Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

....KESÄNUPUT MA-KE...

16.06.2008 |

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Ja siinä linkkiä loppuviikon pinoutumiseen jossa olikin paljon actionia....

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aamulla äitiyspolille aika kun viime viikon painoarviossa päätettiin odotella vielä viikko josko vauva ymmärtäisi itse lähteä syntymään. Mitään ei siis ole tapahtunut joten nyt toivon että ottavat mut heti sisälle käynnistykseen. Painoahan arvioitiin jo viikko sitten olevan reippaasti yli 4 kiloa joten en mielelläni enää kasvattelisi isommaksi. Toisaalta pelottaa että mikäli kohdunsuun tilanne on vielä täysin epäkypsä, käynnistäminen ei välttämättä ole mikään paras mahdollinen vaihtoehto. Nämä pari viimeistä päivää on kuitenkin ollut sellaista tervanjuontia että nyt on jotain tapahduttava. Joko tänään tai sitten huomisaamuna!

Deepest_Blue: oletkohan jo lähtenyt synnärille? Tsemppiä sulle joka tapauksessa! Mehän ollaan just samoilla viikoilla.

Art: sulle kans onnenpotkuja mikäli olet vielä yhtenä. Vähän liian hankalaksi tuntuu menneen tuo touhu sinun kohdallasi!

Alcatrazille on taas sattunut ja tapahtunut. Onneksi osaat suhtautua asiaan kuten pitääkin eli et jää murehtimaan asioita joille et mitään voi. Teillä on sitten noita synnytyksiä ollut vähän laidasta laitaan. Olikos se niin että sun kissakin oli pieniin päin?

Mä muuten tein niinkuin uhkasinkin eli en vastaillut eilen puhelimeen enkä tekstareihin! Ainoastaan siskon puheluun vastasin ja hänelle lupasin ilmoittaa tänään äitiyspolikuulumiset. Aika moni tietää että mulla on tänään kontrolli eli myös tänään on odotettavissa testisoittoja. Nyt ei vaan jotenkin nappaa joten puhelin pysyy äänettömänä, kävi kuinka kävi! Varmasti kaikki saavat tietää vauvan syntymästä heti kun se on tapahtunut.

Pitäkää peukkuja etten palaa tänään enää koneelle! Tällä viikolla on esikoisen nimipäivä kuten myös anopin syntymäpäivä joten olisi kiva saada vauva jomman kumman kunniaksi!

GeddyLee 40+1

Vierailija
42/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai siis menikin, ainakin lorahti ihan kunnolla mutta ei kyllä supista! Koko eilisen päivän oli sellainen tunne että tuolla mahassa jotain tapahtuisi, mutta nyt on vaan sellanen aavistuksenomainen menkkajomotus. Eikä sitä vettäkään tullut kuin se yksi lorahdus. Ei kyllä nukuta enää yhtään!

Deepest_Blue 40+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen uneton yö takana. Odotin koko ajan, että jotain tapahtuis, ei sitten kuitenkaan tapahtunut. Illalla oli lupaavaa jomotusta ja särkyä alavatsalla ja häpyliitoksessa/kohdunsuulla, mutta ne sitten lopahti. Jotain tihkuu alapäästä, mutta taitaa olla valkovuotoa vain.

Deepest_Blue, tsemppiä sulle, oletkohan jo laitoksella. Jospa semmoinen lorahdus tulisi tännekin ;) Mulla ei kyllä ole koskaan mennyt vedet ennenkuin kalvot on puhkaistu, mutta saahan sitä toivoa. Muutenkin aiemmin synnytykset on alkanut kertaheitolla, eikä mitään tämmösiä oireita muutei mitään-päivä ole ollut.

Peukkuja GeddyLeelle, toivotaan, että se on menoa nyt! Ja Alcatrac, sulle myös supistuksia lähettelen.

Harmittaa, kun on koko ajan niin väsynyt ja selkää särkee, ettei lasten kanssa jaksa tehdä mitään. Sitten ne on ihan myrtsinä ja kiukuttelee, kun äiti on ihan tylsä. Ja kokonakin olis vaikka mitä laittamista, mutta kun ei jaksa niin ei. Tänään ois neuvola iltapäivällä. Eipä mitään uutta varmaan sielläkään.

Selma 39+1

Vierailija
44/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sunnuntaina alkoi synnytys, säännölliset supparit siinä klo 17 maissa ja vauva syntyi 16.6 maanantai-aamuna klo 9.09. Painoa 3600g, pituutta 51cm ja pipoa 34,5cm verran. Synnytys meni ihan ok, kirjoittelen siitä sitten tarkemman version ku ehdin tuonne synnytyskertomusten puolelle.

Vauva oli vaan ehtiny loppuvaiheessa kakkaamaan lapsiveteen ja sitten hönkässy sitä keuhkoihinsa -> tuloksena nestekertymä ja tulehdus keuhkoissa, minkä vuoksi vietiin lasten teholle saman tein. Kaikki apgar-pisteet oli 8. Vähän oli hengityksessä ongelmia, minkä takia oli sitten vähän huonon värinen ja siitä menetti vähän pisteitä- itse kuitenkin hengitti koko ajan. Lasten teholla joutui sitten olemaan sellases ylipainehappihoidossa (sellases "kaapis"), ei saanu siis ees ottaa syliin omaa vauvaa. No onneks illalla jo sitten sillon maanantaina oli ottanu itte sen happiletkun irti ja pärjännytki sitte ilman happilisiä, joten päästiin jo sylittelemään ja rintaa kokeilemaan :) Nyt vointi on oikein hyvä, ei tarvi minkäänlaisia happi-lisiä, 2 antibioottia menee vielä suoneen. Syö jo ihan hyvin. Maito ei mulla oo kunnolla vielä noussu, muutamia millejä saan aina pumpattua mitkä sitten vien vaaville sinne osastolle. Toivotaan että loppuviikosta saatais jo vauva kotiin...:)

Tällasta tänne. En oo ehtiny alkuviikon pinkkaa vielä lukia, joten en tiedä mitä täälä on tapahtunu, mutta onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä vielä kärvisteleville :)

Suvi ja ihana pieni peikko-poika 2vrk

Vierailija
45/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea synnärille lähtijöille!

SuviHelenalle onnea pojan syntymästä! Kiva, että jakselee jo paremmin ja toivottavasti saatte pikaisesti vauvan kotiin : )

Voisin varmaan joka päivä kirjoittaa omasta voinnista saman tarinan eli ei mitään synnytykseen viittaavaa ole tapahtunut! Tää on kyllä tosi turhauttavaa... Mua niin kypsyttää, jatkuva mahdollisten oireiden odottelu. Pakko yrittää päivittäin keksiä kovasti tekemistä, että edes vähäksi aikaa unohtuu mielestä. Jospa ainakin viimeistään viikon päästä ois käynnistettynä syntynyt, paitsi Artin kokemus ei kovin toivoa luokkaan. No eipä tässä paljon auta kuin odotella.

Pitää lähteä syömään sämpylöitä, kun anoppi ja lapset ovat jo aamusta niitä leiponeet : )

Tuikku rv 41+2

Vierailija
46/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut alcatrazille (meniköhän oikein...) heppojen menetyksestä. Hevosihmisenä tuntui kyllä pahalta puolestasi. Mutta kiva, että sulla on asenne, että eteenpäin on mentävä. Voimia silti!

SuviHelenalle onnittelut pojan syntymästä! Toivottavasti pikkuinen on pian kunnolla tolpillaan ja saatte hänet kotiin :)

Tänne ei oikeestaan mitään uutta tai ihmeellistä. Paitsi että laskettu aika on tänään. Tuntuu niin käsittämättömältä, että tänne asti vauva on pysynyt masussa. Olin niin varma, että tämä pitää suvun linjaa ja tulee etuajassa - mutta ei näköjään. Mutta mikäs siinä. Pelkään vaan, että pikkuinen kasvaa kauhian isoksi ja sitä saa sitten kunnolla pungertaa pihalle...Itse kun olen aika pienikokoinen, niin sitä miettii, että mahtuuko se vauva sitten kuitenkaan tulemaan. Toissaillasta lähtien mulla on jomotellut selkää silleen menkkamaisesti ja niiden harvakseltaan tuntuvien supistusten aikana jomotus aina voimistuu. Valkovuotoa tulee edelleen tosi reilusti... Siinä tämän hetken oireet. Sisko oli eilen ihan innoissaan, kun sanoin tosta jomotuksesta - hänellä kun alkoi eka synnytys sillä tavalla. Mutta mulla siis ei ole vielä tapahtunut mitään enempää, ei selkeesti kipeitä supistuksia tai mitään muutakaan. Siispä odottelu ei kun jatkuu.

Tsemppiä kaikille synnyttämässä oleville, sinne lähtijöille ja toki meille muille, jotka odotamme jotain merkittävää tapahtuvaksi!

makri, 40+0

Vierailija
47/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koneella juurikaan käynyt viikonlopun jälkeen. Onpas paaaljon vauvautuneita. Paljon onnea kaikille!! Ihania kuvia olette laittaneet nyyteistänne.

SuviHelenan peikkopojalle pikaista kotiutumista toivottelen. Kiva kuulla, että poika on toipumassa noin hyvin.

Itselleni ei kuulu mitään uutta. Tänään olisi LA, mutta ei ainakaan vielä tunnu mitään erikoista. Jotain onnetonta alaselän tuntemusta on ollut aina silloin tällöin (parin päivän välein), mutta siinäpä se. Mulla oli etukäteen sellainen fiilis, että vauva tulee joko pari viikkoa etuajassa tai sitten juhannuksena. Oliskohan toi juhannusennuste paikkaansa pitävä... Toivottavasti ei käy kuten Artille, joka on toivon mukaan viimeistään nyt synnyttämässä.

Neuvolassa kävin eilen ja paino oli taas noussut viikossa n. 1,5 kg, joten se viime viikon kilon lasku ei liennyt muuta kuin turvotusta. Muuten kaikki arvot ihan ok. Hemokin on pysytellyt yli 120:n, mikä on mulle paljon. Vauvalla on kuulemma hemo n. 200 syntyessään. Ehkäpä on lainannut mullekin vähän:)

Vaivoja mulla on onneksi ollut melko vähän tän raskauden aikana, joten nyt parin viikon aikana ilmenneet nukkumisongelmat ja selän väsyminen tuntuu oudolta.

Vähän jo odottelen, että pääsisi taas liikkumaan. En ole uskaltanut pyörälläkään ajella tänä keväänä. Kutittelis lähteä fillarilenkille, mutta enpä taida tänä kesänä päästä. Kertokaapa vähän kokemuksianne, kuinka pian synnytyksen jälkeen olette jaksaneet aloittaa vanhat liikuntaharrasteet (jumppaa, kuntosalia, juoksua tms.).

Odottelu turhauttaa kun kaikki tarpeelliset hommat on jo tehty. Nyt pitää vaan keksiä jotain puuhaa päiviksi, että aika kuluisi. Jos vaikka tänään kuuraisi saunaa tai sitten ottaisi leipomisurakan. En kylläkään ole mikään jauhopeukalo, mutta näin raskausaikana leipominenkin on jotenkin sujunut.

Terhetär 40+0

Vierailija
48/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi uskonut että kolmatta synnyttäessä palaan vielä sairaalasta kotiin ilman vauvaa, mutta tässä sitä ollaan :(

Toissailtana-yönähän supisteli klo 19-aamuun saakka eli valvoin. Kivut oli kuitenkin siedettäviä. Ti-aamuna supistukset siis laantuivat ja päivän aikana tuli ehkä 3-4 supparia tunnissa. No tiistai-illalla taas 20 aikaan alkoi tapahtua, ensin 10min välein supisteli, sitten 6-7, sitten 3-5..tuossa vaiheessa kipu oli jo semmoista että piti aina "maastoutua" supistuksen ajaksi. No soitettiin pappa tänne nukkumaan lasten kanssa ja lähdettiin sairaalaan päin. Supistukset jatkuivat koko yön tosi kipeinä mutta kappas kun aamu valkeni niin alkoivat harvenemaan. Ja niin vain harvenivat että väli hiipui puoleen tuntiin. Vauvan sydänkäyrä hyvä, ja omasta toiveesta takaisin kotiin. Lääkärikään ei vastustellut.

Kätilö lohdutti että ennätys on viikko; eli joka yö sama äiti tuli sairaalaan supistuskipujen kanssa ja joka aamu ne hiipuivat ja hän lähti kotiin takaisin. Mutta ei kyllä paljon lohduta!! Nyt kaksi yötä tullut valvottua kipujen vuoksi ja olen nyt jo ihan puhki. Miten noita kipuja kohta enää jaksaa ottaa vastaan..nyt jo pelkään iltaa kun olen ihan varma että 19-20 ne alkavat taas tihentymään. Tällä hetkellä kipeitä suppareita tulee ehkä 20 min välein. Nukkua yritän mutta onhan se vähän niin ja näin kun kolmisen kertaa tunnissa herää kipuun ja vie taas oman aikansa että nukahtaisi. Ei synny helpolla tämä vauva!

Niin ja kohdunsuun tilanne aamulla jopa 2 cm auki :(

Nyt jyvätyyny mikrosta ja taas yrittämään tuota nukkumista..

-Minttu 40+3-

Vierailija
49/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tulin nyt vihdoin pikaisesti ilmoittamaa, että 16.6 (rv 38+2) klo 21.13 meille syntyi poika. Pojan mitat olivat 51 cm, 3760 grammaa ja pää 37 cm.

Synnytys jouduttiin käynnistämään maanantaina kun lapsivedet menivät la-su yönä ja mitään ei alkanut tapahtumaan.

Tulen huomenna kertomaan lisää kun pääsemme kotiutumaan.

Terveisin mapemaukka ja pienimies 1.5vrk

Vierailija
50/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella tuntuisi olevan sama vaiva eli supistukset ja jomotukset alkaa illalla ja jatkuu koko yön ja sitten aamulla koko homma tyssähtää. Mulla oli kans viime yönä jatkuvaa alavatsan särkyä ja aamullakin se jatkui vielä tunnin ajan, mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Kävin äsken kävelylläkin, mutta en saanut aikaan mitään tuntemuksia.

Voi ei, mulle käy kuitenkin kuin tuolle Mintun mainitsemalle naiselle eli ravaan joka ilta sairaalassa ja palaan joka kerta kotiin supistusten hiivuttua...

Mulla on tähän asti ollut vain tuota alavatsan ja -selän jomotusta, mutta en oikein nyt tiedä, miltä niiden varsinaisten supistusten pitäisi tuntua. Tuntuuko ne siis koko vatsan alueella vai vain alhaalla? On varmaan aika yksilöllistä, ja sen mä ainakin tiedän, että kivuliaita ne on :D

Täällä kans yritetään keksiä jotain järkevää tekemistä, ettei synnytys pyörisi koko ajan mielessä, mutta vaikeaahan se on. Aina kun tunnen vähänkin jomotusta, odotan innoissani että joko, joko!! Mutta ei :(

Onnea SuviHelenalle peikkopojasta! :D

Haissa 41 tasan

Vierailija
51/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tsempittämään teitä jotka jo haluais mahasta eroon!!

Kyllä ne palkinnot teitä oottaa!!! :)

Alcatrazille isot pahoitellut!

Onnea synnyttäneille, tais olla ainakin SuviHelena ja Mapemaukka?

Meillä täällä kaikki hyvin. Poju on tänään tasan viikon vanha :)

Hirmu hyvin syö ja mulla imetys sujuu, olen tosi iloinen siitä. Eilen oli eka neuvola pojalla, painoa jo 3455g, syntyessään oli 3280g ja sairaalasta lähtöpaino 3050g.

Oma olo yhä hyvin hutera ja heikko vielä, ei ihme.. Hb vasta 95. Hitaasti toipuilen..

Jaksamista kaikille!!

a_j + poika 1 vko

Vierailija
52/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea kaikille vauvan saaneille, oliki ihan muutaman päivän sisää monia!! :)

eli meillä aika ponteva poika, synty 14.6 klo 12.33. aivan sulonen musta peikkotukka. 4260g ja 52cm, pipo 37.

koitan kanssa saada kertomusta tuonne aikanaan.

hirveen väsyny olo, eikä imetys mullakaan suju sitte millää. sattuu aivan mielettömästi, aina ihan tuskaa alottaakki eikä onnistu ku pätkiä kerrallaan. ja pakko käyttää rintakumia. toivon nii hirveesti et se tästä lähtis sujumaan!

alf ja poika 4 pv

Vierailija
53/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ei mitään ihmeempiä taaskaan. Nyt saatiin vaan pienempiä painoarvioita koska pää oli jo niin alhaalla ettei saatu luotettavia mittoja enää. Omaa painoa oli tullut 300g lisää. Ensi maanantaille seuraava aika, ja jos sinne menen niin sieltä soitetaan heti mulle aika laitokselle loppuviikoksi. Eli toivottavasti päästäis "itse" toimiin ennen maanantaita eikä tarvis neuvolan kautta joutua...

Nyt kyllä tuntuis vähän jomotusta mahankin puolella, ja paineen tuntua on tuntunut yöllä ja koko päivän aina silloin tällöin.

Ens yönä ei vielä nyt joutaiskaan kyllä lähtemään kun hevosille pitäis hakea huomenna olkia ja turvetta ja ja ja ja.... Mies sai koottua äsken sängyn vihdoin, siitä oli ruuveja hukassa ja kävin ostamassa uusia tilalle.

Täällä sataa jatkuvasti vettä, plääh.

Juhannusta en ole jaksanut suunnitellut mitenkään eikä taida kannattaakaan...

Alcatraz 40+5

Vierailija
54/54 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Artkin saisi vauvansa pian syliin.

Meillä on alkanut itkut helpottaa. Disflatyl ja tiettyjen ruokien välttäminen auttaa (limppari, valkosipuli, sipuli, voimakkaat ruuat, ruisleipä ym.) Nyt neiti on mitä tyytyväisin vauva. Yötkin on alkaneet sujua hyvin, aamulla herätään tissi suussa. Pidän neitiä vielä vierellä nukkumassa, sillä tavalla kaikki saa parhaimmat unet. Esikoisen siirsin omaan sänkyyn nukkumaan 6 viikon ikäisenä, saman teen varmaan tämän toisen kanssa. Tässä alussa kun syötöt kestää kauan, niin on helpompi nukkua samaan aikaan kun imettää, makuultaan. Sitten kun imetysajat lyhenee, niin imetän istualtaan ja siirrän vauvan syötön jälkeen omaan sänkyyn.

Imetys sujuu meilläkin hyvin. Esikoisenkin aikaan maitoa kyllä riitti, huono puoli oli vaan 7 viikkoa auki olleet erittäin kipeät nännit. Nyt ne ei menneet rikki ollenkaan, joten on huomattavasti miellyttävämpää imettää.

Vuorovaikutusta alkaa jo tulla. Vauva katselee isoilla silmillä ja siristelee kun sitä pussailee. Tänään oli jo hetken masullaan lattialla ja nosteli päätänsä. Katseli myös värikkäitä leluja hetken aikaa. Eihän tässä mene enää kauaa kun neiti on jo kuukauden. Nyt ikää on jo 2,5 viikkoa.

Pappikin kävi tänään jutskailemassa, ens viikon lauantaina on ristiäiset. Muutto saatiin kunnialla hoidettua ja nyt kotiudutaan uuteen asuntoon. Saatiin vasta tänään astianpesukone toimimaan, oli vähän vaikea liittää sitä paikoilleen. Se on kyllä semmoinen kapistus, mistä en enää luopuisi. Pari päivää kun tiskasi, niin siitä sai taas tarpeekseen. Tuntui, että koko ajan on sotkuista kun tiskipöydällä oli astioita.

Jaahas, pitänee lähteä iltapesuille. Tänään onkin vuorossa hiusten pesu lavuaarissa. Kylppärin laatoitus meni heti uusiksi, laatat meinas tippua seiniltä. Ei huomattu sitä ennen kuin kämppä ostettiin. Toki se meni myyjän piikkiin, mutta nyt ollaan pari päivää ilman suihkua. Pitää mennä huomenna anopin luokse kylpemään. Muuten on jo tavarat paikoillaan, taulut kun sais vielä seinille.

Tytteli-83 ja neiti 2,5 viikkoa