Anoppi oli pettynyt kun meille tuli toinen tyttö...
..Vaikka saimme hyvissä ajoin tietää lapsen sukupuolesta (moneen kertaan) ja kerroimme siitä innoissamme eteenpäin, niin tämä eukko vänkäs vaan vastaan että poika se on ja hän ei usko ennenkuin näkee :O!
Kun vauva vihdoin syntyi ja appivanhemmat tulivat katsomaan, totesi hän että: " No pakko kait se nyt on uskoa, että tyttö tuli"
Ei suostunut myymään edes sinisiä vauvan vaatteitaan kirppiksellä kun väitti että meillä tulee olemaan käyttöä sinisille vaatteille...
Syytä tähän kun on mietitty, niin yksi voisi olla että heillä on iso tila, jonka mieheni ilmeisesti joskus perii, koska on ainoa joka siellä pystyy jotain tekemään...mutta entäs sitten kun hänestä aika jättää?? Ja appivanhemmat ovat testamentanneet omaisuutensa niin, että jos lapsilla tulee ero, niin maat ja mannut jäävät sukuun...
Eli että suku-ei-jatku-tyyliin
Kommentit (19)
tekemisiin tuollaisten moukkien kanssa.
...eivät halua siis tyttären perhettä jatkajaksi (ovat joskus pienessä sievässä sen sanoneet), koska siihen tulisi toisen suvun isäntä.
mulla sellainen kokemus kun toinen tyttö tuli niin miehen siskot kilvan soittelivat mulle ja lohduttivat kun ei tullu poikaa ! vaikka minä eikä myöskään mieheni sitä oltu millään lailla esitetty siis että poika pitäisi olla. Oltiin vain onnelisia että yleensä tuli joku ja terve !
Ole onnellinen tytöistäsi, tytöt on ihania !
välttämättä halua jatkaa ja olla eu-pelle. Ketään ei voi pakottaa eu;n rengiksi elikä jatkaan jotain sukutiloja. Poika voi haluta vaikka postinkantajaksi ja näin tulla onnelliseksi. Tyttären mies taas voi olla innokas viljelijä ja oikein hinkua maajussiksi.
Voi toki pitää toisen värisiäkin (ja niin teenkin), mutta hän tarkoitti sitä että tarvitsemme VAIN sinisiä vaatteita, u know kun poikahan sieltä tulee...
Anoppi on pitänyt miestäni maailam ihmeellisimpänä asiana ja toitotti mulle koko raskausajan, että on ihan varma että saamme pojan ja tietysti se on varmasti yhtä ihana kuin hänen kullanmussukkansa aikoinaan jne... Ja tyttö tuli. Melkein ensimäisiä kommentteja tytön syntymän jälkeen oli, että kai minä vielä toisen lapsen teen hänen poikansa kanssa, että saamme sen pojankin sitten..... kyllä otti päähän silloin
Ja kehui ostaneensa nukenvaunut. Ilmotin tylysti, että meidän mahassa asuu kyllä poika ja Matillekkos se ne vaunut osti(meidän esikoinen)... Anoppi oli miehelleni aiemminkin kertonut, että siellä on sitten tyttö. Itse epäilen poikaa vahvasti, ultrassakin näytti sille. Mutta mitään varmuutta ei toki ole, eikä sen meille niin väliäkään. Mua vaan ärsyttää tommonen, että anoppi tilailee sukupuolen mukaan lapsen lapsia itselleen...:/
p.s. Oi, itse olemme todella tyytväisiä toisesta terveestä tyttösestä...ei ollut aluperinkään mitään toiveita sukupuolesta.
ap
ole onnellinen ihanista tytöistäsi ja sano sille anopille miltä tuntuu
Maat ja mannut varmaan kiinnostaa ainakin tulevia vävyjä.
ja miehen puolelta onnittelut olivat tyyliin onneksi olkoon kun sait sen munanmentävän reiän tukkoon. :/ Ilmeisesti nainen on sitten pelkkä pillu heille.
Arvatkaa pidettiink meitä vähäjärkisinä kun saatiin vielä yksi tyttö, vaikka meitä onkin jo siunattu Sillä Pojalla... niin kun se nakinpätkä jalkojen välissä nyt kenenkään arvoa mitenkään nostaisi...
t. eräs joka on naisvaltaisesta suvusta...
...ja olisihan se itsekin mukava siellä joskus asustella, kun on kiva paikka lähellä kaupunkia, mutta se anopin asennevamma sukupuolta kohtaan oli se pointti.
Meillä siis ennestään poika ja nyt toinen tulossa ja sekin on ultran mukaan poika.Kommentit ovat olleet tyyliin " Poika,voi harmi olis nyt ollut tyttö"
Tämän toisen lasen saaminen ei todellakaan ollut meille itsestään selvyys,lähinnä se oli lähes selviö,että toista ei tule,mutta luonto halusikin olla eri mieltä lääkäreiden kanssa.
Kiva,nyt kuunnella noita kommentteja väärästä sukupuolesta....
vasta neljäs oli se anopin toivoma tyttö.
harmittaa kun se kuvittelee että me tehtiin kunnes tyttö saatiin. Mulle olis pojat kelvanneet erinomaisesti, vaikka eipä tietty tytössäkään mitään vikaa ole...
Vierailija:
ja miehen puolelta onnittelut olivat tyyliin onneksi olkoon kun sait sen munanmentävän reiän tukkoon. :/ Ilmeisesti nainen on sitten pelkkä pillu heille.
Anopillani on kaksi poikaa, mieheni siis ja hänen veli. Kun veljensä vaimoineen ainkoinaan sai kolmannen tyttönsä anoppi soitti meille ja voivotteli että tyttöhän sekin sitten oli! Voin melkein arvata miten nyt on päivitelty kun meillekin syntyi toinen tyttö.
Toisaalta vahingonilo on paras ilo, ihan oikein anopille että saa " vain" tyttöjä lapsenlapsikseen kun on kerran noin lapsellinen.
Mutta mua ärsyttää mun anopissa ja koko miehen puolen suvussa se, kun ne pitää meidän poikaa, 5kk, isänsä pikkukopiona. Siis kyllä meidän pojassa on paljon isänsä näköä, mutta myös minua ja Hänen omaa näköään. Mutta miehen suku on koko ajan toitottanut, miten poika on aivan kuin isänsä pienenä! Olemme pojastamme äärettömän kiitollisia ja ylpeitä, kuten vanhemmat lapsestaan yleensä ovat. Jotenkin ei vain ollut esim heti synnytyksen jälkeen kuulla, miten poika on ihan kuin isänsä, teki mieli huutaa, että MINÄ SEN JUURI SYNNYTIN, KYLLÄ SE ON MINUNKIN LAPSI! Vaikea selittää, mitä tarkoitan... Ja anoppi on se kaikista pahin... tietty...
meillä taas ei anopille tunnu kelpaavan kun lapset on poikia. Sitten ostelee niille tyttöjen vaatteita ja vaaleanpunaisia tilkkupeittoja.
kyllä ne yleensä on ne tytöt jotka synnyttävät...