Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H-tin sukulaisvierailu

Vierailija
26.12.2005 |

Toivottavasti ei ole muilla tällaista tai ette itse käyttäydy kuten äitini ja veljeni. Joka h-tin joulupäivä tulevat kylään ja ovat yötä, eivä auta yhtään missään vaan kädet puuskassa odottavat että pienten lasten hoidolta laitna pöydän koreaksi, siivoan pöydän, tiskaan, sijaan petit, lämmitän saunan, keitän kahvit ja taas pöytä koreaksi, pidän seuraa.

Edes vessassa en saa käydä rauhassa kun alkavat kysellä " mistähän löytäisi..." , " eikö teillä tosiaan ole..." , " missä se x nyt viipyy" . Sitten ihmetelllään, kun nytkin viikkojen flunssan jälkeen olen väsynyt ja vielä vihjaillaan, että lepo tekisi hyvää!!! NO NIIN tekisi kun pysyisivät poissa nämä ainoat lomapäiväni!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tieto siitä, että jollain muulla on yhtä ikäviä sukulaisia vierailulla olisi ollut se, mistä vastaaja olisi kiitoksen ap:ltä saanut ;D

Eli lopulta ap ei kai haluakaan tilanteeseen muutosta koska " haukkui" heti vastaukset joissa ehdotettiin konsteja muutokseen.

Älä sis viitsi ensi vuonna tulla valittamaan samasta asiasta, koska sinua on yritetty auttaa, vaan ei kelvannut.

Vierailija
22/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi+appi, tulevat kylään, vaikka suoraan sanotaan ettei käy! viimeksikin olin itse ja lapsi kuumeessa, niin eikun edellä mainitut änkeävät väkisillä kylään! appi vielä huusi ovelta saako tänne yhdeksi yöksi tulla (paha miniä kieltänyt..), vastasin että siinä ja siinä. en jaksa ymmärtää tollasia ihmisiä. itseäni jos joku kieltäisi tulemasta kylään, uskoisin kyllä. ja kyllä, mies on yks tohveli kieltämään vanhemmiltaan mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelätään että suututaan tms Mun puolesta sais suuttuakki jos ei muuten menis perille

Vierailija
24/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sattuu ärsyttämään joku asia ja purat sen tänne palstalle lohtua saadaksesi niin neuvot on tyyliä: Mee itsees, mitäs et kehtaa sanoa päin naamaa jne....

Ehkäpä ap.n tarkoitus oli vaan hakea vertaistukea ja kuulla muitakin vastaavia juttuja...kyllä tällaisista " passauttajista" on ihan varmaan kaikilla muillakin kokemusta. Vai väittääkö nämä suoraan sanojat, että AINA omille sukulaisilleen ja tutuilleen laukovat suoraan kun ei miellytä!?

Vierailija
25/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea täällä varmaan moni kaipaa, kyllä ap on sanonut tässä ketjussa että osaa sanoa ei mutta ei mene perille.

Vierailija
26/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallisena viikonloppuna katsomaan.

Aikuinen voi kieltää! En käsitä tuollaista.

Vierailija
27/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ehkä ensimmäisellä kerralla kun tulee yllätyksenä :-)

Vierailija
28/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraammista vieraista kun oman perheen jäsenistä.

Vierailija
29/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota konstia olen kokeillut monta, monta kertaa, että en ylipassaa vaan pyydän tekemään itse. Äitini yleensä joko loukkaantuu tai sitten heittäytyy avuttomaksi kysyen joka ikistä yksityiskohtaa (jopa vessassa ollessani) , esim. " miten tää kahvinkeitin toimii" , " missä on suodatinpussit" , " eikö tässä tosiaan ole tippalukkoa" , " eikö teillä ole tavallisia kahvikuppeja" , " eikö teillä tosiaan ole samanlaisia voileipälautaisia" jne. jne. Kysymysten sävy ei ole tavallisen rento vaan kysymykset esitetään piikittelevällä ja vihjailevalla sävyllä, ikäänkuin haluten sanoa että olet tosi törkeä kun pistät vieraat tekemään.

Kun tämä toistuu vuorokauden sisään ehkä kymmenen kertaa, niin jopa kypsältä aikuiselta menee hermot...

Vierailija
30/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole helppo ' sanoa suoraan' , varsinkaan lähisuvulle, jonka kanssa ei kuitenkaan välejä kokonaan halua poikkasta.

Oma joulu meni vähän ap:n malliin, joskaan hermot ei menneet, kiitos viinin ja glögin ;-) Ja miehen, joka osallistui kiitettävästi varsinkin keittiön siivoamiseen. Mutta siis vieraat istuivat tumput suorina, valmista ootellen. Hassua sinänsä, koska anoppilassa ollessamme laitan itse petimme, tiskaan joka ruuan jälkeen, autan ruuanlaitossa ja korjaan pöydät.

Toisaalta, meille vieraat tulivat kutsuttuina ja odotettuinakin, en tiedä, olsiinko näin voimissani, jos olisivat väkisin tunkeneet kuten ap:lle. Myötätuntoni on puolellasi.

Vierailija
31/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vierailija jatkaa kaikille. Olin tosi pitkään kärsivällinen, mutta tänä vuonna tuli mittani täyteen, koko miehen " rakas" suku tuli ihan meille noin vaan muka muuten vaan viettämään Joulua meille, koska muka Meillä oli niin kiva Fiilis.

Siis mikä Fiilis, oliko kaikilta kysytty? Siis ei ollut kysytty minultakaan, vaikka olen ollut jo mieheni kanssa 30 vuotta, yhdessä jne...

Nyt tuli mittani täyteen ja olin Joulu-aaton ihan yksinäni ja nautin tosi paljon.

Näin Tapanin päivänä olen saanut juuri sellaisen Joulun, kun haluan eli Lähimmäiset ovat luonani Jouluna ja se palkitsi sen mitä ole aina halunut.

Miksi se ihana hetki pitäisi olla Joulu-aattona, kun se voi olla milloin tahansa+

Vierailija
32/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ihan tasan tarkkaan miltä tuo tuntuu. miehen sukulaiset tykkäsivät myös aikanaan passauttaa itseään meillä. lomilla joskus viipyivät pari-kolme viikoakin mm. pesettäen pyykkinsä minulla ynnä muuta mukavaa. kunnes yksinkertaisesti lopetin passaamisen. toki ruuat teen vieläkin, mutta maalaistalossa kun asutaan niin työtä piisaa kyllä vähän ylimääräisille käsipareillekin. ei siinä jouda anoppia passuuttamaan. nykyisin suoritan työnjaon aamiaisen perään ja menen omiin hommiini. yleensä parin-kolmen päivän hevosenpaskan luonnin jälkeen on jo kiirus kotiin;)