muu elantomme koostuu minun ja miehen palkoista plus minun sovitellusta liiton päivärahasta.
* lapsilisät kahdesta lapsesta
* kotihoidontukea vielä 2 kk ajan (alle 300 €/kk)
* työttömyyspäivärahaa vielä kuukauden ajan ( n. 700 €)
* 2 kk kulutta alan saamaan yksityisen hoidon tukea kahdesta lapsesta (en tiedä kuinka paljon)
* lääkekulukorvauksia yli 1000€/kk kelalta
työttömyysturva 500e
sossu 300e
lapsilisä yli 300e
lasten isältä em: 400e
Yhteensä 2000e puhtaana käteen. Jess!
jotka eivät edes halua töihin kun "eivät työtä arvosta" tai muuten vaan ei kiinnosta. Suomessa kun toistaiseksi elää niinkin, väitän että jopa liiankin helposti elätetään kotiin terveitä raavaita ihmisiä ja varsinkin nuoria. Siinä vaan pelataan päivät tietokoneella, valvotaan yöt, nukutaan päivät ja työvoimatoimisto jne (=me) maksaa.
Lastenhoidon tuki ja lapsilisä.
Mies saa ajoittain työttömyyskorvausta.
Uskomatonta!
Paljonko maksat vuokraa?
työttömyysturva 500e
sossu 300e
lapsilisä yli 300e
lasten isältä em: 400eYhteensä 2000e puhtaana käteen. Jess!
mutta parin kuukauden päästä äitiysrahaa ja lapsilisää Kelasta.
insinöörit n. 3000-4000 e/ kk käteen
lääkärit enemmän...