Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H-tin sukulaisvierailu

Vierailija
26.12.2005 |

Toivottavasti ei ole muilla tällaista tai ette itse käyttäydy kuten äitini ja veljeni. Joka h-tin joulupäivä tulevat kylään ja ovat yötä, eivä auta yhtään missään vaan kädet puuskassa odottavat että pienten lasten hoidolta laitna pöydän koreaksi, siivoan pöydän, tiskaan, sijaan petit, lämmitän saunan, keitän kahvit ja taas pöytä koreaksi, pidän seuraa.

Edes vessassa en saa käydä rauhassa kun alkavat kysellä " mistähän löytäisi..." , " eikö teillä tosiaan ole..." , " missä se x nyt viipyy" . Sitten ihmetelllään, kun nytkin viikkojen flunssan jälkeen olen väsynyt ja vielä vihjaillaan, että lepo tekisi hyvää!!! NO NIIN tekisi kun pysyisivät poissa nämä ainoat lomapäiväni!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta v-ussa osaan ja olen aina sanonutkin. Mutta kun HALUAVAT nähdä lapset ja on NIIIIIN pitkä matka että pakko olla yötä. Ja auttaa eivät voi kun eivät " osaa" .

Vierailija
2/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se jumankauta kumma jos ei omalle äitille osata sanoa että e t tule nyt pPRKL#¤%¤" &#¤%/&¤%" ¤#%#

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei muka osaa tiskata tai petata? Miten se on saanut sinut ja veljesi kasvatettua aikuisiksi? Kysypä varsin.

Vierailija
4/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) jos osaat sanoa, niin sano, äläkä valita täällä

b) jos et osaa sanoa, niin hoida vieraasi äläkä valita täällä

Vierailija
5/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vielä, miten viesti menee perille kun niin viisas olet.

Vierailija
6/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) osaan sanoa

b) täällä valittaa aika moni muukin. Älä avaa ketjua äläkä siihen kirjoita KUN et kerran lukemaasi ymmärrä. Vai alkoiko omatunto kolkuttaa kun itse käyttäydyt yhtä typerästi sukulaisvierailuilla kuin äitini + veli?

Vierailija
7/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrilta.

Mitäs ruikutat täällä jos et saa suutasi auki!!!

Vierailija
8/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

äläkä siihen kirjoita KUN et kerran lukemaasi ymmärrä

Vierailija
9/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon ei, ja muut eivät sitä ymmärrä, minäkö olen yksinkertainen?

Todella kiinnostava logiikka jollakulla.

t. ap

P.S. Kiinnostavaa huomata, että täällä kirjoittelevat juuri ne itse sukulaisvierailuillaan valmista odottavat ja väärään aikaan kyläilevät paskiaiset. Myötätuntoa teidän sukulaisillenne :-DDDDDD

Vierailija
10/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että tuovat pizzan sullekin, kun käyvät ulkona syömässä.

Vierailija
11/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on ollut hoitamassa lapsiamme ja yleensä kahden tunnin aikana soittaa vähintään kolme kertaa kysyäkseen, miten mikäkin toimii ja missä on mitäkin jne. jne. jne.

Ehkä juuri siksi onkin saanut minut hyvin itsenäiseksi?

Vierailija
12/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

täällä kirjoittelevat juuri ne itse sukulaisvierailuillaan valmista odottavat ja väärään aikaan kyläilevät paskiaiset

Vierailija
13/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et välitä, vaikka esim. joku astia joutuisikin eri paikkaan kuin yleensä? Kuulostaa kyllä niin tekosyyltä tuo " en osaa" . Vai oletko joskus huomauttanut, että et itse tee ihan noin, tms?

Vierailija
14/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se passaaminen!

Vierailija
15/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä et ei osata kieltäytyä ja sit suututaan.Ja jos mä sanoisin joillekkin ei käy tulla ja tulisivat niin en rupeais yli-passaamaan ketään.Kuka vetää sen rajan ja pitää puoliasi ellet sinä itse!

Vierailija
16/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tosin vierailevat luonani vain kerran kahdessa vuodessa. Mutta ne harvat kerrat on ollut juuri tuollaista. Tässä pari esimerkkiä:

Olin synnyttänyt perjantaina ja sunnuntaina päässyt kotiin. Mieheni oli toisessa sairaalassa ja pääsi maanantaina kotiin. Siskoni soitti maanantaina yllättäen, että on kymmenen minuutin päässä meiltä ja tulee kylään. Hän tuli. Istui ja odotti ruokaa ja kahvia. Ruokaa en " jostain syystä" jaksanut tehdä, mutta kahvit keitin ja etsin komeroista sitä pullaa, mitä sattui olemaan. Siskoni toi lahjaksi samanlaisen helistimen kuin mitä tulee aina äitiyspakkauksesta ja se oli hänen ainoa tuomisensa juuri synnyttäneelle siskolle. Ihmetteli vähän kun ei ollut parempaa kahvipullaa tarjottavana.

Toinen kerta liittyy myös synnytykseen. Tämä oli toinen synnytykseni. Äitini oli siskoni luona kylässä ja oli halunnut tulla myös meillä käymään lasta katsomaan. Selkäni oli jotenkin niksahtanut synnytyksessä ja minulla oli vaikeuksia kävellä. Jälleen siskoni odotti ruokaa ja kahvitarjoilua. Kävellä nilkutin edestakaisin, kunnes siskoni mies tuli keittiöön ja tarjoutui auttamaan. Siskoni ei edelleenkään liikahtanut senttiäkään peppunsa päältä. Sillä kertaa lahjana ei tullut edes sitä helistintä, minkä tuolla toisella kerralla olimme saaneet.

Tällaisia ihmisiä on ihan oikeasti olemassa. Tsemppiä ap!

Vierailija
17/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille tiedoksi:

- en ole marttyyri (23 ei ole minun kirjoittamani) vaan todella väsynyt ja kyllästynyt. Nämä joulupyhät olivat ainoat lomapäiväni

- en ole erityisen vaativa, päinvastoin suurpiirteinen ihminen sellaisten asioiden suhteen, kuin onko jokin tavara juuri oikeassa paikassa kaapissa jne.

- olen hyvin ihmeissäni joistakin tämän ketjun itseäni koskevista kommenteista, kun ottaa huomioon mistä kaikesta tälläkin palstalla valitetaan ;-). Mutta koska ne osoittavat sekä empatian puutetta että alhaista sivistystasoa, mikä on ehkä ikävin yhdistelmä erilaisista ihmisten ominaisuukista, en niistä jaksa loukkaantua. Toivotan vain kypsymistä ihmisenä, niiden mahdollisuuksien rajoissa mitä teillä on.

t. ap

Vierailija
18/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta koska ne osoittavat sekä empatian puutetta että alhaista sivistystasoa, mikä on ehkä ikävin yhdistelmä erilaisista ihmisten ominaisuukista, en niistä jaksa loukkaantua. Toivotan vain kypsymistä ihmisenä, niiden mahdollisuuksien rajoissa mitä teillä on.

t. ap

Niin, siis itse valittelit tilannetta ja sinua kehoitettiin kieltäytymään sukulaistesi vierailusta tai ainakin jättämään kaikki passaaminen pois. Osoittaisitko nyt ylempää sivistystasoa sitten, ja kertoisit, mikä mielestäsi olisi parempi ratkaisu pattitilanteeseen? Miksi fiksuna etsit apua ja vinkkejä täältä, jos sitten loukkaannut kun niitä saat? Mitä olisit halunnut kuulla? Et ilmeisesti ratkaisua ongelmaan, vaan vertaistukea (=valitusta)?

Todella kypsän ihmisen käytöstä myös sinulta.

Vierailija
19/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän siltä vaikutta...

Vierailija
20/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vastaus -ei hyökkäävä, tms. Ja miten ap vastaa siihen viestissä nro 3? Sivistyneesti? Asiallisesti?

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.