Helmivauvasta tuli joululahja :)
Heippa.
Nythän kävi sitten niin, että tyttäremme päätti syntyä 23.12.2005 klo 8.41 sellaisella tohinalla, ettei äippä meinannut perässä pysyä. Viikkoja oli tuolloin 33+2 eli laskettu aika olisi ollut vasta 8.2.
Minulla oli torstaina viimeinen työpäivä ja tarkoitus oli pitää vähän lomaa ennen äitiysloman alkua. Perjantai aamuna heräsin kuitenkin vähän ennen neljää kummalliseen mahakipuun. Olin aivan ihmeissäni, että mistä on kysymys. Mieleenikään ei tullut, että kyseessä voisi olla jo synnytys. Vähän ennen viittä huomasin, että kipu tulee aaltoilevana ja ajattelin, että ei hitto pitääkö tuota kelloa alkaa vahtaamaan... No, siinä vaiheessa supistukset tuli tasan viiden minuutin välein. Vähän ennen puolta kuutta mieheni heräsi ja oli sitä mieltä, että kannattaisi ehkä lähteä käymään sairaalassa. Itse olin ihan ulalla, koska EIHÄN SE VIELÄ VOI SYNTYÄ!!! Mieheni pakkasi kassini ja vedimme vaatteet päälle ja lähdimme sairaalaan, jossa olimme n. 6 maissa. Matka sairaalaan kestää n. 15-20 minuuttia ja 5 minuutin ajon jälkeen supitukset oli jo 3 min välein ja sairaalalla ne oli jo 2 min välein. Synnärillä kätilö ja lääkäri tarkistivat tilanteen ja kohdunsuu oli 8 cm auki. Siinä vaiheessa vasta tajusin, että ei helv... nyt se on menoa.
No, ei siinä muuta kuin synnytyshuoneeseen ja ilokaasua hengittelemään. Kohdunkaulan puudutteen sain myös jonkin ajan päästä. Molemmat helpottivat oloa jonkin verran. Ponnistusvaihe kestikin vain 20 minuuttia ja tyttö syntyi siis 8.41 ja painoa oli 2090g. Tyttö vastasi viikkoja.
Lastenlääkäri tutki heti tytön ja sen jälkeen isä lähti lääkäreiden kanssa viemään vauvaa lastenosastolle. Keskosuuden takia tyttö joutuu olemaan lastenosastolla jonkin aikaa, mutta voi ja kasvaa kuitenkin hyvin eikä mitään ongelmia ole ollut.
Minä pääsin sairaalasta jo jouluaattona kotiin, koska kaikki oli niin kuin pitikin :).
Tämä voi kuulostaa monesta ihmeelliseltä, kun en aluksi tajunnut yhtään, että mistä on kysymys. Kyseessä on esikoiseni, ja koko raskausaika sujui ilman minkäänlaisia ongelmia, joten en millään voinut aavistaa tällaista synnytystä.
Onneksi kaikki on mennyt tähän asti hyvin ja meillä on maailman ihanin tyttö-vauva.
Mukavaa vuodenvaihdetta kaikille!
Kommentit (24)
Onnea kovasti! Onneksi kaikki on mennyt hyvin maailmaantulokiireestä huolimatta :D
T:Neiti21+Minja 3kk+ ja Nea liki 1v9kk
Tuli tyttärelle kiire päästä maailmaa katsomaan , mutta paino oli toki jo ihan hyvä ja viikkojakin " tarpeeksi" ...
Paljon onnea ja onneksi kaikki sujui parhain päin..
n.1979
Hyviä vointeja sekä äidille että prinsessalle!
Viipukka ja Jere-Emilia 33+4
Varmaan oli todella odottamaton joululahja! Onnea paljon! :)
Alma 32+4