Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat raskausmyrkytyksen oireita ja voiko se tulla jo 14+ viikoilla? Vai onko minulla sitkeä nuha?

Vierailija
25.12.2005 |

Nyt jo neljättä päivää mulla on kauhea päänsärky, johon edes panadolikaan ei tepsi. no hetken verran se toimii, mutta päänsärky palaa takaisin. Turvotusta en ole huomannut. Öisin mulla on kurkku karhea ja saattaa lämpö kohota pikkaisen. Räkää on. Mutta IKINÄ ei ole ollut tällaista päänsärkyä,joka ei lähde pois millään.

Onko liikkeellä jotain todella ärhäkkää flunssaa, johon kuuluu kauhea päänsärky vai pitäisikö jo alkaa harkita raskauteen liittyviä oireiluja, kuten raskausmyrkytys?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan kait tästä on soitettava.

ap

Vierailija
2/6 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se VOI alkaa aikaisessakin vaiheessa, mikä on hirvittävän ikävää. Mutta se on verraten harvinaista kuitenkin!

Sen sijaan minulla oli pitkällinen, suhteellisen lievä flunssa, jonka ilkein oire oli aivan kammottava päänsärky. Särky kesti monta viikkoa! Tosin niin, että yleensä ihan aamulla oli hyvä olo, mutta iltapäivää kohden aivan kamala :( Olin myös räkäinen. Sitten se pikku hiljaa parani, onneksi. Mikään särkylääke ei tuntunut tepsivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/6 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden 24. viikon jälkeen ilmenevä sairaus, jonka oireita ovat verenpaineen nousu, valkuaisvirtsaisuus ja turvotus; vrt. eklampsia

Vierailija
5/6 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, että alkaisi vasta 24. viikon jälkeen, mutta varhain alkava on aivan äärimmäisen harvinaista.

Sen sijaan raskaus voi laukaista migreenityyppistä päänsärkyä. Itselläni oli toisessa raskaudessa. Ei koskaan ennen sitä eikä sen jälkeen.

Vierailija
6/6 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan kun viikkoja on noin vähän.

Flunssalta kuullostaa, jos on pitkittynyt flunssa niin voisi olla myös poskiontelo/otsaontelotulehdus kyseessä. On minullakin oireillut päänsäryllä, ja kunnon semmosella. Käy ensiksi tavallisella lääkärillä ja selvitä tämä mahdollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme