Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä myytte pieneksi jääneet lastenvaatteet/tarvikkeet?

23.12.2005 |

huuto.net? Vauvan kirpputori? Käytettyjen vaatteiden liike vai perinteinen kirppari?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finette:

huuto.net? Vauvan kirpputori? Käytettyjen vaatteiden liike vai perinteinen kirppari?

Huutonetissä:

+ saattaa saada yllättävänkin hyvän hinnan vielä vaatteesta

+ aika varma paikka päästä eroon siisteistä merkkivaatteista, sekä isoista vaatepaketeista

- vaatii vaivaa kuvaamisen ja tekstin muodossa

- vaatii vaivaa lähettämisen ja tilin seuraamisen muodossa

- välillä saattaa jokin huuto jäädä ostajan puolesta lunastamatta tai tulla jotain muita ongelmia (esim. eri käsitys siististä vaatteesta)

Käytettyjen vaatteiden liike:

+ pääsee keralla eroon isosta läjästä vaatteista = suht vaivatonta

+ saa takaisin myymättä jääneet vaatteet

- hinta saattaa jäädä alhaisemmaksi kun huutonetissä tai kirpparilla

- eivät ota välttämättä kaikkia vaatteita (riippuu vähän liikkeestä)

Perinteinen kirpputori (myyjä paikalla)

+ saattaa päästä eroon myös huonokuntoisimmistakin vaatteista

- saattaa jäädä myymättä osan hyväkuntoisimmistakin vaatteista

- vaatii vaivaa viedä, varata paikka, olla paikalla myymässä

- pelkkää pientä kasaa vaatteita ei kannata mennä myymään, olisi hyvä jos löytyisi isompikin kasa tavaroita joita voisi samalla myydä että homma kannattaa

Tässä minun kokemukseni vaatteiden myynnistä. Tarvikkeille (esim. lastenvaunuille) saattaa sitten päteä jo ihan erlaiset lait.

Viime aikoina olen suosinut huutonettiä, kun olen nyt päässyt syteemistä jyvälle. Siellä pääsee suht hyvin eroon tavaroistaan.

Vierailija
2/2 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan osta&myy-palstalla hyväkuntoiset vaatteet menee aika kivasti kaupaksi, vähän riippuu kuitenkin vaatteen merkistä. minusta kaikista parhaiten menee h&m:n, kappahlin ja lindexin vaatteet esim. bamse, nalle puh ym. hahmovaatteet, niistä saa hyväkuntoisina aika kivan hinnan ja niitä ostetaan myös yksittäin. muut, esim. tutta, napero, ciraf ym. ei mene niin hyvin kaupaksi vaan ne on myytävä paketteina ja suht edullisesti jolloin yksittäisestä vaatteesta ei niin paljoa saa.

muutenkin kaupaksi menee paremmin " erikoisvaatteet" esim. farkut, mekot, lappuhaalarit jne. kuin ihan tavalliset bodyt ja puolipotkarit. ulkovaatteista haalarit esim. reimatec menee hyvin. merkkivaatteetkin menee käsittääkseni ihan hyvin ja hyvällä hinnalla, ainakin hintapyynnöt on niissä kovia. huonokuntoiset vaatteet ei oikein mene kaupaksi. vauvantarvikkeet on menneet myös hyvin, itse olen myynyt mm. kahdet vaunut ja turvaistuimen.

babyidean kirpparilla taas menee paremmin kaupaksi ja yllättävän kovilla hinnoilla kaikki " luomujutut" eli esim. ruskovillan tuotteet, imetyspaidat, luomupuuvillavaatteet, kantoliinat jne.

minulla on kokemusta myös

-lastenvaatteiden second hand-liikkeestä: tavalliset peruskäyttövaatteet ei mene kaupaksi vaan pitäisi olla oikeaa merkkivaatetta. itselle jää tosi pieni summa käteen, ei maksanut mielestäni vaivaa viedä liikkeeseen toiselle puolelle kaupunkia.

-kirpparilla itse myymisestä: vaatteet meni oikein hyvin kaupaksi mutta hintojen piti olla tosi alhaiset ja huonokuntoisista sai suhteessa paremmin rahaa kuin hyväkuntoisista. itse en tykännyt ollenkaan olla myymässä, ärsytti monien ostajien asenne että mitään ei saisi hyväkuntoisestakaan vaatteesta pyytää vaan " kirpparilla on kirpparihinnat ja mieluummin ilmaiseksi kaupanpäällisenä" . vaatii myös että vaatteita pitää olla paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla