Onko selkäsärky alkuraskaudesta huono enne?
Anteeksi nopeat sormet :-)
Itselläni tänään kp 29, ovis kaiketi kp 15 ja viikko sitten tapahtui mahd. kiinnittyminen. Pienoista tuhrua oli viime viikolla useampana päivänä muttei kuitenkaan punertavaa vuotoa. Selkää on jomotellut ja särkenyt, etenkin tietyissä asennoissa, ja tuntuisi että venyttely auttaa. Aatonaatona testasin ex tempore Acon 25-testillä ja kun tarkaan katsoi niin ehkä saattoi erottaa himmeänhimmeän haamun. Uutta testiä en ole uskaltanut vielä tehdä...
Takana km 10/05 ja siihen liittyi myös tuhrua vuotoa rv 4-6 ja vuotoa enteilleet selkä- ja vatsasäryt.
Kiitos jos jaksatte kertoa kokemuksistanne.
Kommentit (2)
Taidan malttaa testaamisen kanssa vielä muutamia päiviä, ja katsotaan sitten miten asiat etenee...Olen ainakin päättänyt että alkuraskauden ultraan menen tarkistuttamaan tilanteen kun raskausviikkoja on tarpeeksi.
Onnellista odotuksen jatkoa sinulle!
kun minulla on molemmanlaisia kokemuksia. Edellisen kerran selkäsärky, jota kesti viikon, päätyi keskenmenoon rv 9+6. Nyt olen uudelleen raskaana rv 22 ja tämä raskaus alkoi samanlaisella selkäsäryllä jo ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Sitä särkyä onkin sitten kestänyt koko ajan! Olen ollut tietenkin aika epätoivoinen ja pakkasin jo sairaalakassinkin valmiiksi ollessani varma keskenmenosta, mutta niin vain on raskaus ainakin toistaiseksi vielä jatkunut. Nyt kun vauva jo liikkuu kovasti mahassa ja ultrissa sekä lääkärintarkastuksissa on kaikki ollut selkäsärysta huolimatta hyvin, alan olla jo vähän toiveikkaampi. Lisäksi nykyisin menee välillä viikkokin niin, ettei selkää säre.
Minullakin oli muuten tämän raskauden alussa noin kuukauden kestävä ruskehtava tuhruvuoto (lisäksi harjoitussupistuksia ja paineentunnetta alapäässä raskauden alusta asti!) joten sekin sai epätoivoiseksi. Kerran vuoto muuttui kirkkaaksikin, mutta sitä ei kestänyt kuin hetken. Keskenmenoon johtaneessa raskaudessa taas kaikki tuntui menevän oikein hyvin siihen asti kunnes alkoi selkäsärky ja vuoto.
Eli sanoisin että toivoa on sinullakin eikä oireista voi näköjään aina päätellä miten raskaus tulee etenemään! Onnea sinulle raskauteen!