Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmivauvasta tuli joululahja :)

27.12.2005 |

Heippa.

Nythän kävi sitten niin, että tyttäremme päätti syntyä 23.12.2005 klo 8.41 sellaisella tohinalla, ettei äippä meinannut perässä pysyä. Viikkoja oli tuolloin 33+2 eli laskettu aika olisi ollut vasta 8.2.

Minulla oli torstaina viimeinen työpäivä ja tarkoitus oli pitää vähän lomaa ennen äitiysloman alkua. Perjantai aamuna heräsin kuitenkin vähän ennen neljää kummalliseen mahakipuun. Olin aivan ihmeissäni, että mistä on kysymys. Mieleenikään ei tullut, että kyseessä voisi olla jo synnytys. Vähän ennen viittä huomasin, että kipu tulee aaltoilevana ja ajattelin, että ei hitto pitääkö tuota kelloa alkaa vahtaamaan... No, siinä vaiheessa supistukset tuli tasan viiden minuutin välein. Vähän ennen puolta kuutta mieheni heräsi ja oli sitä mieltä, että kannattaisi ehkä lähteä käymään sairaalassa. Itse olin ihan ulalla, koska EIHÄN SE VIELÄ VOI SYNTYÄ!!! Mieheni pakkasi kassini ja vedimme vaatteet päälle ja lähdimme sairaalaan, jossa olimme n. 6 maissa. Matka sairaalaan kestää n. 15-20 minuuttia ja 5 minuutin ajon jälkeen supitukset oli jo 3 min välein ja sairaalalla ne oli jo 2 min välein. Synnärillä kätilö ja lääkäri tarkistivat tilanteen ja kohdunsuu oli 8 cm auki. Siinä vaiheessa vasta tajusin, että ei helv... nyt se on menoa.

No, ei siinä muuta kuin synnytyshuoneeseen ja ilokaasua hengittelemään. Kohdunkaulan puudutteen sain myös jonkin ajan päästä. Molemmat helpottivat oloa jonkin verran. Ponnistusvaihe kestikin vain 20 minuuttia ja tyttö syntyi siis 8.41 ja painoa oli 2090g. Tyttö vastasi viikkoja.

Lastenlääkäri tutki heti tytön ja sen jälkeen isä lähti lääkäreiden kanssa viemään vauvaa lastenosastolle. Keskosuuden takia tyttö joutuu olemaan lastenosastolla jonkin aikaa, mutta voi ja kasvaa kuitenkin hyvin eikä mitään ongelmia ole ollut.

Minä pääsin sairaalasta jo jouluaattona kotiin, koska kaikki oli niin kuin pitikin :).

Tämä voi kuulostaa monesta ihmeelliseltä, kun en aluksi tajunnut yhtään, että mistä on kysymys. Kyseessä on esikoiseni, ja koko raskausaika sujui ilman minkäänlaisia ongelmia, joten en millään voinut aavistaa tällaista synnytystä.

Onneksi kaikki on mennyt tähän asti hyvin ja meillä on maailman ihanin tyttö-vauva.

Mukavaa vuodenvaihdetta kaikille!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki meni hyvin, ja sinä ja vauva voitte hyvin. Voin kuvitella, että olet varmasti ollut aika ihmeissäsi...

Löytyikö näin aikaiselle synnytykselle jotain " syytä" ?

Vielä kerran oikein paljon onnea pienestä lapsosesta!

NapNap rv29+6

Vierailija
2/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylintäydeltä onnea pienestä prinsessasta :) Onneksi kaikki hyvin ja vaikka viikkoja onkin vasta vähän niin ihan hyvän kokoinen tyttö tuli :)

minkki ja oskari 31+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli vastata, sillä vietin itsekin joulun sairaalassa ja mietin, että mitäs hittoa jos meidän napero pullahtaa maailmaan jo jouluna (la 7.2.) -lääkärit vakuuttelivat, että ei hätää sillä vauvan painoarvio oli " jo" 2200g eli kuulemma ihan hyvän kokoinen.

No, me ei synnytyspuuhiin jouduttu eikä siellä suppareiden takia oltukaan vaan verenvuodon -meidän napero ei ollut missään aikeissa syntyä. Kohtu tiukasti kiinni ja kaula ei ollut lyhentynyt...

Mutta aikamoinen yhteensattuma, että sitten joku on juuri sen kokenut, mitä me murehdittiin.

Suurenmoiset onnittelut pienelle tytölle ja perheelle!!!

Vierailija
4/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan voi äkkiä käydä! Omasta puolestani joutaisi jo tämä meidänkin masukki maailmaan.... Mutta jos nyt ensi vuoden puolelle päästäisiin.

Hurjan paljon onnea pienestä nyytistä!!!!!

Annunen 34+1

Vierailija
5/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein iso sylillinen onnea koko perheelle! Varmasti olit hämilläsi... itse olen juuri " pelännyt" tuollaista synnytystä. Onneksi vauvasi ja sinä olette ok :))) Mulla on la melkein sama kuin sulla, 7.2.2006 :)

JJ rv 34

Vierailija
6/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te saittekin sitten maailman parhaan joululahjan, tosin vähän ennakkoon! Kiva kuulla että kaikki meni hyvin ja te molemmat voitte myös hyvin. Itsekin odotan esikoistani ja mietin myös että kuinkahan tajuan lähteä sairaalaan kun hetki koittaa :).

Sasuliini ja hajuherne 34+4

Vierailija
7/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas helmikuisilla ollut hulinaa jouluna, mäkin olin synnärillä sisällä verenvuodon ja kohdunkaulan lyhenemisen vuoksi, la 10.2. Valmistauduttiin jo jouluvauvan syntymiseen, mutta vauva päätti sitten vielä pysyä sisällä ja päästiin aattona kotiin. Nyt kotona täyslevossa.

Meidän vauva oli myös juuri tuon 2100 g, hienoa kuulla että teillä on kaikki hyvin! Toivottavasti vauva pääsee pian kotiin.

tohvi 33+4

Vierailija
8/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunpunaiset onnittelut pienen prinsessan syntymän johdosta!

Mahtoi olla aika jännä kokemus, että tässäkö tää nyt sitten tulee...

Kiva kuulla että vauvalla ja sulla kaikki hyvin, kohta pääsettekin arkeen totuttelemaan;)

kyllä tää meidänkin poika saisi vähän etuajassa tulla, ettei ihan jättiläiseksi kasva....

Oikein hyvää alkavaa vuotta vauvelin kanssa koko perheelle!

sakura ja helmipöllö 34+

Vierailija
9/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kävin 23.12 päivystyksessä makaamassa,supistusten takia. ja edelleen supistaa mutta vielä olen kokonaisena. tänään on sitten oksennus lentänyt, onko ennakoivaa synnytystä vai mahatautia,mene ja tiedä mut supistaa edelleen..ja tyttö painoi perjantaina 2190G

kuumetta ja tyttö 34+4

Vierailija
10/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleenpainuvin joululahja!! :)

Oikein paljon onnea koko perheelle! Itseäni on ruennut jännittämään lähestyvä synnytys...

Hanna rv 36+2

Vierailija
11/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen tyttövauvan johdosta! Meillä syntyi viime maaliskuussa tyttö viikoilla 32+5 ja tuossa se lattialla mönkii. Kaikki menee varmasti hyvin teilläkin! Muistat juoda ja syödä hyvin, ja levätä. Vauva on hyvässä hoidossa sairaalassa vaikka äidillä onkin sinne kova ikävä. Jos vaan jaksat niin lypsä maitoa säännöllisesti. Voimia koko perheelle :)

Vierailija
12/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse syntynyt 25.12 rv 32, vuonna -84. Paino oli 1700g. =)

Hienoa että kaikki on hyvin!

-sitruuna ja minttuvihtori 32+5-

Vierailija
13/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös jännätty ennenaikaista synnytystä mutta hienosti vielä kasassa, kyllä meitä helmisiä taidetaan pompottaa :)

Ihana kuulla että prinsessa ja sinä voitte hyvin!!!

Oikein hyvää uuttavuotta koko perheelle!!!!

Marju ja Minni 33+5

Vierailija
14/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunpunaiset onnittelut pikkuisesta tytöntylleröstä!!

Perässä tullaan täällä, la 3.2.

Kisu + nappula rv 34+4

Vierailija
15/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perheelle pienen tytön syntymän johdosta! Hienoa kun kaikki on hyvin keskosuudesta huolimatta. Jaksuja tuleviin päiviin!

iituaatu 33+4

Vierailija
16/24 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea Parhaimmasta Joululahjastanne!

Mä sain parhaan joululahjan kun saimme tietää juuri jouluksi, että olen raskaana. Vielä jännittävää odotusta pari viikkoa jäljellä, jolloin menemme ensimmäisee ultraan... :)

Vierailija
17/24 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miten nopeaa toimintaa teillä! Hieno juttu, että vauva (ja äiti) on kuitenkin kunnossa!

T:Fassiloora rv 32+3

Vierailija
18/24 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea pienen prinsessan syntymän johdosta. Hienoa, että kaikki on hyvin! Upea joululahja.

Ringae, helmikuisista minäkin

Vierailija
19/24 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että tuollainen lahja sitten tuli maailmaan :)

Paljon onnea koko perheelle :)

tikunen ja hupu sekä lupu 32+1

Vierailija
20/24 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös la 8.2 ja tuntuu hurjalta ajatella että joku saman päivän helmis on jo omansa pyöräyttänyt maailmaan!

Ei muuta kuin ruusunpunaista onnea ja voimia pikkuiselle ja koko perheelle!

Toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

tuutikki78 ja rv 34