** JOULUkuiset kohti vuodenvaihdetta (vk52) **
Tässä meille taas pinoa :))
Kommentit (32)
on vähän hankalaa tää kirjoittaminen kun vauva on rinnalla syömässä.. en ole aiemmin tänne vauvapuolelle ehtinyt kirjoittamaan, jos nyt ehtis jotain rustata.
me oltiin " Paten" kaa sairaalsaa viikko enne joulua, sille nousi 39 astetta kuumetta, ja oli tosi räkäinen. oltiin ke-pe sairaalassa, ja vauvalta otettiin veri- ym. kopkeet, ja sillä olikin sit b-influenssa, kuulemma eka tapaus suomessa keneltä se tavattu. no sit testit oteettiin meiltä kaikilta muiltaskin, kun miehen kaa oltiin just oltu 39 asteen kuumeessa. ja isoveli oli kansa kipeenä ka sille oli tyullu korvatulehdus. no pojista löytyi toi b-influenssa, meillä aikuisilla ei sitä ollut. Epäilen että vauvassa ollu toi influenssa jo synnytyksestä asti, kun se oli alusta asti räkäinen ja tukkojnen. Nyt joutuivta sairaalassa imemään nenästä räkäää parin trunnin välein, että pieni sai hengitettyä ja syötyä. Kotiin ostin sit sellasen imulaitteen kanssa, ja nyt on menny pari päivää ettei enää ole tarvinnu imeä, jospa tää nyt nenis ohi...
Meidän pojalla oli kanssa alussa sama ongelma kun muistaakseni aika monella muullakin, että yöllä valvois ja söis koko ajan, mutta päivällä kyllä unio maittaa. Onneksi nyt on n. vko mennyt jo paremmin, että yölläkin nukuttaa, ja nyt jo reilun viikon on päivälläkin aika pitkiä aikoja hereillä. ja kovastui välillä hymyilyttää kun saa tissiä tai isoveikka höpöttelee!! Isoveikka onkin muuten tosi ihastunut pikkuveikkaansa, lepertelee ja juttelee vauvalle kovasti, ja tuttia antaa suuhun ja vaippoja ym kantta vauvalle. Vielä ei ole kyllä mustasukkaisuus nostanut päätään, ja toivottavasti ei nostakaan!!!
Nyt täytyy lopteeaa, isoveli kaipaa leikkiseuraa;). Ja koittakaa saada selvää kirjoitusvirheistä huolimatta!!!
T:H-H ja Pate 5vko 2pv (jos laskin oikein..)
Pitääpäs pinoutua vaikka ei mitään suurta uutta täällä. :) Muutamana päivänä on nyt nukuttu kunnolla päikkäuniakin ja on iltahuudot sitä myötä sitten vähentyny. Massu vaivaa iltaisin kylläkin, mun ruokavalio aiheuttaa selvästi tepposia. Mut kun ei aina tiä mikä milloinkin mahanväänteet aiheuttaa.. Aikaisemmin oletin päivällä että tyttöä ei vain väsytä kun valvo pitkään, saatto nukkua vain pari kappaletta tunnin pätkiä ja sit muuten valvoskella. Sit olikin illalla kovat huudot.. Nyt vaikuttais siltä että osittain syy oli siinä että neiti oli jo illalla niin yliväsynyt ettei uni tullut millään ja sit itketti. Joten päivisin täällä tehdään kovasti työtä sen eteen että tyttö nukkuisi riittävästi, jotta ei äiskällä ja iskällä oo illalla kädet täynnä huutavaa lapsosta. ;)
Ristiäisiä pitäis alkaa järkkäämään, vieläkään en oo saanut papille soitettua. Mutta meinasin että huomenna ottaisin luuria kouraan ja alkaisin järkkämään asiaa eteenpäin. Isyydenvahvistukseen sain viimeinkin ajan, tosin vasta tammikuun tokalle viikolle. Vaan ei sillä, ristiäisetkin pidetään näillä näkymin vasta tammikuun vika viikonloppu.
Tyttö kasvaa ja vahvistuu. :) Kovasti kannattelee päätään masullaan ja kattelee ympärilleen. Saa nostettua sen jo tosi komeasti! Muutenkin on hirveen jäntevä likka.
Minea: harmi että tyttönen joutui takaisin sairaalaan.. :( Toivottavasti pääsee pian kotiin ja asiat alkaisi sujua ongelmitta. Kuten tikrukin sanoi, ootte saanut olla siellä jo muutenkin.
Kuulumisiin taas.. :))
Quarra ja neiti jo 4vkoa
Että meillä poika kanssa nukkuu yön paremmin valot päällä!!!! Ei sitä pimeessä huoneessa saa nukkumaan, täytyy pitää valot ainakin sen aikaa et poju nukahtaa! En tiä sitten, häikäseekö sitä jotenkin ja sitten pistää silmänsä kiinni ja nukahtaa vai mikä taika siinä on. Itse on jo niin väsynyt, ettei se valot päällä nukkuminen tunnu enää kamalalta, pääasia että saa nukkuua edes joskus jotenkin!
Heippa.
Meidän poika oli eilen tasan 1kk. Oltiin neuvolassa ja pituutta oli tullut 5cm ja painokin sairaalasta lähdöstä 825g. Eli tällä hetkellä poitsu on 55cm ja 4285g.
Tämä meitin kolmas vaavimme on aika helppo ja tyytyväinen. Syö aika tasan kolmen tunnin välein yöllä ja päivällä. Nukkuu paljon ja ei ollenkaan itke masuvaivoja. Pieree ja röyhtäilee kun aikamiehet, siinä varmaan syy, ettei masu vaivaa.
Aamulla ja illalla saattaa olla yhdet 2tunnin pätkät hereillä, muuten kyllä nukkuu. Yölläkin vaan syö ja nukahtaa samantien. Poika ei välitä onko pimeetä vai valosaa, meteliä vai hiljasta.
Kovasti jo tarkkailee ja tutkii ja juttelee.
Todellakin erilainen kun siskonsa, varsinkin esikoinen huusi 4kk aivan taukoamatta iltaisin.
Näin ne omatkin lapset eroavat toisistaan aivan täysin.
Eli kaikki paremmin kuin hyvin.
Tänään haemme Ensilumen kotiin. Ensilumella on kotiin tullessaan nenämahaletku syömisen turvana, samalla voidaan turvallisesti harjoitella rinnalta syömistä.
Tämä viikko on mennyt omaa äitiyttä pohtiessa ja työstäessä Ensilumen keskosuutta. Pelottavaa huomata, että vasta nyt alan hyväksyä Ensilumen keskosuuden. Tähän asti olen vain odottanut että siitä tulee jossakin vaiheessa " normaali" vauva.
Vaikka teidän muiden juttuja lukiessa huomaa, ettei se vauvan kanssa eläminen ole välttämättä yhtään sen ruusuisempaa vaikka vauva olisi syntynytkin täysiaikaisena.
Eilen käytiin miehen kanssa Ikeassa ostoksilla, vaikka täytyy tunnustaa että lähteminen oli äärettömän vaikeaa. Koin todella huonoa omatuntoa jättäessäni lapseni sairaalaan. Mutta nyt olen tyytyväinen, että lähdin. Vauva oli kuitenkin hyvässä hoidossa ja itse piristyin reissusta kovasti.
Täytyy nyt teillekin kertoa, että meidän Ensilumelle syntyi eilen serkku. Ensilumen serkku nimeltään Pakkaspoika, syntyi myös sectiolla raskausmyrkytyksen seurauksena rv 33+2. Pakkaspoika voi kaikeksi onneksi todella hyvin:)
Nyt tämä äiti lähtee hakemaan omaa Ensilumeaan sairaalasta kotiin.
Voimia kaikille arjessa jaksamiseen!
Huomasittekos että Mariellan kaksosytytöt syntyi hauskasti eri päivinä:) Saapahan kumpikin viettää omaa synttäriä, toinen jouluaattona ja toinen joulupäivänä.
Paljon onnea Mariellalle ja muillekin jotka ovat tulleet äideiksi!!!
Toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin ja saatte pitää ensilumen kotona! Teillä on ihan jo tarpeeksi tota sairaala-aikaa ollut..
Meillä toissa yö nukuttin 7h putkeen ja kerkesin jo vähän innostuu.. mutta paskat! Viime yö sitten valvottiinkin käytännösä KOKO yö. Arvatkaa väsyttääkö??!!!! Hitto noi yön pimeet tunnit on tylsiä ja pitkiä. Oon kyllä tosi kateellinen niille joiden vauvat vaa syö ja nukkuu... ja äidideille ketkä nukkuu....... Mä oon jo ihan zombie, ihan kärttynen ja rähjänen.
Eihän tota poikaa pois antais, mutta kyllä sitä tulee ajatelleeksi että tätäkö tää nyt sit on ja missä se ihanuus tästä touhusta on..
nyt täytyykin mennä...
Olen ollut niin intoa piukassa ton vauvanhoidon kanssa etten olen ehtinyt kuin käydä kääntymässä täällä ja lukaisemassa teidän viestit. Nyt neiti nukkuu (ainakin vielä), joten ehdin lyhyesti kertoilla meidän kuulumisia.
Meillä menee hurjan hienosti! Nolona olen lukenut muiden vähäisistä unista jne. Meillä nukahdetaan illalla klo 21-22 aikaan ja herätään syömään vasta klo 2-3 aikaan. Ja sit seuraavan kerran aamulla n. klo 7. Monesti mä meen vielä senkin jälkeen nukkuun ja sit heräillään tytön kanssa yhdessä kymmenen aikaan :) No kyllä meilläkin on öitä, jolloin herätään 2-3 kertaa, mutta harvemmin.
Muutenkin meidän neiti on tosi hyväntuulinen. Eilen oltiin kylässä mun kaverilla ja se kysyi että eikö tyttö itke koskaan. Rupesin miettimään, että eipä se itke muuta kuin jos on tosi kova nälkä. Masuvaivojakaan meillä ei onneksi oo ollut, ja toivottavasti ei tulekaan!
Ainoo mikä risoo on imettäminen. Iltaisin neiti syö niin tiheästi (lue: KOKO AJAN), että mun maito ei vaan riitä. Oon joutunut välillä antaan Tuttelia lisäksi ja tunnen siitä huonoa omaatuntoa ja koen itseni huonoksi äidiksi :( Oon varmaan liikaa kuunnellut joidenkin imetysfanaatikkojen saarnoja... Ja tuntuu että kaikki tututkin ekaks kyselee että mites imetys sujuu ja riittääkö maito. Niinkuin asia niille kuuluis!!! Äh, ärsyttää vaan koko juttu.
Mun oma vointi on parantunut kohisten! (Lyhyesti niille, jotka eivät lukeneet mun tarinaa: Vuosin 5,5 litraa vertaa ja vuotoa ei meinattu saada lakkaamaan. Hyvä ettei henki lähtenyt...) Oon jaksanut jo ulkoilla ja kävin toissapäivänä yksin jopa shoppailemassa!!! :) Eli kyllä tämä tästä, vaikka jossain vaiheessa ajattelin etten toivu ikinä.
Nyt kuuluu ääniä makkarista, joten täytyypi mennä katsomaan heräileekö tyttö syömään. Koittakaahan jaksella!!
violet ja Pipari-tyttönen huomenna 4 vk
ja yksikätisenä nopeasti kirjoittelen. Tytöillä on tällä hetkellä ihan eri rytmit eli kokoajan on jompikumpi hereillä;) Neuvolassa käytiin eilen ja upeesti oli tullut molemmille painoo; a-vauva painoi jo 3010g ja pituutta oli 50,5cm ja b-vauva painoi 3075g ja 51,6cm pitkä:D Komeesti siis kasvavat äidinmaidolla ja Tuttelilla;)
Ulkona käytiin tänään ekaa kertaa 20min ja voi kun oli hyvät vaunut lykkiä (Orat):)
Meillämenee tyttöjen kans oikein mukavasti, paitsi kokoajan joku sylissä (ainakin melkein), masu ei oo vaivannu, mut tänään alotettiin d-vitsku et saas ny nähä.
Nyt hermostutaan sylissä...
Oikein paljon Onnea kaikille vauvan saaneille ja mariellalla kävikin tosi jännästi kun tytöillä eri synttärit:) Sitä mekin mietittiin et jos niin kävis, mut eipä käynyt.
Rölli-peikko ja ähinä tytöt 16vrk
Poika nukkuu meidän sängyn päällä, omassa häkkisängyssään on ottanut pikkutirsat tasan kahdesti...On niin ihana nukkua tuhiseva vauva kainalossa, en henno laittaa omaan sänkkynsä!
Tänään herra on ollut enismmäisen kerran hereillä pidemmän pätkän, takana hyvin nukuttu yö kylvyn päälle, niin jaksoi seurustellakin jo vähäsen. Kovasti tarkaan mukamas katselee valoja ja tavaroita. On sillä niin tummansiniset silmät, että. Niin kertakaikkisen ihana pieni poika.
Mahavaivoja meillä toistaiseksi ole ollut, taisi kaikki pikikakka tulla laitoksella. Sitä tuli tosi paljon!! Monta vaipallista mustaa mönjää..En muista, että edellisillä olisi ollut noin valtaisaa mahan tyhjennystä mutta tällä pienellä olikin kaiken aikaa hikka masussa, taisi äiskän syömät suklaat maistua lapsivedessä kun sitä niin ahkerasti joi...
Joka vaipassa on pienet kakat ja pissaakin paljon. Mielenkiinnolla odotan kun terkka tulee tiistaina, onko tullut painoa miten. Onko poika läpipasko tai onko tissimaidossa tehoa, paljon ainakin juo, kaikki valveillaoloaikansa viettää tissillä. Välillä himottaisi antaa Tutteliakin kun tissit on ihan hellänä kun niin hartaasti ja nautiskellen juo, mutta jos vaan paino pojalla nousee niin koitetaan vielä jatkaa pelkällä tissimaidolla.
Lahja
Oikein hyvää ja turvallista uutta vuotta 2006 kaikille =)
TSM ja pikkumies 13 vrk
Minäkin ilmestyn tänne vauvapuolelle. Neitomme on nyt viikon vanha. Hän syntyi jouluyönä yllättäen sektiolla raskausviikolla 41+4. Kirjoitan tarkemman synnytyskertomuksen, kunhan ehdin / jaksan. Synnytys alkoi spontaanisti supistuksilla jouluaattona ja lapsivesi meni osin autossa ja osin sairaalassa. Viisi tuntia kesti avautumisvaiheeni, jonka jälkeen sain alkaa ponnistaa. Vauva ei tullutkaan alaspäin, vaan oli sivutarjonsassa, mikä aiheutti sydämensykkeen laskua. Täten meidät kiidätettiin leikkaukseen ja vauveli syntyi 9 pisteen tyttönä klo 1:23 jouluyönä. Pituutta prinsessallamme oli syntyessään 52 cm ja painoa 3575 grammaa.
Kotiin pääsimme torstaina (muistaakseni, vai oliko se keskiviikkona?) ja onhan tämä ollut melkoista ihmettelemistä. Välillä olo on niin onnellinen ja toisinaan itkettää. Imetys huolestuttaa ja stressaa hieman. Minulla on isot rinnat, minkä vuoksi oikean otteen löytäminen on hankalaa. Myös sektiohaava tekee sopivan asennon etsimisestä vaikeaa. Vauva syö yöaikaan todella hienosti, 2-3 kertaa ja aina tunnin tai jopa kaksi kerrallaan. Päivällä neitoa taas täytyy houkutella syömään ja hän tahtoo hylkiä rintaa. Mietin ja huolin, että saako vauva tarpeeksi ruokaa. Kakkaa kyllä tulee monta vaipallista päivässä - ehkä meidänkin vauvamme on läpipasko, Lahjaa lainatakseni!
Huomenna on onneksi terkkari tulossa kotikäynnille ja sitten punnitaan vauvan paino ja saan leikkaushakaset pois.
Onnellista Uutta Vuotta kaikille joulukuisille!
Katja (l. SnowApple) ja joulutyttö 1 vko
Hyvää tätä vuotta kaikille!
Enpä ole nettipimennon vuoksi tänne vauvapuolelle vielä ennättänyt jutustellakaan mutta jospa nyt jotain terkkuja laittelisin, kun neiti on isänsä kanssa kärrylenkillä pihalla.
Meidän neidillä tuli eilen täyteen 4 viikkoa. Rytmit on edelleen vähän hukassa mutta yleensä nukkuu sellaisia 3-4 tunnin unia ja sitten kovasti päivisin seurustellaan ja öisin nukutaan. Rinnalle nukahtaa yösyönnillä ja minä nukun samalla itse, että ihan varmuutta ei mulla ole kuinka hän öisin valvoo. Huuda ei kuitenkaan. Muutenkin meillä on aika tyytyväinen vauva. Iltaisin meillä onkin tapana olla melko lailla jatkuvasti hereillä puolille öin ainakin. Pariin otteeseen ollaan annettu korviketta illalla lisäksi, kun neiti imee tissiä koko illan ja sitten ei enää tavaraa riitäkään kun pitäis kylläisenä köllähtää yöunille.
Ristiäiset pidettiin uuden vuoden aaton aattona. Nimeksi pienelle tuli Saga Maria.
Jännittää hieman neuvolakäynti, kun näkee kuinka tyttö on saanut lisää mittaa ja painoa. Ens viikolla se sitten selviää.
Onnittelut vielä kaikille nyyttinsä lunastaneille!
-Samo ja pikku Saga
laitoin kuvan meidän Nasusta syntyneet.fi sivuille ja toistaseks se oli siinä etusivulla..vanhemmat Susanna&Marko...voitte käydä vakoilee.
onkos joku muu laittanu joulutonttuaan sinne???
-Tiggr&Nasu
Kylläpä Nasu tyttönen on söpö:)))
Nyt on myös meidän tyttöjen kuva syntyneet.fi sivuilla:)
Hyvä tikru kun muistutit, meinasin ihan unohtaa laittaa tuon kuvan;)
Rölli-peikko ja tytöt 2vko 5pv
Ihania rinsessoja teillä *huokaus* ..niin piiiitkät tukat... :DDD
Nasullakin on aika paljo tukkaa mutta se ei kuvassa näy..
tjaa..aloitetaanko huomenna uus viikkopino?
Ja siihen sitten KAIKKI MUKAAN :))
-Tiggr
Viivin kuva on syntyneet sivuilla Jorvin sairaalan alla ja löytyy ihan Viivin nimellä ja koostakin sen huomaa. On siinä kuvassa niin turvonnut vielä. Nyt on jo turvotus laskenut ja neiti on niin söpöläinen ;)
Ihana oli Nasukin ja niin hellyttävän näköisiä Röllin kaksoset, aivan ihania. Melkein vauva kuume nousee kun katsoo noita vauvoja.....
Laitoin juuri Jorvin sivuillekkin Viivin kuvan, saa nähdä milloin päivittävät sinne.
Nyt pitäis mennä nukkumaan, meillä tyttö on ottanut tosissaan yövuoron päälle. Valvoi viime yönäkin 23-05.15 syöden, kakaten ja muuten vaan valvoen... ei onneksi itke mutta väsyttää kuitenkin. Päivisin nukkuu ja valvoo myös jonkin verran. Esikoinen on onneksi mummun kans pohjoisessa ollut torstaista lähtien ja huomen illalla kotiutuu.
Haukotellen Liili ja Viivi 4vk.
Kuinkas teillä meni joulu??Mitä lahjoja vaavit sai??? :DD
Näytti taas odotuspuolella siltä että aika moni on viikonlopun hujakoilla jakaantunut joten tänne vaan sitten kulumisia kertomaan kun ehditte!!!Hopihop!! Kovin näyttää hiljaiselta nämä meitiin pinot vielä... :O
Meidän Nasu sai hirveesti lahjoja!Tuntui kyllä siltä että että itsekin olisi saanut kun eihän tuo nyt ymmärrä vielä mitään eikä osaa avata pakettejaan,niin minähän niitä tietty availin.. ;) Kaikkea hyödyllistäkin ihmiset oli ostanu,ei pelkkää krääsää :P (vaikka sitäkin aina joukosta löytyy) Paras taisi olla sitteri jonka miun vanhukset antoi.Sitten saatiin leluja,vaippoja ja pyyhkeitä ja ja ja..rahaakin herui isoisovanhemmilta :))
Ja me ukon kanssa saatiin ihan laittomat määrät suklaata :PP Ei siis pelkoa että nämä jäljellä olevat kilot häviäis mihkään piiiitkään aikaan ;)
Aattona oltiin siis mun isällä syömässä ja eilen anoppilassa..Ja kyllä on meillä vieraskoree neiti!!Aina vetää sikeitä kun kylässä ollaan :OO Ja kaikki päivittelee miten ' kiltti' tyttö meillä on!Juu tulkaa meille yhdeksi yöksi niin näette myös pienen nurjan puolen ;) heh..
Siitä tulikin mieleen että muutamana yönä oon saanu lapsen viihtymään taas omassa sängyssä jonkun aikaa..tutti suussa se suostuu siellä olemaan (!!) mutta siinä on vain se probleema että tutti tuppaa tippumaan kovin kovin helposti ja joudun päivystämään vieressä koko ajan...Toissa yönä meni multa nervi ja menin sohvalle nukkuu.Ukko jäi pienen kanssa kahestaan ja siitäkös metakka syntyi.Se ei sitten oikeen osannut toista rauhottaa ja pieni vaan huus ja huus ja lopulta ukoltakin (puolen tunnin huudon jälkeen) paloi käpy ja mä menin sitten rauhottelee ja syöttää lapsen(oli tietty huutanu suunsa kuivaks..) Hitto noita miehiä!!En mä haluu olla korvaamaton!Pitäähän senki selvitä kahestaan ton muksun kanssa!Tai siis kyllä se päivisin selviää (niin kauan kunnes nälkä yllättää) mutta yöllä se ei vaan ' osaa' tai jaksa..tjtn..ja mä valvon tuntitolkulla..milloin tissitellään milloin tuttivahtina..huh!Odotan vain aikaa että sais joskus nukkua..mulla on tämä sama valitus viestistä toiseen mutta eipä mun eloon ja oloon muuta kuulu ;)
Kovasti tekis mieli lähteä pulkkamäkeen..harmi että Nasu on liian pieni moiseen vielä.Ens talvena sitten :DD Tuolla kun näyttää lunta satavan ihan kunnolla :) saapi nähdä kauanko pysyy :P Noh,mä meen tästä syömään vähän lisää suklaata :PPP
Kirjotelkaahan kuulumisia!!!!
-Tiggr&Nasu (ylihuomenna jo 4vk vanha..)
Nyt on rauhallista kun esikoinen kattelee little stuarttia ja tytöt koisii sohvalla:)
Joulu on mennyt oikeen mukavasti (jos ei oteta lukuun tota oman isän juomista:( ) Äitini on ollut täss jo muutaman yön ja on päässyt aina valmiiseen ruoka pöytään;) Ja kyllä onkin ollut hyvät syötävät!! Tänään kun kävin vaa.alla niin eipä oo syömiset vaikuttanu kun nyt on jo -½kg lähtöpainoon nähden:)) Jos tota suklaata ei mässäis tollasia määriä niin vois olla enemmänkin jo tippunut;)
Tytöt on kyl kovia nukkumaan päivisin, helposti menee semmoset 3-4tuntia putkeen ja sit syöpötellään välillä ja taas nukutaan:) Mut yöt on täälläkin vähän mitä sattuu, kyl aina toinen nukkuu tosi hyvin, lähemmäs 5h putkeen, mut toinen valvookin melkein koko yön (ainakin se siltä tuntuu). Ja vaihtelee tyttöjen kesken kumpi valvoo ja kumpi nukkuu eli ei oo aina sama tytsy joka öisin äitiä valvottaa! No hyvin mä oon jaksanut, päivisin ainakin kerran yritän vähän torkkua ja öisin nukun kyl ne pienetkin pätkät mitä on mahdollista:) Ainakin tähän mennessä on suht hyvin mennyt (kop kop), tytöt ei oikeestaan itke mitään muuta kun nälkää ja se on helppo yleensä hoitaa, joskus voi olla et toinen joutuu vähän odotteleen ni sit meinaa hermo palaa (siis odottelijalla ei äitillä;)) mä olin kyl esikoisen kans paljon lyhyt pinnasempi ja hermo meni kokoajan, mut nyt sitä ei jotenkin jaksa stressata;)
Mua sit ottaa päähän kun tämä istuminen on edelleen vähän kivuliasta, tais tulla paljon isompi vekki kun esikoisesta, no onpa noita tikkejä lähemmäs 10 et ei se ihme ole! Vuoto on hyvin niukkaa, mut esikoisesta kesti 5 viikkoo, joten vielä en kyllä vähään aikaan näistä " vaipoista" eroon taida päästä!
Jees, nyt jatkamaan rauhallista hetkee perheen pariin:)
Rölli-peikko ja tylpykät 12vrk
Ehtisköhän nyt vähän kirjottaa..eilenkin illalla tarkotus oli mutta sitten neiti halusi tissiä ja syliä ;)
Minea,Voi kurjuus että teillä masu vaivaa noin pahasti :// Toivottavasti tokenee eikä tarvis enempää sairaalareissuja (etteköhän te oo tarpeeks siellä joutunu olee muutenkin..)
Niin ja nyt pidetään kaikki peukkuja ettei kukaan saa sitä RSV:tä!!! Mä ainaki vähän säikähdin sitä uutista.Tähän asti oon aika huolettomana liikuskellu pienen kanssa kaupoilla ym mutta nyt taidan jättää ' ylimääräiset' keikat väliin..
Juu ja jos ootte lukenu sitä yhtä pinoa *vauva ei rajoita elämää* tjtn sinne päin..niin HUHHUH tulipas mulla semmonen olo että oon HUONO äiti kun oon alle kuukauden ikäisen kanssa käyny kaupoilla jne kulkenu metrolla ym ym..Ei oo tullu edes mieleen että olis jotenki vaarallista.Okei nyt tuosta rsv:stä kuultuani pelästyin mutta kun pinossa ap&co ' meuhkasi' ihan muistakin syistä..Että alle vuoden ikäisten kanssa pitäisi tyyliin pysyä vain kotona..joo sori mutta se nyt ei onnistu täällä kaupungin ytimessä kun asustelee..
Itse en ole mitenkään pöpökammonen (toki nyt vieraat peskööt kätensä ja flunssaisia ei kylään huolita) enkä pelkää vauvan kanssa liikkumista..Rehellisesti sanottuna ei ole edes tullut mieleen pelätä mitään.taidan olla hieman höhlä.. ;) Oma menojalka meinaan vipattaa ihmisten ilmoille.Ei täällä kotona jaksa ikuisuuksia kökkiä :P
Huomenna ajattelin lähtä alennusmyynneille..yksin kylläkin...ukko saa jäädä kotiin pienen kanssa. :)
Ainiin.Narnialle piti kommentoida..Kuulosti vähän turhankin tutulta teidän meininki,sillä erotuksella että meiltä puuttuu se taapero mutta tarkoitan niitä nukkumis-syömisrytmejä.. :O Päivällä saisi täälläkin pasuunat pauhata eikä neitokainen häiriinny mistään mutta yöllä ei kelpaisi kuin äiteen kainalo :P Kuitenkin kuin ihmeen kaupalla oon saanu hänet viihtymään pieniä aikoja omassa sängyssä..lähes poikkeuksetta pitää silti olla valo PÄÄLLÄ.Nasu inhoaa olla pimeässä!! Heti alkaa kitinä ja marina :/ Muita joilla pimeän pelkoisia vaaveja??
Tjaa,oli mulla muutakin kommentoitavaa mutten muista ;)
Noh,menen sitten ruuanlaittopuuhiin.Toivottavasti napero nukkuu vielä tovin jotta ehtisin kokkailla ;))
-Tiggr&Nasu 4vk1pv