Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein olet ollut sairaslomalla henkilökohtaisen kriisin vuoksi? esim. ero tai iso riita.

Vierailija
16.06.2008 |

...kaikilla on heikot kohtansa

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä näitä kansanedustajien ja ministerien "häpeä-lomia".. jos tavallinen kaduntallaaja mokailee viikonloppuna baaritiskillä, haukkuu työkaverinsa, yrittää iskeä pomoaan tai mitä lie, niin maanantaina se häpeä vaan on nieltävä ja lähdettävä sorvin ääreen. eri juttu taitaa olla päättäjillä.. sairausloman syyksi merkitään "syvä uupumus" tms, vaikka oikea sana olisi varmasti häpeä. joo tiedän, paineet on siellä suuret kun niin moni ihminen tarkkailee mitä tekee, mutta olis kai sitä pitänyt ajatella ennen kuin tuohon työhön lähti.

Vierailija
2/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kaksi viikkoa sairaslomalla kun saimme kuulla että lapsellamme on tappava sairaus jolle ei kukaan voi mitään. Diagnoosiksi merkittiin "traumaattinen stressireaktio", muistaakseni. Ja voitte uskoa että jos ei tuommoisesta uutisesta tule stressireaktiota niin tuskin sitten mistään. Ei olisi itkulta tullut työnteosta mitään kumminkaan...

Mutta en minäkään ihan tuota ymmärrä että omista mokailuista johtuvan häpeän takia saa _palkallista_ sairaslomaa. Saapihan tuota olla palkatta pois jos ei kehtaa naamaansa töissä näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiomainen jos kuolisi, voisi olla sellainen syy, mutta muuten en ihan ymmärrä noita stressilomia. Parisuhteessahan nyt on ylä- ja alamäkiä, mitä ne sairaslomat siihen auttavat.

Vierailija
4/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikot kohtansa meillä kaikille, mutta en minä halua kustantaa mitään häpeä-lomia. entä sinä?

ap

Vierailija
5/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai ymmärrän saikut, joihin on syynä esim läheisen kuolema tai lapsen sairastuminen, nehän todella saavat ihmisen toimintakyvyttömäksi. itse olen opettaja ja ei puhettakaan että kykenisin hoitamaan luokkani, jos vaikka lapseni olisi kuollut pari päivää sitten. nyt olikin kyse nimenomaan häpeästä kun on tullut vähän mokailtua, laitettua tekstaria sopimattomalle henkilölle tms.

ap

Vierailija
6/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 4 keskenmenoa, avioero, vanhempien kuolemat, burn-out; noin pahimmasta päästä. Kaikesta on selvitty sisulla ilman sairaslomia.

En todellakaan ymmärrä näitä "uupumisia" ministereillä tai muilla turhiksilla. Perkele, tekis töitä niinkuin muutkin niin ei jäisi aikaa tuijottaa omaa napaa!!

Vierailija
7/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yölläkin niitä pitää tuhrustaa lukea pieneltä näytöltä.

Vierailija
8/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kustannan muutaman päivän saikkua kriisissä olevalle päättäjälle kuin päästän hänet päättämään minun asioistani puutteellisella kapasiteetilla. Voi tulla kalliimmaksi.

Vierailija
9/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron aikaan olin yhden päivän pois töistä. Jos olisi ollut työ, jossa olisin voinut täysin nukkumattoman yön jälkeen tuijottaa tyhjyyteen, niin olisin mennyt töihin, mutta koska olisin ollut vastuussa töissä ihmisistä, niin päätin, että on parempi jäädä kotiin yhdeksi päiväksi kuin vaarantaa töissä mitään. Ja sairasloman nimikkeellä olin pois ja todentotta oli pää kipeä, joten ei se kyllä edes valhetta ollut.

Vierailija
10/10 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitaja teki virheen josta seurasi potilaan kuolema.Puolustuksessa hoitaja mainitsi olleensa väsynyt hankalan kotitilanteen vuoksi. Tämä puolustus koitui lopullisessa tuomiossa hoitajaa vastaan koska hoitajan olisi täytyntyt ymmärtää jäädä sairauslomalle alentuneen työkykynsä vuoksi. Minä ainakin toivoisin että asioitani hoitavat ihmiset ovat täysin työkykyisiä sekä psyykkisesti että fyysisesti. Ei ole kenenkään edun mukaista että töissä on esimerkiksi stressin, hankalan elämäntilanteen vuoksi huonosti nukkuneita työntekijöitä. Ei todellakaan ole aina viisasta esittää superihmistä ja tulla töihin jos työkyky on alentunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi