Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30+ ESIKOT ~~ Vuoden viimeinen viikko

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joulu meni?

Me lähdettiin sitten aattona käymään Lieksassa, iltapäivä vietettiin miehen äidin luona, sitten pistäydyttiin miehen isän luona ja vietiin miehen tytölle paketit, jonka jälkeen vihdoin kurvattiin minun isän luokse. Syötiin ja oltiin vaan pari tuntia, jonka jälkeen lähdettiin ajamaan kotiin päin.

Keli oli huonontunut aika pahaksi, ja niinhän siinä kävi, että piti soittaa vähän matkaa ajettuamme vetoapua, sillä olimme tiukasti ja syvällä ojassa... Osaatte varmaan kuvitella kapean ja mutkittelevan maalaistien, jolle on tuuli tuiskuttanut ja kinostanut lunta niin ettei tien reunoja oikein hahmota. Isän luota saapuikin sitten koko porukka, mutta ei sitä autoa saatu työntämällä pois. Jostain lähitalosta saatiin sitten lopulta isäntä traktorilla vetämään meidät pois ojasta. Olipa ihana että jouluaattoiltanakin löytyy avuliaita ihmisiä. :) Loppumatka sujuikin sitten kommelluksitta.

Kotona avattiin paketit. Mies oli ihan innoissaan siitä rintarepusta jonka hänelle olin ostanut. Minullekin oli monen monta pakettia, ilmeisesti on tunnettu tosiasia että mulla on kylmät sormet ja varpaat, sillä sain lapasia, rukkasia, villasukkia, pörrösukkia, lampaankarvatöppöset kuistille saunareissuja varten jne. Mies oli myös ostanut sellaisen kauroilla täytetyn ison pellavasydämen jolla voi sitten lämmittää kipeää selkää ja muitakin paikkoja. Kostetusvoiteita ja kasvonaamionkin sain, lisäksi kosteuttavaa suihkusaippuaa ja hiustenhoitotarvikkeita (liekö sitten alettava panostaa ulkoiseen olemukseenkin, vai mikähän vinkki tuo oli...? Mies tuumasi että jospa ne on Korvatunturilla ajatelleet että kauniille naiselle pitää olla jotain kauneuteen liittyvääkin paketissa ;) ) Sielun sivistystäkin oli pukki ajatellut, sain teatterilipun ja Mauri Kunnaksen Koiramäen vuosi- seinäkalenterin. Ja suklaata tietysti.

Sitten iskikin se tylsyys... Kaivelin esiin vanhan villalankakerän ja ajattelin joutessani kokeilla vauva-lehden villapaitaohjetta. Paita on valmis ja kävin äidiltä jämälankoja lisää, ostin lehden jossa on villahaalarin ohje, ja lopun arvaattekin. Koukkuun jäin nyt tähän touhuun. Saa nähdä miten pitkään tästä huvia riittää, nyt on jo käsissä nivelet kipeät.

Kinkkua ja muita jouluherkkuja on tullut syötyä enemmän kuin varmaan pitäisi, sormet on ihan turvoksissa ja vaaka varmaan näyttää seuraavalla neuvolakäynnillä hirmulukemia. Mutta sittenpähän jouluherkkujen loputtua taas palataan kevyempään linjaan, pitäähän sitä kerran vuodessa saada syödä mitä vain ja niin paljon kuin napa vetää. ;)

Koira on voinut huonosti pari päivää, ihan surettaa sen puolesta. Se ei ole syönyt, " nulvottaa" vaan ja oksentelee, on ihan surkeana. Mitään muuta vikaa ei keksitä, kuin että se on syönyt joululahjaksi saamastaan naruköydestä niitä lankoja, ja ne siellä mahassa nyt vaivaa. Niitä pätkiä se nimittäin oksentelee vähän väliä. Se kun ei älyä ettei kaikkia roskiakaan kannata syödä, kaikki tuohenkäppyrätkin se pistelee suuhunsa jos uunia lämmittäessä lattialle sattuu tippumaan.

Sitten kun se on vielä sellainen " herkkis" , että kun mies komensi sitä muualle oksentelemaan (kun oltiin syömässä) aika kovaan sävyyv ja ääneen tönäisten sitä kauemmas, niin se mökötti sitten monta tuntia pää seinään päin maaten... Loukkaantui ressu ja odotti että isäntä sitten menee hyvittelemään. Piristyi vasta illalla kun mies älysi mennä silittelemään, siihen asti koira makasi siellä nurkassaan seinää katsoen. Liekö ottanut emännästä mallia...? ;)

Juu, mutta nyt lähdenkin glögille ja piparille, mies tuolla huutelee että lämmintä on jo. :)

Mukavaa pakkasviikon alkua!

susanna 27+1

Vierailija
2/55 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Katja on " jakautunut" ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin aletaan selvitä joulusta. Syöminen pysyi hyvin kohtuuden rajoissa tänä jouluna. Herkkuja toki söin, mutten liikaa. Sain mieheltä ihanan korun lahjaksi. Joulupukki toi myös tuon " Menolippu" -pelin, joka on aika hauska. Olemme miehen kanssa pelanneet sitä joulunpyhät.

Koirat ovat selvästi olleet innoissaan kun olen kotona. Vanhemmalle koiralle rutiinit tuntuvat tulevan näin vanhemmiten tärkeämmiksi. (Siinä koirat ovat kyllä samanlaisia kuin ihmiset...) Se on alkanut pyytämään ulos ja ruokaa. Siitä on selvästi mukavaa kun olen kotona, ja se kerjää syliin vähän väliä. :)

Huh huh, katselin eilen tuota tsunamidokumenttia. Aika hurjasti iski tsunami Phi Phi -saarillekin - dokumentissa oli videomateriaalia. Tulimme sieltä pois 11 päivää ennen tsunamia. Hirvitti taas eilen kun ajattelin, että jos olisi tuon joutunut kokemaan. :-( Näin levottomia unia koko yön.

Mukavia välipäiviä kaikille!

Lene rv 35+6

Vierailija
4/55 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu meni nopeasti! Mutta oli ihana, ja valkoinenkin vielä, myös täällä etelässä. Joulupäivät on niitä harvoja päiviä vuodesta jolloin osaan rauhoittua täydellisesti. Lahjoja tuli etenkin vauvalle. Äitini oli neulonut ja virkannut urakalla :-) Kyllä oli hellyttäviä paketteja.

Aattoiltana alkoivat menkkamaiset kivut jotka jatkuivat pari tuntia. Innostuttiin jo että nytkö se vauva päättääkin tulla, mutta aamulla vointi oli helpottanut. Kivut ilmaantuivat uudelleen kovempina viime yönä ja valvoskelin tunnin verran, kunnes helpotti. Jos ei olisi tuo vuodenvaihde edessäpäin niin vauva saisi minun puolestani jo tullakin! Malttaisi kuitenkin vielä neljä päivää. Noo, katsotaan vaan niin helmikuukin on lähellä ennen tositoimia :-)

Myös turvotus sai ennennäkemättömiä mittasuhteita aattoiltana, ja on asettunut vain hiukan. Kämmenet ja jalkapöydät turposi kuin taikina. Ikävintä on kipu, kävellessä tuntuu kuin olisi kaksi hellää tyynyä jalkojen alla. Pitäisi varmaan heittää nuo jouluruoat pois, mutta kun ne maistuu vieläkin...

Mulla ei ole edelleenkään käynyt aika pitkäksi, tämäkin päivä meinaa huveta käsistä. Olin ajatellut lähteä kaupungille, mutta katsotaan ehdinkö ennen kuin mies tulee töistä. Pääsin vasta juuri ylös aamupäiväunilta... Ei vaan, kai tästä pitää lähteä ulkoilemaan!

Joulun kuulumisia odotellen,

Frida rv 37+3

Vierailija
5/55 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lahjojakin saatiin joten taidettiin olla kilttinä täälläkin. Oltiin aatto kotona, mitä nyt käytiin mun äidin haudalla sytyttämässä kynttilät ja sunnuntaina sitten oltiin syömässä siskolla.

Tytteli sai ukiltaan tossut, jossa on jonkunlainen pelle ja joulupukki-patsaan sekä seinälle laitettavan mittanauhan. siskoni perheeltä sai nallepuh-kirjan, tuhkimo-dvd:n ja sukkahousut. Itse ostin tytölle sellaisen viilentävän purulelun ajatellen noiden hampaiden puhkeamista ja mies osti verkkapuvun. Eli aika käytännöllistä. Omat lahjat olivat enemmän kanssa tarpeeseen.

Tänään käytiin tytön kanssa huollattamassa auto ja ale-ostoksilla myyrmannissa. Lindexillä olikin vain 30% ale ja aika huonosti tuotteita, joten en ostanut sieltä mitään. Cittarista sitten olikin 50% ale joten ostin 80 cm vaatteita ensi syksyksi. Tuli pari paitaa ja bodia sekä yhdet housut ja 86 cm disney fleece-puku (housut ja takki). 68, 70, ja 74 senttisiä onkin tuolla jo kaapissa, joten en viitsi niitä ostaa ennenkuin näkee tarviiko jotain. Cittarin kaikki tyttöjen vaatteet on vaaleanpunaisia.

huomenna pitäisi lähteä isän kanssa ostoksille oli saanut lahjakortin, joka kantsii käyttää nyt kun on alennusmyyntiaika.

kun on kokoajan kotona niin menee päivätkin sekaisin.

uuden vuoden odotusta......

j+beibi

Vierailija
6/55 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan vielä yhdessä paketissa, vaikka niin luulin, että vois olla lähtö synnärille lähellä. Kovasti on supistellut. Joulupäivänä ja Tapaninpäivänä supparit oli taas selässä asti. Vauva on myös laskeutunut entisestään. Nyt on kuitenkin vuodenvaihteeseen niin vähän aikaa, että yritän ottaa tosi lungisti, jos vauva vaikka sitten syntyisikin ensi vuoden puolella. Saa nähdä, Frida, ollaanko me samaan aikaan Naistenklinikalla :) Mulla on ruvennut olemaan turvotusta nilkoissa ja jalkaterissä. Eikö ainakin Suizalla ollut vähän samaa vaivaa?

Joulu meillä meni sukuloidessa. Jouluaatto mun perheen kanssa (vanhemmat tulivat pk-seudulle) ja joulupäivä miehen perheen parissa. Mulla oli joulupäivänä niin kipeät supparit, että makasin miehen vanhempien sohvalla melkein koko vierailun. Tapaninpäivänä oltiin sitten kaksistaan miehen kanssa. Syötiin kunnon jouluateria kynttilänvalossa tapaninakin ja muuten otettiin rennosti. Oli kaikenkaikkiaan ihana joulu.

Onkohan Katja tositoimissa?

Mukavaa vkoa kaikille!

t.,Kanika ja Tilly rv 39+3

Vierailija
7/55 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin että voisin hommata vielä kantoliinan vauvalle. Onko jollain vauvallisilla kokemuksia kantoliinoista? Onko joku muu miettinyt kantoliinan ostoa?

-Kanika

Vierailija
8/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänihän luonnollisesti ei ole kokemusta, mutta kaverini suositteli sellaista. Hänellä nyt muutaman kuukauden ikäinen vauva. Hän kertoi olleensa kirpputorilla vauvan kanssa myymässä ja toinen viihtyi kantoliinassa koko ajan. Mutta sitä ei vissiin tiedä kokeilematta viihtyykö oma vauva, on kai sellaisiakin jotka ei tykkää liinassa olosta yhtään. Itse ostin kantoliinan ja ajattelin ommella toisen, eri värisen. Jos vain saan ompelukoneen hankittua jostain. Kävin eilen kirjastossa ja lainasin vinon pinon Suuri Käsityö -lehtiä, voi mitä kaikkea ihanaa vauvalle voisi tehdä!

Saa tosiaan nähdä ettei vaan Kanikan kanssa satuta samaan aikaan sairaalaan :-) Tosin tänään neuvolassa tuli sellainen vaikutelma että th arveli raskauden kestavän laskettuun aikaan, kaikista oireista huolimatta. Mutta täällä myös vauva on laskeutunut, ainakin sf-mitan mukaan. Th:n mielestä ei kuitankaan ollut kovin alhaalla, vaikka kokenut nlalääkäri oli kaksi viikkoa sitten sitä mieltä että on laskeutunut jo melkoisen alas ja kiinnittynyt myös..?? Th tosin ei vaikuta hurjan kokeneelta. Tiedä häntä sitten. Miten susumi, kiinnostaisi kuulla onko sulla sf-mitta madaltunut, meillähän on melkein sama la? Entä onko ollut mitään ennakoivia oireita?

Aloitin eilen ihan uuden harrastuksen, kutomisen! Siitä on ainakin 15-20 vuotta kun olen viimeksi kutonut jotain. Piti aloittaa katsomalla kirjasta miten luodaan silmukat :-) Loput luulin muistavani, kunnes totesin että tulos ei muistuta joustinneuletta. Avasin käsityökirjan uudelleen ja niinhän olin muistanut nurjan silmukan ihan väärin... No nyt näyttää jo paremmalta :-) Tosi hauskaa tuo kutominen. Ja kivaa kun pienelle valmistuu niin nopeasti.

Nyt rynnistän tuonne alennusmyynteihin että ehdin ennen iltapäivää ja pahimpia ruuhkia.

Frida rv 37+4

Vierailija
9/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Ja terveiset kaikille Itä-Suomen pakkasista, palasimme eilen illalla takaisin kotiin. Mies lähti aamupäiväksi töihin ja itse jäin parantelemaan jouluflunssaani.

Eli koko joulu meni köhiessä ja niiskutellessa. Jouluaattona hengenahdistus kävi niin ikäväksi, että jouluyön aikana lämmittelin saunan kahteen otteeseen ja hengittelin höyryä lauteilla. Sillä sain sitten limat liikkeelle ja sain nukuttua edes pikkuisen. Kurkku on vieläkin hirvittävän kipeä, mutta onneksi sain panacod-reseptin soitetuksi Joensuun Uuteen apteekkiin eilen ja sain haettua apua yskääni. Parasetamolihan on se meille raskaana oleville sallittu särkylääke ja codeiini puolestaan hillitseen yskää tehokkaasti. Kuitenkin korotusta sängyn tyynypäähän olen keräillyt, jotta saan nukuttua öisin.

Mietiskelin tässä tuliko tehtyä turhaan sisään nämä kaksi päivää ennen kuin äippäloma huomenna virallisesti alkaa, kun olisin kuitenkin ollut tässä flunssassa. Vai laukesiko flunssani nyt sitten stressin lopullisesti helpotettua viime viikolla kun sain loppuviikon saikkua. Tiedä häntä! Vaan parempi sairastaa nyt ja olla sitten reilun kuukauden kuluttua tositoimien aikaan kunnossa.

Astonauttikin sai muutamia lahjoja pukin kontista. Pienet tossut löytyivät, yöpuku ja pusero. Sekä serkkupojalta tuli kirjanen " Jaana-juna" :)

Huomasin myös, että isän vaimo oli aloittanut valkoisen nutun neulomisen.

Mietiskelin tässä, että nyt tulee taas aivan uusi vaihe tähän terveydenhoitooni. Näin lääkärien lapsena en ole oikein koskaan oppinut hakeutumaan terveyskeskukseen tms. kun kipeä olen ollut. Kotoa lähdettyäni olin ensin vuosikaudet ylioppilasterveydenhuollon piirissä ja sitten työterveyden. Onko nyt siis määrä soitella arvauskeskukseen apua saadakseen vai miten on? Osaakohan sitä edes lähteä ajoissa apua hakemaan? Monta kertaa kun tulee vain tehtyä diagnoosi itse ja pyydettyä jotakuta sukulaista soittamaan resepti apteekkiin. Mitenkäs sen vauvan kanssa sitten tulee toimeen, kehen pitää ottaa yhteyttä, jos hän sairastuu?

Oikein hyviä välipäiviä kaikille täältä sängyn pohjalta!

Terv.

RouvaSukkula & Astronautti (34+5)

Vierailija
10/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli,

eli olen ainakin itse saamassa kantoliinan lainaan serkun vaimonlta. Hänellä itsellään on nuorimmainen kohta vuoden ja käyttää nyt Kanga-liinaa ja lainaa minulle pikkuvauvan kantoliinansa.

Vierailija
11/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä Rouvasukkulan kohtalotoveri... mulla iski flunssa eilen ja nyt on kurkku tosi tukkoinen ja tuntuu välillä että hengitys on vaan yhtä pihinää... puhuminen tosi vaikeaa (no, eipä täällä itsekseen päivällä tarvii yrittää höpistäkään...:-) ). Pariin vuoteen en ole flunssaa sairastanut, mutta nyt sitten pääsi yllättämään. Toivottavasti tästä ei tarvii kärsiä kovin pitkään... Pikaista paranemista myös RouvaSukkulalle!!

Äitiyslomakin alkoi sitten virallisesti viime perjantaista!

Ja joulunvietto meni tosi mukavasti, oli ihana käydä reissussa ja saada vähän maiseman vaihdosta. Me tultiin jo sunnuntai-iltana takaisin kotiin.

Ja paistelin täällä pienen kinkun, joka oltiin ostettu varalle jos ei oltaiskaan reissuun päästy. Taitaa jäädä enimmäkseen miehen syötäväks...

Kanika; joo, mulla on tuota turvotusta ollut jokusen viikon koko ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän mutta ei lakkaa kokonaan varmaankaan kuin vasta synnytykseen. Jaloissa käytän nyt tukisukkia, helpottaa oloa ja hillitsee jonkun verran turvotusta. Ilman t.sukkia

jalat tuntuvat tosi kipeiltä.

Ei ole mitenkään hohdokas olo enää tämän viimeisen kuukauden aikana... Aika pitkälle onneksi pääsin ennen kuin erilaisia pikkuvaivoja alkoi ilmestyä. Mutta nyt tuntuu, että sitä on vaan " vyöryvä, pihisevä turvonnut pallero" ;-)) . Mulla kohtu painaa jo niin tuonne palleaan, että hengitystila on kutistunut ja hidastaa menoa.

kantoliinoista; mä olen hankkinut sekä Kanga-liinan että trikoisen kantoliinan (olikohan baby bundler-merkkinen, en muista ihan varmasti). Tuo Kanga soveltuu jo heti ihan pienen vauvan kantamiseen, tosin toisella kädellä pitää tukea. Näin työkaverini opasti.

Jokohan Katja on jakautunut, nyt ei ole ainakaan palstalla näkynyt... saattais olla hyvä merkki :-))

Meillä on miehen kanssa tänään yhteiselon 5-vuotispäivä. Olin ajatellut hankkivani ainakin vähän skumppaa kotiin, mutta nyt jää kilistelyt toiseen kertaan.. vaikka Uuden Vuoden-aattoon varmaan..

Nyt palaan myös sängyn pohjalle parantelemaan vointia. Mukavaa viimeisen viikon jatkoa kaikille!!

Suiza 35+3

Vierailija
12/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ollaan täällä. Tuli nimittäin syötyä aika PALJON jouluruokaa (en varmaan ollut ainoa), ja tänään en kyllä aio enää koskeakaan siihen. En ennen ensi vuoden joulua. Kakkuja, pullia ja suklaata on jäljellä vielä enemmän kuin laki sallii, voi itku. :) Lahjojakin tuli muutama, ja kaikki toivottuja; aamutakki, tohvelit, ja jee, se puhelin rikkomani tilalle.

Kanika, itse hankin Hug-a-bub -kantoliinan, en tietysti tiedä miten se käytännössä tulee toimimaan, tai siis viihtyykö vauva siinä edes.. Pitäisikin vilkaista cd:tä mikä tuli mukana, siinä on sitomisohjeita. Se vaan näyttää niin hurjan pitkältä että oppiiko sitä edes sitomaan. Vaikka tuosta hug-a-bubista olen lukenut että se on ns. helppo liina... Tiedä häntä!

Huomenna on seuraava neuvola-aika, ja siellä selviää sitten onko sf-mitta madaltunut (Frida kun kyselit). Mitään ennakoivia oireita ei oikeastaan ole ollut, sinullahan Frida taisi olla niitä menkkamaisia tuntemuksia joulun kieppeillä. Vähän olisi itsellä sellainen olo, että odottelen vielä hyvinkin tammikuun puolessavälissä. Tietty kaikki voi tapahtua nopeastikin, mistä sitä ikinä tietää! Sehän tässä on jännittävää.

Kutominen muuten on hauskaa. Itsekin aloin kutoa pitkän tauon jälkeen vasta viime talvena, ja alussa se oli hidasta kun kaikki piti tavallaan opetella uudelleen. Mutta kyllä ne silmukoiden luonnit yms. jossain lihasmuistissa (?) ovat, kun vähän ajan päästä tuntui että ei olisi taukoa ollutkaan. Ei kyllä tarkoita sitä, että lopputulokset olisivat huippuhienoja, mutta se tekeminen siinä on kivaa. :)

Niin joo, RouvaSukkula ottikin tämän esille, eikö terveyskeskus ole se ensisijainen paikka mihin otetaan yhteyttä kun lapsi sairastuu, ja jos terveyskeskus on kiinni niin sitten Lastenklinikan päivystykseen? Tietysti jos on ottanut lapselle vakuutuksen, niin voi käyttää yksityiselläkin. Oletteko muuten ottaneet noita lapsivakuutuksia? Periaatteessa olen sitä mieltä, että kyllä julkisen puolen tulee tarjota riittävät terveyspalvelut. Mutta toisaalta voi olla että mieli muuttuu vielä. Emme siis ole ottaneet mitään ennen lapsen syntymää, ja taitaa olla niin, että vakuutusyhtiöt eivät nyt muutamaan kuukauteen anna ottaakaan mitään. Tapiolasta taisi saada sitten 2 kuukaudesta eteenpäin.

talvisin terkuin

susumi

rv 37+3

Vierailija
13/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... suiza kerkesikin tuohon väliin. :) Meillä tuli muuten joulupäivänä avokin kanssa 5 vuotta tapaamisesta, ei kylläkään muistettu juhlia mitenkään! Eilen vasta tuli mieleen, että ai niin, johan siitä on viisi vuotta..

Vierailija
14/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli Katjan jakautumista, voi valoittaa kaiken minkä teidän

eli katja laittoi viestin 25.12:

' Joululahjamme syntyikin sektiolla 25.12 klo 1.25. Tyttö tuli, 3575g 52 cm. Kaikkien vointi on hyvä.'

Tiedottaja tai rollikello,

Kirsi26+2

Vierailija
15/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla Katjasta, kiitos viestintuojalle! Onnea nyt jo VALTAVASTI Katjalle ja koko perheelle, vaikka ei vielä varmasti luekaan hetkeen. Jotenkin tulee ihan satumainen olo kun miettii että oli vielä Jouluyö. Mitenköhän sektioon on päädytty, todella kiinnostavaa kuulla sitten lisää. Onneksi kaikki on hyvin!

Jakaantuminen alkaa monella olla tosi lähellä, nopeasti mennyt aika! Vaikea kuvitella että suurin osa taisi olla samoissa kuin minä nyt silloin kun tavattiin Omppupuussa. Silloin tuntui että kaikki on niin pitkällä, nyt itsellä ei ole yhtään sellainen olo, ja mahakin on vielä niin pieni. Taidan jäädäkin pienivatsaiseksi. (höh) Ensi viikolla on ylimääräinen ultra. Nyt olen alkanut miettimään myös 3d:tä, ja alkanut vähän jännittää että onko vauva terve.

Joulutunnelmat täällä olivat ihan kivat. Ehkä hieman liikaa kyläilyä, samalla tavalla kuin Kanikalla, ensimmäiset kaksi päivää perheiden kanssa ja sitten kaksin. Itse olin jo tosi väsynyt ekan päivän jälkeen. Ihmiset ovat kyllä korostuneet joulunvietossa koko ajan enemmän, tänä vuonna olisin voinut jättää jo kaikki lahjat pois ja nauttia vaan ihmisten kanssa juttelusta. Antaminen tuntuu paljon kivemmalta kuin saaminen, sillä tavarat ovat alkaneet tässä monen muuton jälkeen vähän rasittaa. Ehkä ensimmäinen sysäys sille tuli kun olimme siellä Intiassa vapaaehtoistöissä, kun mitään tavaroita ei oikeastaan kaivannut, ja se on vaan vahvistunut.

Mutta kantoliinasta kyllä haaveilen! Mistä olette niitä ostaneet? Pitäisiköhän tänään mennä katsomaan vauvanvaatteita.

Ja vielä, esimerkiksi Frida, kun olet niin lähellä keskustaa, haluaisitko joskus mennä kahville päivällä? Olen töissä Etu-Töölössä, on helppo tulla keskustaan. Onko muita lähellä olevia?

Parantumista nuhaisille ja leppoisia päiviä kaikille! jaipur 25+2

Vierailija
16/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehelle pienestä tyttärestä! Tepä saitte maailman ihanimman joululahjan! Kiva sitten kuulla kuulumisia, kun jaksatte tulla nettiin.

Mä olen aika sidottu kotiin näiden suppareideni kanssa. Onneksi huomenna mun vanhemmat ja sisko tulevat meille ja auttavat vähän siivoamisessa ja viimeisissä valmisteluissa vauvantuloa varten. Hyvin on meikäläistä myöskin nukuttanut viime aikoina. Viime yönä nukuin 12 tuntia! Varmaan ihan hyvä, että elimistö kerää voimia tulevaan koitokseen.

Kiitos noista kantoliinakommenteista! Tsekkailen netistä noita teidän kirjoittamia merkkejä. Mies lupasi käydä sen sitten ostamassa.

Muistakaahan flunssaiset (ainakin rouva Sukkula, Suiza ja susumi olivat taudin kourissa) levätä.

Mukavaa keskiviikkoa!

t.,Kanika ja Tilly rv 39+4

Vierailija
17/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisiä alennusmyynneistä.

Ihan ensin täytyy onnitella Katjaa, vaikka et varmaan olekaan tätä vielä lukemassa. Todellinen joululahja! Kiitos Kirsi kun laitoit Katjan kuulumiset ja hienoa että sekä äiti että vauva voivat hyvin. Jännityksellä odotamme synnytyskertomusta!

Löysin alennuksista jotain ihan pientä vaatetta sekä yhden 70-senttisen paidan jota en voinut vastustaa, vaikka se käykin vain toiselle sukupuolelle. Alkaa kohta olla liikaa noita vain toiselle sukupuolelle sopivia vaatteita, jos lääkärin arvaus menikin pieleen...

Vauvan terveyspalveluista oli puhetta. Itse myöhästyin syntymättömän lapsen vakuutuksesta, mutta ajattelin ottaa vakuutuksen kun sen saa. Olen periaatteessa samaa mieltä kuin susumi, että julkisen terveydenhuollon tulisi tarjota palvelut, mutta lääkäritilanne on aika valitettava useissa terveyskeskuksissa. Itse pääsee helpommalla kipeän lapsen kanssa, jos on vakuutus.

Jaipur, mielelläni lähden kahville :-) Onko muita joilla päivällä aikaa ja halua tulla keskustaan? Mikä päivä sovitaan? Mulle käy koska vain, päivisin ei juuri ole sovittua ohjelmaa. Harmi muuten sitä teidän asuntokauppaa, tiedän tunteen... Toivottavasti löydätte vielä kivemman!

Rouva Sukkulalle ja Suizalle pikaista paranemista!

Nyt kutimien pariin :-)

Ai niin, vielä kantoliinan merkistä, mulla on Pemmikaanin trikooliina, joka sopii jo ihan vastasyntynelle. Niitä saa ILO-nimisestä kaupasta Iso-Robalta, tai netistä

http://www.pemmikaani.fi/

Ei ole ihan halpa, mutta suomalaista käsityötä.

Frida edelleen 37+4

Vierailija
18/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA Katjalle ja miehelleen suloisesta tyttövauvasta!!

Todella hieno joululahja vanhemmilleen.

Hyviä vointeja kaikille ja jäädään odottelemaan tarkempia kuulumisia..

Vierailija
19/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten 30+ tieto jo kiirikin (kiitos Kirsi!): meille syntyi vauva 25.12. Tässä pikaisesti:

Kotiuduimme juuri Kätilöopistolta. Ihana tyttömme syntyi joulupäivänä rv 41+4 25.12 klo 1:25 yöllä. Synnytys oli hieman pelottava, koska se alkoi alateise ja päätyi sektioon. Kerron tarkemmin lisää. Voimme kaikki hyvin - ja pääsimmekin kotiin jo tänään. Tytöllä oli syntyessään painoa 3575 grammaa ja pituutta 52 cm. Pääympärys oli 36 cm.

Sekavan onnellinen Katja ja tyttövauva :)

PS Jos tästä ei ole ollut vielä puhetta täällä, niin Swheatiekin on vauvansa saanut. Hän varmaan kirjoittaa tarkemmin! ONNEA!

Vierailija
20/55 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkpink]♥♥♥ Vaaleanpunaiset onnittelut SnowApple prinsessasta![/color]

[color=green]♥♥♥Swheatielle myös onnittelut vauvasta![/color]

j+beibi