Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No opettajat, onko paljon kouluhommia välipäiviksi? :DDDDDDDDDDD

Vierailija
26.12.2005 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ollut kokojoulun töissä vai?

Vierailija
2/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina ja ikuisesti jaksaa naurattaa ne kansankynttilät, joiden mielestä teillä ei ole pitkiä lomia, vaan hommia riittää aina lomallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeongelmainen koulumme lähtee ensi vuodeksi evakkoon joten koko joulunalus oli pakkaamista, oppikirjojen tuulettamista, pesemistä jne. kaikkea mitä ei edes työsopimuksen mukaan kuuluisi meidän opettajien tehtäväksi mutta kun säästetään, niin muitakaan tekijöitä ei ole, ja naisvaltaisella alalla työntekijät vaan nielee kaiken p*skan.

Muuttorumban takia arvioinnit jätettiin tammikuuhun, joten tässä olisi nyt 32 oppilaan ylisuuren tokaluokan sanalliset arvioinnit kirjoitettavana, joka aineesta oma muutama lauseensa, ja sitten tammikuussa vielä arviointikeskustelut vanhempien kanssa noiden sanallisten pohjalta. Joo joo, olisi pitänyt tehdä ne jo ajoissa, mutta kun on ollut sitä muuttorumbaa niin paljon etten ole jaksanut! Samaten pitää miettiä miten oman luokan kanssa evakkokoulu järjestetään, toki siitäkin on suunnitelmat olemassa mutta silti, miten pienet osaa bussikyyditykset jne., ja kuinka järjestetään ohjelmaa odotusajoiksi.

Eiks olekin kivaa - ap:n aloitus oli vissiin vitsi, mutta kyllä tässä vaan ollaan täydessä työssä ja stressissä koko " loma" - ja sanomattakin on selvää ettei mikään tästä näy palkassa, joka on muuten sama kuin naapurikunnan tutulla luokanopella jolla on oppilaita puolet vähemmän.

Vierailija
4/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma on valintamme. Mä lomailen nyt kybällä ja nautin siitä, etteivät lapseni tarvitse olla välipäivinä " hoidossa" , vaan koko perheellä on lomaa.

Työni teen sitten kun huvittaa ja tietenkin silloin kun oppilaat on koulussa.

Vierailija
5/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta aina ja ikuisesti jaksaa naurattaa ne kansankynttilät, joiden mielestä teillä ei ole pitkiä lomia, vaan hommia riittää aina lomallakin.

Vierailija
6/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sanota tyhjä vaan väli.

Vierailija
7/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään mietti mies, ettei MISTÄÄN muusta duunista saa kolmeatonnii kuussa tekemällä NIIN VÄHÄN töitä kuin hän opetyössään. Plus pitkiä lomia.

Opehommissa selviää, kun tekee VAIN sen minkä PITÄÄ tai mikä käsketään. Ilmaista työtä ei pidä tehdä. Senhän sanoo OAJ:kin

T. Open vaimo, ope itsekin

Vierailija
8/26 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

töistä eroon " henkisesti" vaan näen unia opiskelijoista ja heidän murheistaan yms. Niitä ei jaksais aina pohtia, kun on omassakin elämässä tarpeeks miettimistä.

Vierailija
9/26 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla palkka ya:lla 3030?

t. Ope, joka miettii opetusasteen vaihtoa

Vierailija
10/26 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti näen toisinaan unta kouluasioista ja harva se päivä ne pyörivät mielessä. Ei sille mitään voi!

Vierailija
11/26 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää 1700 eukkoa. Töitä olen loman paiskinut! Ihan surettaa ja masentaa. Mutta aionkin monien muiden kollegojeni tavoin vaihtaa alaa.

Vierailija
12/26 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko vuodeksi valmiin jaksosuunnitelman, jota lähden vetämään taas 9.1.06 alkaen

Vierailija
13/26 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka open työtä kadehtii, voi tulla ihan rauhassa opettamaan luokallista (20) kuustoistavuotiasta poikaa, joista ehkä 5 haluaa oppiakin jotakin. Loput miettii vaan seuraavaa viikonloppua ja kaljanjuontia.

Open työssäkin on monenlaista riippuen siitä missä opettaa ja mitä opettaa ja mikä on opetusvelvollisuus.

Ope saa palkan opetettavan tuntimäärän mukaan. On jokaisen open oma asia paljonko siihen tuntien suunnitteluun yms. käyttää aikaa. Yksi yleistys on 1,5 kertaa opetustuntien määrä. Minä olen työpaikalla päivittäin klo 8 - 16 ja sen lisäksi jonkin verran teen kotona hommia. En joka päivä, enkä välttämättä joka viikko. Työpaikalla on paljon palavereja opiskelijoista joilla ongelmia, oppilaitoksen toiminnan yleistä suunnittelua (ei suoraan omiin tunteihin liittyviä) jne. Yhteydenpitoa vanhempiin ja opiskelijoihin jotka ei " muista" tulla kouluun.

Ainakin meillä työ on stressaavaa. Erilaista olisi, jos opettaisi opiskelijoita, jotka haluavat oppia ja ovat motivoituneita. Silti tykkään open työstä ja olen jokaisen vapaani ansainnut.

TERVETULOA VAAN OPETTAMAAN AMMATILLISELLE TOISELLE ASTEELLE!

Vierailija
14/26 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavalmistuneena en saanut OKL-paikkakunnaltani open töitä viime kesänä, joten olen ollut töissä hallinnon hommissa. Lyhyet lomat (vain viralliset pyhät) ja 300 euroa huonompi palkka kuin luokanopen aloituspalkka... Mutta olen NIIN onnellinen, että on töitä! Veljeni valmistui DI:ksi ja oli kolmisen vuotta töissä ja uutena joutui lähtemään, kun porukkaa vähennettiin. Nyt alkaa ansiosidonnaiset loppumaan eikä töitä löydy. Isänikin on työttömyysuhan alla, koska heillä taas saa vanhimmat lähteä. Ollaan vaan kiitollisia töistä, mitä kelläkin on.

Vierailija
15/26 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskee meidän lastenkin aina vaihtaa alaa. Kokee, että open työssä on pitkät lomat ja sitäkin ihmettelee, miksi nuoretkin opet tienaa enemmän kuin minä, jolla ei ole kuin 5 viikkoa vuodessa lomaa ja karmea stressi.

Vierailija:

Just tänään mietti mies, ettei MISTÄÄN muusta duunista saa kolmeatonnii kuussa tekemällä NIIN VÄHÄN töitä kuin hän opetyössään. Plus pitkiä lomia.

Opehommissa selviää, kun tekee VAIN sen minkä PITÄÄ tai mikä käsketään. Ilmaista työtä ei pidä tehdä. Senhän sanoo OAJ:kin

T. Open vaimo, ope itsekin

Vierailija
16/26 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tuntiopettaja eikä minulla ole virkaa. Saan palkkaa vain tunneista ja niitäkin on vähän. Joululoma on kiva joo, mutta täysin palkaton. Kesäksi joudun etsimään hanttihommia kun koulu on kiinni. Että näin ihana loma tämä on.

Vierailija
17/26 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meilläkin lonkkaa vetäviä (mies)opettajia. Tunnit pidettiin kirjasta lukien tai ulkoa saarnaten. Mitään ei selitetty vain siksi, että joku ei tajunnut, vaan vain siksi että se oli tehty niin jo 10 vuoden ajan. Kokeet oli helppoja tarkastettavia eli rastiruutuun-tehtäviä, jotka opettivat vain arvaamaan. Mitään ylimääräisiä harjoituksia, havainnollistuksia tms ei tippunut. Eipä siellä tunneilla mitään opittukaan, ellei ollut aivan erityisen motivoitunut oppilas.

Toisin kuin niiden aitojen kansankynttilöiden tunneilla. Esimerkiksi mainittakoon ranskanopettajani ja luokanvalvojani lukiossa, joka aidosti auttoi oppilaita muistamaan ja ymmärtämään opetettua; laati kokeita, joita oli kiva tehdä (!) ja ne tulivat takaisin paitsi arvosanalla, myös selityksin varustettuna; järjesti kaikkea ekstraa, kuten vapaaehtoisia retkiä ranskankieliseen teatteriesitykseen ja köksäntunnin ranskaksi, jossa teimme perinteisiä ranskalaisia ruokia. Luin ranskaa vain kolme vuotta, mutta tämän opettajan ansiosta uskallan avata suuni Pariisissakin ja luen ranskalaista kirjallisuutta alkukielellä. Eli terveiset vaan maisteri Malmeelle :)

Vierailija
18/26 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on nämä välipäivät vuosilomaa ja 2 päivä alkaa työt. Ammattikouluissa ei niin pitkät lomat ja onneksi paljon parempi palkkakin.

Nautin kyllä! (Paitsi et seuraan kyl sähköposteja sillä lukkaritkin vasta tulossa, siis 2.1. alkavalle viikolle). Oikeesti vuosilomallakin pitää tehdä töitä jos heti 2 päivä on sitten tunteja. Ei niitä tunteja voi samanaikaisesti suunnitella kun niitä pitää. Täytyy sitä matskuakin kaivaa valmiiksi.

Terkuin Ope ja iloinen siitä!

Vierailija
19/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiossa on onneksi 5-jaksojärjestelmä, joten joululoma tulee keskelle 3. jaksoa eikä joulun alla ole siis koeviikkoa ja joululomaksi tule koepinoa korjattavaksi kuten kollegoilla, joiden koulussa on 6. jaksoa.

Vierailija
20/26 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun ope olen, palkkaani ( 3030 e ) erittäin tyytyväinen ja nää lomat on ihania <3. Lisäksi rakastan lomien lisäksi kaikkia koulun juhlia, jotka jaksottavat vuotta ihanan perinteisesti. Ja bonuksena: oma lapseni on ekalla, eikä ole koulun loma-aikojen hoidosta huolen häivää.

Sori, jos kuulostan omahyväiseltä, mutta olen niin onnellinen työstäni! Ja kyllä mä tosissani rakastan opettamista ja pidän niistä oppilaistanikin <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi