Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitajat liian kalliita

25.12.2005 |

täällä keski-suomessa minusta tuntuu että lapsoset ja nuoret pyytävät ihan liikaa palkkaa.

Osa ei ole mitään kursseja käynyt, paitsi mll:n hoitajat(kalliita) jossa olen itsekin ollut 10v. sitten. silloin palkka oli 2,5¿/h.

Ja osa on isosta perheestä, jolloin heillä on kokemusta pienestä asti,kun ovat hoitaneet sisaruksia. Heille nostan hattua, heille ei ole niin tärkeää raha, ja silloin haluankin antaa heille joskus ekstraa, koska olen työttömänä, niin ei minulla ole paljoa mistä antaa, mutta kun joskus haluaa lähteä kauppaan ja jättää nua pienokaiset kotiin.

Kun eurot tulivat, niin rahaa ei enää arvosteta. Maksan 2-3¿/h ( 12-18mk/h) 12-15vuotiaille tytöille. Minusta se on ihan kohtuu raha. En millään voi maksaa 5e/h ( 30mk). Itse 13v (16v) sitten olin ensimmäisessä oikeassa työssä (pitopalvelu), jonne poljin polkupyörällä 13km ja takaisin 3-5krt viikossa yhden kesän ajan ja mun palkka oli silloin 17mk/h ( n. 3¿/h)

olin silloin onnellinen kun sain kesätöitä. Ei tänä päivänä kukaan lähde töihin tuolla hinnalla. Mielummin jäädään kotiin norkoilemaan.

Työstähän saa työtodistuksen ja kokemusta ja paremmin otetaan toiseen työhön kun on ollut jo jossain.

Kuka laittaa näiden lasten ja nuorten ajatusmalliin, ettei kannata tehdä töitä, koska siitä ei saa " kunnon" palkkaa. Vaikka se kouluttaa kuitenkin kun saa tehdä sitä työtä.

LASTENHOITAJILLE: Ette tiedä miten onnelliseksi tekisitte meidät vanhemmat jos viitsisitte vaivautua kaupungilta tai kyliltä auttamaan meitä muutamaksi tunniksi silloin tällöin. Ihan taatusti saisitte taskurahaa jolla saisitte ostettua jotain kivaa, kun säästäisitte muutaman viikon ja tekisitte töitä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaks tyttöä kotona 4v ja 9kk.ajattelin että aloittasin aikuiskoulutuksen(sairaanhoitaja) syksyllä,mut mistä saan työharjoittelun ajaksi lastenhoitajan..vieraat liian kalliita ja kun ei tunne niin en halua jättää sellaselle välttämättä.jos vien tarhaan,en saa kodinhoidontukea ja jos menen töihin,nousee hoitomaksut liian korkeiksi,vai tartteeks opiskelija maksaa?? vaik olis naimisissa,kun mies kuitenki normaalitulonen? en tiä ja olin ajatellu,et ku kerran oon kotona niin kyl mä samal ehin käydä koulua,ku se on suurin osa etätyötä ja saan kyl tehä rauhas..koulus vaa kaks pv viikossa..ongelma on vaa ne työharjottelut.sit ku loppuu hoitovapaa joutusin tienaamaan opiskelun lisäks ja se on sit raskaampaa..eli nyt kandeis opiskella,ku se ei laske kodinhoidon tukea ja lisäks tulee viel opintotukea jonkinverran.. onko muilla kokemuksia näin hankalasta tilanteesta??

2/2 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkoja tämän päivän euroiksi.

Esim vuoden 1989 17mk ovat tällä hetkellä noin 3,8 ¿

MLL:n hoitajan tuntiansio on 4,2¿ (+ TaEl + matkat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla