Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** JOULUkuiset kohti vuodenvaihdetta (vk52) **

26.12.2005 |

Tässä meille taas pinoa :))

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ei ole ehtinyt koneella istua ja nytkin mun veli on kylässä mutta jos pikana jotain kirjoitan.Joulu on mennyt kivasti,aattona oltiin anopilla aamusta iltaan ja eilen mun äidillä ja kyllä vauvakin sai paljon lahjoja mutta esikoinen,sai aivan tautiset määrät paketteja,meidän kämppä on aivan täynnä tavaraa,apua!!!

vauva sai lähinnä vaatteita,mobilen,muita leluja...

Poika on rauhallisempi ja nukkuu pidempiä pätkiä nyt kun en antibioottia syö.On jopa 5-5,5 h ollut syöttöväli ja öisin syö vain kerran,n.4-5 aikaan yleensä.

On se vaan rauhallinen pulleaposkinen vaaveli,eka neuvola keskiviikkona,painaakohan jo 5kg=)

nyt meen laittaan ruokaa!!!

paremmalla ajalla taas!!!

äitiliini ja poju tasan 4 viikkoa(vanha ukko jo heh)=)

Vierailija
22/32 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan meiltäkin - ei tässä ole oikein ehtinyt kirjoittelemaan, kun jäi nuo jouluvalmistelutkin vähän puolitiehen kun poju päätti syntyä jo marraskuun puolella, reilut kolme viikkoa " etuajassa" .

Hyvin on mennyt, tosin kateellisena luin neljän, viiden tunnin syötöväleistä... meidän vauvan syöttöväli on kai pisimmillään sen kolme tuntia ja rinnalla vierähtää aikaa vartista puoleen tuntiin, joten pisimmillään saan nukuttua noin kaksi ja puoli tuntia putkeen... viime yö meni kyllä hyvin kun vauva nukkui koko yön mun kainalossa eikä omassa sängyssään... ;)

Syökö teidän muiden jouluisten vauvat tuttia? Itse en ole viitsinyt sitä kauheasti tuputtaa, lähinnä sillä on rauhoiteltu autossa. Kun se ei oikein pysy suussa ilman pitämistä, niin ei siitä oikein iloa ole. Joku muukin (karmeeta kun ei muutamaa minuuttia pysy nimi mielessä!)tuossa kirjoitti, että tuttia joutuu usein auttamaan takaisin suuhun. Mun esikoinen ei tuttia syönyt, mutta miehen esikoinen on syönyt ja anoppi tuossa jouluna sitä jo tälle kuopuksellemmekin kaipaili... no, anoppi onneksi nyt lähti jo kotiinsa eikä ole täällä mua " neuvomassa" ...

Tässä kuulumiset tällä erää, nyt menen laittaan pyykit koneeseen, ihailemaan nukkuvaa vaavia ja odottelemaan tyttökaverin kyläilyä. Isot pojat lähti mummoloihinsa, mies on töissä ja mä voin vaan venyä täällä kotona ihan rauhassa :)

t. Vanuke ja poika-vaavi 1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas tänne vilkaisseeksi,kun typsy nukkuu.Elikkäs vauvalle tulee huomenna 3vk ikää ja kasvanut on kovasti.(painoi syntyessään 4kg).Harmittaa kun monet 50-56cm vaatteet on jääneet jo pieniksi,monet ihan kerran pitämisen jälkeen.Nyt alkaa olla käyttöä äitiyspakkauksen vaatteille.Haalarikin on aika hyvä,itse ostettu kun mahtui päälle tasan kaksi kertaa.Joten mitä tästä opimme...

Meillä heräillään 2-3tunnin välein syömään.Mutta nyt onneksi typsy jo nukahtaa suht nopeasti yöllä uudestaan.Alkuun saattoi pari tuntia itkeskellä unten välissä.Syynä varmasti pullomaito,imetykset on valitettavasti vähissä,kun evästä ei tule alkuunkaan tarpeeksi.Alettiin antamaan cuplatonia ja maitohappobakteeria ja itkut on vähentyneet selvästi.Sellaista nukahtamisitkua on välillä ja kesken unien saattaa kiljahdella lyhyesti.Tutti on alkanut kelvata pikkuhiljaa.Tosin välillä kiukunpuuskan iskiessä,se saa mahtavia ilmalentoja.

Niin,onko muitten vauvoilla minkä verran itkukohtauksia?Olen ajatellut,että kaikki pienet vauvat itkeskelee.Mutta onkohan se niin,vai onko meillä vaan niin kovasti vatsavaivoja.

nyt tulikin syömisen aika,palailen myöhemmin

Vierailija
24/32 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Täällä ollaan sitten vauva-puolella, vaikka juuri oli kesäkuu ja ensikertaa aloin taustailemaan näillä sivuilla. Meille syntyi siis poika laskettunapäivänään maanantaina 19.12.2005 ja paino 2935g ja pituutta 48cm. Rintamaitoa yritetään antaa ahkeraan 2-4 tunnin välein, mutta nyt oli ensimmäinen yö kun annoin rintamaitoa pullosta. Syö öisin tuolla tyylillä enemmän ja jättää seurustelut väliin ja nukkuu =)

Jouluaattona oltiin vanhempieni luona syömässä, jonka jälkeen kahville ja joulupukki odottamaan siskoni luokse. Siellä on 2- ja 4-vuotiaat lapset niin tulihan se joulupukkikin. Oli kyllä todella hyvä ja panostanut viimeisen päälle (kuulemma sama isän mukaan kuin meillä lapsuudessa). Vauva sai lahjaksi vaatteita, rahaa, vaippoja jne. Me saimme miehemme kanssa rahaa ja sitten " avoimen" -lahjakortin sanotaan vaikka niin kun minun vanhempani kustantavat pitopalvelusta kakut, voileipäkakut jne. ristiäisiin. Todella mukava lahja.

Yritän tässä osallistua ahkerasti jokapäivä keskusteluihin niin pystyttäisiin tutustumaan kunnolla kun hieman laiska olin odotus-puolella, mutta nyt tuntuu, että aikaa on vaikka muille jakaa kun pikkuinenkin vain nukkuu =)

TSM ja pikkumies 1vko

Vierailija
25/32 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpäs sitten hyökkään tänne puolelle..

Maailman ihanin joululahja tuolla nukkuu rauhallisesti, ihmettelen tässä kuinka kolmaskin lapsi voi olla rytmeiltään samanlainen!!? Nukkuu 4-5 tunnin päikkärit ja monet pienemmät, illalla sitten tankataan ahkeraan ja yö meneekin pitkästi aamuyön puolelle ennenkun taas tankataan.

Ikää on kyllä vasta niin vähän, että kerkeäähän tuo vielä aikataulujaan muuttaa.

Tuttelit edelleen odottaa kaapissa, ihmeesti on maitoa alkanut herumaan. Toivottavasti sitä riittäisi vielä pitkään!! Onhan tuo imetys aikaa vievää mutta niin ihanaa!

Jouluaatto oli kyllä ikimuistoinen kun päästiin kotiin puolilta päivin. Poika nukahti kaukaloonsa ja nukkui vielä monta tuntia täällä kotona. Sai poika muutaman lahjankin.. Sellaisen Ainun supersuloisen ensipupun, Muumi-pehmon ja avainlelun. Pukkikin ihasteli pikkuista tonttua joka nukkui sikeästi sohvalla tonttulakki päässä..

En muistanutkaan miten ihana vauva voi olla, ikioma varsinkin!! Ja miten suloinen on vauvan tuoksu ja miten pehmeä pikkuinen poski..

Isommat tykkää kovasti velipojasta, isoveli hellii enemmän kuin sisko joka pienempänä taitaa olla hiukan mustiskin, ja oli kulemma itkutkin päästänyt kun kuuli, että vauva on poika, se kun toivoi siskoa tietenkin...

Eilen kirjoitin piiitkän synnytyskertomuksen mutta sepä otti ja katosi.. Tympii. pitää joku päivä rustata lyhennetty versio josko se onnistuisi.

taidampa kämpiä pikkuisen viereen josko tahtoisi kohta tankata, tissit poksahtaa muuten..

Lahja ja Mammanpoika 6vrk

Vierailija
26/32 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsinhän minäkin tänne vauvapuolelle vihdoin:)

eli poitsu syntyi 21.12 ja kotiin päästiin joulupäivänä!

synnytyskertomuksen väsään sitten kun mies on kotosalla.. ettei vaan käy niin että kesken kaiken tonttupoika huutaa tissiä:)

mutta siis kaikki meni hyvin, tosin pitemmän kaavan mukaan, kun lapsivedet meni, muttei supistuksista ollu tietoakaan.. vuorokauden päästä vesien menosta käynnistettiin ja homma olikin sitten aika nopsaa ohi, 5,5 tuntia kokonaisuudessaan.. ja aika mahtava kokemushan tuo synnytys oli, tietysti näin hormoonipökkyrässä ja jälkikäteen ajateltuna!! hetki ennen epiduraalia olin kyllä vähän eri mieltä;)

taidankin vetäytyä soffalle hetkeksi ennekuin poitsu herää..

kuulemisiin..

nano ja poitsu 6 vrk

Vierailija
27/32 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmaiseksi onnittelut Lahjalle ja nanolle nyyteista (en ole ehtinyt odotus-puolella kayda lukemassa viesteja ollenkaan) ja muillekin uusille vauvoille ja aideille onnittelut!

Taalla meni joulu mukavasti kotona - lunta emme saaneet, mutta se nyt onkin ihan tavallista taalla etelaisessa Englannissa olla ilman lunta aina! Sanoinkin etta kunhan Wriggler on vanhempi niin meidan joulut vietetaan sitten Suomessa niin saa hankin kokea valkeat joulut ja pulkkamaet yms. Wriggler sai joululahjoja vaikka kuinka paljon - meille on tullut vaaleanpunaisia paketteja paivittain hanen syntymastaan lahtien.

Wriggler syo edelleen ahkeraan, yolla noin kolmen tunnin valein ja nostan sen viereeni sankyyn niin siina ei itsekaan oikein heraa kunnolla ja sitten Wriggler kiltisti menee takaisin omaan petiin ja jatkaa uniaan niin minakin paasen jatkamaan uniani. Mutta iltaisin meilla kiljutaan ja muu ei kelpaa edelleenkaan kuin daddyn syli... Meilla ei tutti kelpaa ollenkaan - en tieda pitaisiko alkaa kokeilemaan vielakin useampia malleja vai antaa periksi?!

Tumble & Wriggler 3 vk 2 pv

Vierailija
28/32 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole vielä kirjoitellut tänne vauva puolelle.. olen ollut niin yliväsynyt!!! Meillä kun poika valvottaa öisin ja esikoinen ei päikkäreitä enää nuku, niin saa stten äiti valvoa yötäpäivää!!!

Meillä poika nukkuu käytännössä koko päivän, herää syömään n3-4 h välein ja muun ajan nukkuu kuin tukki. Yöllä herra sitten valvoo ihan pirteänä pitkiäkin aikoja, ihan jopa 2h putkeen. Ei se huuda eikä mitään, mutta valvoo.. Tissillä sitten kyllä nukkuisi vieressä, mutta siihen en oo ryhtynyt! Koitan aina saada pojan omaan sänkyynsä syötön jälkeen unille. Mutta jostain syystä yöllä aina herää siihen kun lasken sen sinne omaan sänkyyn. (päivällä ei herää MIHINKÄÄN)

Imetys sujuu ihan kivasti, tosin mä en siitä itse mitenkään erityisemmin nauti.. on raskasta olla niin korvaamaton ja toisen käytettävissä 24h/vrk ja sitten kun esikoinenkin aina kaipaa huomioo just sillon kun imettää.. niinpä poika välillä roikkuu tissillä ja äiti pyyhkii toisen pyllyä tai kaataa juomaa tms.. Sais olla miesten hommaa tää imetys! (meillä mies erehtyi sanoo että miten se imetys muka NIIN rankkaa voi olla, eihän siinä tarvi kuin maata paikallaan...)

Pulloa olen antanut välillä ihan sen takia että poika tottuisi siihen, mutta huonolla menestyksellä.. ei pullo meinaa kelvata,ei sitten millään... (omaa maitoa olen siihen lypsänyt) Olisi niin mukava joskus edes hetkeksi jättää poika isin hoiviin ja tehdä vaikka esikoisen kanssa jotain kaksin. Tuntuu ihan että on sitä niin kova ikävä..

Joo. taidan lopetella tähän, ettei nyt ihan mene valittamiseksi..

Hyviä välipäiviä kaikille jouluisille mammoille ja vauvoille!

narnia ja poika reilut 2viikkoa

Vierailija
29/32 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu terveiset taalta aussien helteesta taalla lahennellaan 40 ja me ollaan hikisia koko ajajn:( Ainut paikka missa on viileeta on auto kun silla on ilmastointi.Ma oon vaannonut ja itkenyt etta kun ma paasen taalta pois suomen ihaniin pakkasiin niin en enaa valita kylmyyytta koskaan!!!!!!!

Vauvan kanssa elamaan alkaa pikkuhiljaa tottua :)Meilla pullotellaan kokonaan vauva saa nyt kokonaan korviketta:(mutta en jaksa sita enaa surra(tuli itkettya sitakin pari viikkoa) no nyt sit rintamaidon loputtua vauvan mahavaivat jai siihen kn rintamaito loppu. Hullua ajatella etta vauvalle tarkoitettu aidin maito ei sopinut Iiriksele han nimittain itki mahaansa ihan koko paivan silloin aluksi. No nyt itketaan vain silloin talloin enaa:)Mutta on tama pullojen kanssa paljon vaikeampaa rinta ois paljon helpompi antaa missavain ja aina lampimana.

Iiris painaa nyt vasta vahan yli 3kg hassua etta toiset painoi jo syntyessaan paljon enemman kun me nyt 5vko iassa. Mutta Iiris ei ole enaa niin ruipelo on vahan saanut jotain " luiden paalle" on helpompi kasitella.

Muuten vauva arki on ihanaa rakastaa ihan mielettomasti omaa vauvelia. Ei voisi kuvitella ennen kun lapsen saa milta taa tuntuu ei voi tajuta etta jotan rakastaa nain paljon (vaikka toinen huutaisi yota paivaa)on taa elama ihanan tuntuista juuri nyt:)

Lahjaunelmalle onnea nyytin johdosta minunkin puolesta mukava kuulla sinusta taas!!

Aika menee niin nopeaa ettei perassa pysy meillakin viikkoja jo 5vko huomenna, huh huh

Tikrukos se kyseli lahjoista, meilla Iiris sai kirjoja vaatteita ja leikkialustan jossa Iiris ei kuitenkaan kauhean pitkia aikoja yksin viihdy.

Kaikille mukavaa vauva arkea valilla taa on ihanaa ja joskus on vasta makiakin mutta eikohan me selvita

Annora ja Iiris 5vko

Vierailija
30/32 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ehtis kirjoittamaan muutaman sanasen tänne vauvapuolellekin. Ehdin yleensä vain käydä odotuspuolella lukemassa jouluisten kuulumiset ja vauvauutiset ja sitten täytyykin mennä syöttämään tyttöä. Mutta jospa nyt olisi hetki aikaa...

Jee, viime yönä sain jopa nukuttua vähän. Tyttö nukkui jopa 1,5 tunnin pätkiä syöttöjen välissä. Edellisinä öinä ollaan tissitelty ihan non-stoppina. Eilen käytiin Kättärillä lastenlääkärin tarkistuksessa ja saamassa Calmette. Kaikki oli ok, painokin oli noussut 4 vuorokaudessa melkein syntymäpainoon. Tyttö painaa nyt 3600g, syntymäpaino oli 3620g ja lähtöpaino aattona sairaalassa oli 3485g. Oikea silmä on rähminyt aika paljon, siitä otettiin bakteeriviljely, lääkäri soittaa jos sitä tarttee hoitaa lääkkeillä.

Mä en ymmärrä kuinka noin pienestä ihmisestä voi tulla niin paljon tavaraa ulos... Tyttö päkertää ainakin kolmet niskapaskat vuorokaudessa. Me jo ajateltiin miehen kanssa et tytön elimistössä on jokin vika, kun maito tulee samantien ulos. Mutta kai sitä jonnekin jää kun kerran paino on noussut tosi hyvin...

Meidän 1v 2kk vanha tyttö on osoittanut pieniä mustasukkaisuuden oireita. Kun imetän vauvaa niin neidin pitää just silloin päästä syliin tai mun pitäis mennä leikkimään hänen kanssaan. Saas nähdä miten meidän käy huomenna kun mies menee taas töihin. Kaiken lisäks mun isä tulee huomenna päivällä käymään ja neiti vierastaa vaaria ihan kamalasti -vaari kun puhuu niin kovalla äänellä. Onneks pojat ovat kotona, sanoin jo heille että saavat leikkiä tytön kanssa kun mä imetän vauvaa -jos vaikka vaari ei sitten itkettäisi tyttöä...

Meidän pikkutyttö ei saanut mitään joululahjoja... Me kun ei todellakaan osattu varautua siihen että hän syntyy ennen joulua. Miehen täti oli ainoa joka oli hommannut vauvalle lahjan: kylpypyyhkeen ja lelun. Luvattiin miehen kanssa parantaa tapamme ensi jouluksi ;)

Tänään mietittiin vauvalle nimeä ja mies keksi tosi hyvän! Ajateltiin pitää ristiäiset tammi-helmikuun vaihteessa.

Ahas, sängystä kuuluu taas tuttu pruuttaus, täytyy mennä heti pesulle ettei koko sänky likaannu..

Mukavaa vuoden viimeistä viikkoa jouluvauvoille ja vanhemmille!

Tansku & tyttö 5vrk

Vierailija
31/32 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa oli lukea teidän kuulumisia,onnea tuoreille nyytiin saaneille vielä=)

meillä oli 1kk neuvola.

poika on jo 5240g ja 55 cm ja päänympärys:39.1 cm eli aika jässikkä pullero täältä löytyy=)

syntymämitat siis:4000g ja 51 cm,pipo 38 cm

neuvolakortissa nyt lukee:

kasvaa hyvin.rintamaidon lisäksi tuttelia.iho,suu ja silmät siistit.napa kuiva.näköreaktio +,kuuloreaktio + tyytyväinen poika

kotona vauva tänään nosti kunnolla päätään ylös ja käänsi mahallaan ollessa päätä toiselle puolelle,vau!

esikoinen itki ja huusi tän ikäisenä mahallaan ollessa.

voi kun tuntuu kamalalta lukea kun joillakin vauvat valvottaa.meillä käynyt ihmeen hyvä tuuri kun toinenkaan lapsi ei valvota ja huuda.iltaisin on levoton eikä nuku mutta muuten hyvin.Tutin huolii joskus mutta se yleensä tipahtaa heti,esikoinen oli niin tutin perään.no,eipähän tarvi niin vieroittaa.Ja poika todella on ilman tuttia yleensä tyytyväinen mun ihmetykseksi.

6 viikon iässä sitten lääkäri-neuvola.ja mulla 12.1 jälkitarkastus.pojun ristiäiset siis 8.1.

äitiliini ja pulska jäbä tasan 1kk(mihin tää aika juossut...)

p.s.mun sektiohaava tulehdus on parantunut,ihanaa!

Vierailija
32/32 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei joulu mennyt ihan putkeen. Reilun viikon kärvistelyn jälkeen neidin vatsavaivat äityi siihen pisteeseen, että neiti lopetti syömisen 10-20 ml:n jälkeen, sitten alkoi pissamäärätkin vähentyä joten jouluaattoyönä ei sitten ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähteä takaisin sairaalaan. Lääkäri katsoi yöllä ja kävimme neidin kanssa kotona nukkumassa, koska kuivuminen ei vielä uhannut. Seuraavana aamuna menimme sovitusti takaisin sairaalaan, kun neiti ei edelleenkään syönyt. Tytölle jouduttiin laittamaan uudelleen nenämahaletku. Nyt tämä viikko onkin sitten kulunut sairaalassa. Vatsavaivat alkaa helpottua kun lisäravinteet ja rauta on jätetty tauolle. Lääkärin kanssa sovittiin, ettei lisäravinnetta enää jatketakaan kun masu tuntuu olevan niin herkkä. Masua on nyt sitten tutkittu, kun kakkakaan ei oikein kulje. Vauvan ollessa kotona kakka tuli ainoastaan kuumemittarin avustuksella. Kävimme myös vyöhyketerapiassa, josta oli apua vain hetkeksi. Nyt sairaalassa ollessa ultrattiin masu ja suolisto, jossa näyttäisi kaikki olevan kunnossa. Lääkäri tuli siihen tulokseen, että kakkaamisheijaste on pikkuisella vähän heikko, ummetuksesta ei ole kyse koska kakka on ihan löysää. Nyt samaan saumaan neiti on alkanut harjoitella myös rinnalta syömistä, ennätykset on 30 ml rinnalta, kun pullosta menee kolme kertaa enemmän.

Toiveissa saada neiti takaisin kotiin perjantaina...Ehkä ensi joulu jo parempi.

Isosti onnea kaikille vauvansa saaneille!