###SYYSMAMMOJEN Vuoden Viimeinen Viestipino!###
Kommentit (45)
Meillä nuorin nyt 3½kk ja nukkuu illalla klo 22-23 aamuun klo6-7. Ei syö eikä muutenkaan pukahda siinä välillä. Nukkuu meidän makuuhuoneessa ihan meidän sängyn vieressä omassa korisängyssään. Tämä on siis se meidän helppo tapaus. On pitänmyt tällaista rytmiä lähes syntymästään saakka ja on ollut koko ajan täys imetyksellä. Vanhin lapsistamme joka on nyt 4v. on myöskin nukkunut hyvin pienestä läpi yön ja hän hän oli täysin pullolapsi aivam laitokselta asti.
Sitten tämä meidän keskimmäinen nyt 1v10kk onkin sitten valvottanut näiden kahden edestä. Alusta asti hän söi 2 tunnin välein öin ja päivin. Täys imetyksellä jaksettiin aina 5½kk asti ja sitten aloitettiin soseilla. 8kk lopetin imetyksen ja herra aloitti korvikkeen käytön. Yöllä herra söi välillä niin usein, että aamulla tiesin vain tyhjien tuttelipurkkien määrästä kuinka monta kertaa herra oli herännyt koska itse en unenpöppöröisenä enää pysynyt laskuissa mukana. Tätä jatkui aina siihen saakka kun herra täytti 1v3kk Sitten yhtäkkiä herra ei enää tarvinnut maitoa yöllä, eikä enää heräillyt yöllä. Juotavaa on jouduttu vieläkin ajoittain tarjoamaan jos herra jostain syystä herää yöuniltaan kesken. Nykyään riittää vesi. Olen tullut näiden kolmen pienen miehen kanssa siihen tulokseen, että vaikka jokaisen kanssa toimimme lähes samalla tavalla heti syntymästään saakka ovat pienet miehen alut tehneet kuitenkin " oman mielen" mukaan nukkumisensa suhteen.
Lohdutuksenne voin vain sanoa, että joskus me vielä kaipaamme niitä hetkiä jolloin olimme lapsillemme se korvaamaton äiti tai isi.
Meikäläinenki pitkästä aikaa kirjoittelee ku vaan saan aikasex ja joutaa,on tekemistä esikois pojan kans kaikenlaista et pysyy tyytyväisenä>vaativa lapsi ku on(3.2-06 3wee)ja sit tää nuorimmainen tyty joka täytti eilen 4kk.on kotihommii,ulkoiluu,laihduttamista taas uutena vuotena lisää näi joulun jälkeen eli lenkkeilyy,ollaan topakasti käyty kyläs kummanki kotiporukoilla kuten nyt ku mieheni joululomalla sit kavereiden luona jne.Aika mennyt joutuin siitä ku Julia-tyttö synty..(käyn kyl usein pikasesti lukemas mitä te kirjoittelette muttei ite sit kerkee kirjoittelemaan)
Julia osaa taitavasti kannatella päätä sylis ettei tarte enää kannatella,hymyillä ihanasti,jokeltelee paljon+nauraa ääneen ku puhuu tai katsoo hymykasvoa seinällä,kääntyilee selältä mahalleen(topakasti pää pystys mahallaan kattelee joka paikkaan ja sit hermoilee ku aina pääse takas selälleen)ja toisinpäin(oppi 22.12)tekee koko ajan opittuaan,yrittää topakasti istua (muttei voi viel istuttaa ku ee ikää riitä ja on tyttö>olikokan se tytöillä et sai istuttaa n.6kk iässä mut joka tapaukses myöhemmmin ku pojilla??)yrittää ryömiä ja muutenki lähtee liikkeelle,hampaita tulos ku itkeskelee,sylkee tulee solkenaan ja nyrkit menee koko ajan suuhun ja paljon paljon muuta..
Huomenna 4kk neuvola,saa tietää taasen mitat+muuta..
KYSYMYS tyttövauvojen/-lapsien äideille,kertokaa mulle milloin voi tyttövauvoja istuttaa jos on jäntevä ja olis jo halukkuutta istua??
-Vaikee tietää ku esikoinen oli poika ja sai heti istua ku oli halukkuutta istua esim.syöttötuolis..muita juttuja esim.kasvua ja kehitystä jne.sit tiedänki Mikon vauva-ajoilta!
Myöhäinen synttäri onnittelu NEITI21:lle,paljon onnea vaan ja iso kiitos siitä et olet jaksanut pitää yllä syysmasu-vauvojen kasvua ja kehitystä listaa+päivitellyt sitä!!
Joskus kirjoittelen omaa napaa ku en muuta osaa mut yritän parantaa tapani et kyselisinki jotain tai kommentoisin teidän juttuja tai ylipäätään kirjoittelisin enempi!!
Marjoka ja muksut
Olikos TARTSALLA se tulehdus munuaisissa? Hui kamala, varmasti kivuliasta!
Meillä Minja on tosiaan nyt 3kk+ (25.9. syntyi) ja aloin hiukan velliä antaa, raukka kun söi 1-2h:n välein 200ml ja sitten vääntelehti masuvaivoissa tietty.
Yhden kerran yössä joskus syö, välillä ei ollenkaan, mutta päivisin ei nuku!!!!!!!!!! On siis kokoajan hereillä, nukkuu vain n. 15 min pätkiä päivällä pari. Muuten killittelee hereillä ja vaatii seuraa.
mahalta selälleen on kahdesti kääntynyt, toisinpäin ei. Kyljelleen menee ja jää raajoillaan sutimaan ja kiukkuamaan :D Koomisen näköistä.
Nyt on 2 pvää syönyt tavallisesta tuttipullosta, jonka vellituttipäätä olen suurentanut tuplasti siitä saa maidon siis.
Halkio korjataan (huuli-nenäplastia) 11.1. joten 2 vkoa tasan siihen enää aikaa...osa suulaesta EHKÄ suljetaan, tämä ei kuitenkaan varmaan. jos ei niin se tapahtuu 12kk:n iässä.
Kovasti toivoisin että suulakea suljettaisiin, koska se helpottaisi kiinteiden aloituksessa.. Kun tuo halkiohan on siis sieraimiin asti niin Minja hengittää suun kautta ja puklut yms tulevat ehjästä sieraimesta ...
Myös synnynnäinen liimakorva on, joten korvat myös imetään limasta puhtaiksi ja putkitetaan.
Liimakorvan vuoksi, Minja kuulee melko huonosti, ja siksi mölyää tupla volyymillä :D
Mutta ihan jees menee, tuo leikkaus alkaa jännittää. 3 pvää leikkauksesta pitäs kotiin päästä, laitetaan itsesulavat tikit.
T:Neiti21 + Minja 3kk+ ja Nea liki 1v9kk
Julia nukkuu hyvin yönsä heräämättä eli menee yöpuulle klo 22 ja heräilee aamulla ylös klo 8-9 iloisen virkeänä,nukkuu kahdet päikkärit ennen nukkumaan menoa ja sytkyttelyt voimistuen alkaa aamusta ja iltaan.. ;0) Ihana rakas tyttömme!
Marjoka taas..
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen...
Kauhusta kankeana olen seurannut vauvojen painoja ja meidän Santtu joka reilun viikon päästä täyttää 4 kk, on jo 8kk:n ikäisen painoinen... =)
10,4 kg näytti kotivaaka... Ollut ilmeisesti ruoka-aikana kotona. No onneksi Santtu ei ole kovin sylissä viihtyvää tyyppiä.. ja neuvolassa vaan ihasteltiin kuinka söpöt posket herralla on, joten ei kai vielä ole huolehtimisen tarvetta. Pääasia että poika on terve ja tyytyväinen. Yöt meillä menee jo mukavasti nukkuen, tai siis minä en oikein varma ole asiasta, koska meillähän isä jäi hoitovapaalle joulukuun alusta ja minä olen töissä, joten valvomiset on nyt miehen vastuulla. Mutta kyllä työelämä on mukavaa... Toisille se siis sopii ja toisille ei. Olenhan saanut paljon arvostelua siitä, että palasin töihin jo näin aikaisin, mutta kun en imetä enää niin mikä ettei, jos meistä tämä ratkaisu on paras. Ja täytyy kyllä sanoa, että arvostan ylikaiken kotiäidin elämää... se ei ole aina helppoa... =)
Joskus oli palstalla puhetta siitä, kun ei saa esim. Liberolta tai Pampersilta enää kunnon vastinetta, jos lähettää " viallisen" vaipan. No minäpä pistin Liberolle 2 sellaista vaippaa ja kirjeen mukaan, jossa mukavaan äänensävyyn sanoin huoleni ja kappas... Tänään tuli 2 pakettia (31 kpl/pkt) vaippoja postissa. Oli aika mukava yllätys...
No jouluhan meillä meni perinteen mukaan, paitsi että olin TODELLA kipeä... joulua ennen keskiviikkona menin vaan työpaikan työterveysasemalle, jotta saisin mobilatia selkäsärkyyn ja siellä fysioterapeutti tms. kokeili selkääni ja sanoi, että ei sun selässä mitään vikaa ole, vika on munuaisissa.. No siitä lääkäriin ja verikokeisiin... No kun pääsin lääkäriin niin lämpöä oli 37.7 ja tulehdusarvot kohonneet... Päivystyksenä Satakunnan Keskussairaalaan, jossa oli kuume jo sitten 39,4 ja kokeita otettiin ja sisätautilääkäri totesi, että on munuaisaltaan tulehdus... On muuten aika tuskallinen tauti... No antibioottia piikillä ja meinasivat ottaa tarkkailuun osastolle, jolloin kauhean itkun ja selitysten jälkeen pääsin kuitenkin kotiin. No siinä joulu meni antibioottia ja buranaa syöden. Nyt alkaa jo olo olemaan parempi, vähän enää lämpöä ja huominen olis vielä sairaslomaa... Eli ystävät hyvät, hoitakaa virtsatientulehdukset kunnolla, mulla tosin on ne aina oireettomia, joten hankala tietää...
Tulipas taas sepustusta....
Mutta mukavaa Uutta Vuotta kaikille!!!!
- Tartsa -