Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤HELMIKUUN HELMET keskellä viikkoa¤¤¤

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mietin kuinkahan moni taas eilen lähti nyyttiään hakemaan !?

Näyttää siltä että jo maaliskuiset porhaltaa meidänohi, yhyy on se rankkaa, tosin onhan tuohon laskettuun vielä aikaa mullakin ;) parempi on täysiaikainen vauva kuin ennenaikainen ainakin niin sanotaan ?

Omaan oloon ei lisättäävää eilisestä, mitenhän vaan sitä osaisi nukkua edelleen ? Illalla naistenm jääkiekkopelin aikaan taas kärvisteltiin -kuumaa suihkua piti ihan ottaa sen verran poltteli !

Kiusaako teitä muita jatkuvat supistelut/poltot/menkkakivut mutta ne lopahtaa sitten noin 3 tuntia kestäneenä ? Ja sitten ne alkaa uudestaan ?

Onko kellään hyviä neuvoja mitä vois tänään tehdä ? Siivota ei jaksa ja leipomuksia tuli tehtyä pari päivää... Hyvät vinkit otetaan vastaan ???

Ilmoitelkaahan masuistanne :)

minkki kera oskun 39+1

Vierailija
2/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätti nyt kirjoittaa.

Viime yö meni ihan läskiksi (hah, onpa kuvaavaa, kun painoa on kertynyt yli 20kg). Nukuin sellaisia 15 minuutin pätkiä, kun tuntui, että supistaa. Siis koko yön! Aamulla sanoin miehelle, että pitää puhelinta tiukasti lähellään töissä...Ja kuten arvata saattaa; mokomat kivut loppuivat. Epäilen jo jotain suolistoperäistä vaivaa. Saakeli, teen kohta ite vesityhjennyksen, jos vaikka aikaansaisin pari supistusta.

Siis kypsää on, vaikka ei pitäis valittaa. Toista kertaa jo asialla, eikä yhtään vähemmän kireenä näin loppumetreillä.

Kotityöt ei nappaa ollenkaan; imuroida pitäis.

Jaksamista kaikille vielä kokonaisille..

Mimmie 39+5 (esikoinen syntyi aikanaan 41+1, että kai tässä vielä pari viikkoa ollaan tukevassa kunnossa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kasassa edelleen. Inhottava sanoa, mutta nukuin hyvin...6 tuntia käymättä vessassa eli se on hyvin mulle. Silti väsyttää...kai tää flunssa (joka tosin helpottamaan päin) ja sisällä olo vie voimat ettei jaksa eikä huvita tehdä mitään. Mulla ei siis ideoita tän päivä tekemisille. Mä kun en pääse edes kauppaan ja ulkona tulee kylmä seisoskellessa...näillä turvoinneilla elefantin jaloilla ei pysty kävelee eikä kengät mahdu jalkaan joten seinät kaatuu ihan just päälle ja hermo alkaa olla tosi kireellä.Eskarilainen kipeenä täällä kotona, videoita vaan tuijotetaan...tosi kivaa joo!!!

Eilen en sitte jaksanu niitä neuvola kuulumisia tulla enää kirjottaa, mutta mitäpä siellä uutta...kaikki hyvin ja painoa tulee. Perjantaina taas verenpainetta seuraillaan ja pissaa myös kun on tätä turvotusta.

Toisaalta toivon että tää pari päivää pysyis vielä täällä masussa kun sitten olis taas lapsille hoitajia viikonloppuna ja koko ens viikon saatavilla niin vois turvallisemmin mielin lähtee synnyttää.

Mistähän niitä voimia sais tehdä jotain kun kaikki ärsyttäää...mieskin ja kaikki mitä se tekee ärsyttäää. Tähän asti ei ollenkaan. Kenellekään en viitti edes soitella kun tuntuu et kukaan ei jaksa kuunnella kun ei mul ole muuta kun tätä ainaista voivottelua.

Jos siirtyis taas tonne sohvalle tuon kipeän seuraksi...

Larppa 39+1

Vierailija
4/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi saakeli tätä olemista ja venymistä!!! Yöllä taas juostu vessassa moneen otteeseen eikä sieltä tunnu oikein mitään tulevan. Paine on kova mutta muutamia lirahduksia saa aikaseksi. Ja ilmaa kertyy mahaan ihan kamalasti,en tajua miksi!!!

Minkki75: mulla kanssa on näitä 2-5 tunnin supistusmaratoneja ja sitten lakkaa. TODELLA raivostuttavaa koska on jo kuitenkin pitkä aika kärvistellä. Ei ne kovin kipeitä ole mutta sitten sitä kasaa itselleen toivoa että NYT alko ja kohta varmaan voimistuu... Tänäkin aamuna heräsin ennen kuutta aika kovaan kipuun. Ajattelin ensin että huono asento ja taas pissahätä. Vessassa kävin mutta kipu ei hävinnyt. Pari tuntia siinä sitten supistuksia seurasin ja olin nukahtanut uudestaan. Eli lakkasivat taasen!!!! Nyt vaan mahaa jomottaa yleisesti ottaen,en jaksa enää edes miettiä että koska tulee lähtö ja mitä tämäkin kipu on...

Köllähdän tohon sohvalle lukemaan Vauva-lehteä ja katsomaan kisoja. Mies nukkuu vielä pitkään kun tuli ennen seitsemää yövuorosta joten hiljaista tekemistä pitää keksiä muutamaksi tunniksi.

Hyviä vointeja kaikille ja jaksamista!!! Mä olen luopunut toivosta että jakautuisin jossain vaiheessa. Noi maaliskuumammojen jakautumiset masensi mielen täysin.

Devil&Toivo 39+5

Vierailija
5/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin minusta on vain hyvä asia mitä pidemmälle raskaus menee. Vauva on aina kypsempi, keuhkot kunnossa, pääsee varmemmin normaaliaikaan sairaalasta kotiin jne. Täysaikainen vauva on aina täysaikainen vauva.

Mä tyhmä eilen kävelin hirmuista kyytiä hormoniraivoissani tohon pihalle autolle esikko sylissä (jotain natisi ja kitisi kun puettiin ja meni närvit) ja siitä kiitoksena olikin lopun iltaa NIIN kipeä taas tuo koko vasen puoli ettei meinannut tulla mitään! Siis selkä, nivunen ja alavatsa vasemmalta puolen. Yö meni nukkuessa yhdessä asennossa niin pitkään kuin vain mahdollista ja sitten kyyneleet silmissä yritin vaihtaa kylkeä. Sattui vain niin helvetisti jokainen liike. Nyt aamulla onneksi jo parempi, kun olen vähän kävellyt niin on vetreytyneempi tuo selkä. Illalla ei tosiaan voinut istua, seisoa, maata eikä kävellä. Siinä ei hirveästi jää vaihtoehtoja.

Mutta uikuti-uikuti.. taidan lopetella ja mennä katsomaan josko pystyisin aloittamaan lastenhuoneen maalaamisen. Sit saisi jo kaikki tavarat paikoilleen ja hoitopöydän kootuksi ja voisi alkaa oikeast odottamaan vauvan syntymää rauhallisin mielin. Vielä kun oman sairaalakassin saisi pakattua. Tai ainakin ne Aino-tohvelit. Niissä sairaalan hikoilevissa kumilärppänöissä en aio kävellä kyllä metriäkään.

Toivottavasti saatte pian nyytit syliinne! Täällä tullaan viimeisten joukossa.

Mikaela 38+2 VASTA

Vierailija
6/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vihdoinkin tarttua itteäni niskasta ja kirjoittaa tänne, kun pino näyttää hupenevan. Tähän asti olen aktiivisesti lueskellut teidän toisten tuntoja etsien niistä tukea omaan odotukseenkin, kiitos niistä teille muille, keitä vielä helmimasuissa onkin!

Mulla oli eilen laskettu aika, ja olishan se ollu ihan ihanaa saada ystävänpäivänä vauva, mutta kun ei niin ei... saa nähdä kuinka kauan tässä vielä odotellaan.

Mulla ei ole ollut yhden yhtä kipeetä supistusta, vaan semmosta " menkkamaista" olotilaa vatsassa välillä.. suolikin toimii tosi aktiivisesti... saa nähä onko tämä jo kuitenkin lupausta siitä, että pääsis jo synnyttämään. Esikoinenkin on jo pakatun repun kanssa ja kyselee, että milloin hän pääseekään sinne mummille yöks.. yritän siinä sitten selitellä että sitten kun vauvaa lähdetään hakemaan... eihän 3,5 vuotias voi vielä ymmärtää kaikkea...

Mäkin olen vähän tukkoinen, pientä flunssaa, ja olo vähän hutera... toisaalta nyt tartteekin levätä, voimia tarvitsee varmaan kohtapuoliin. Yöt olen nukkunut suht hyvin.. vain kerran yössä tarttee käydä vessassa!

Taidan ottaa lokoisan asennon sohvalla ja katella kisoja ja juoda kuumaa mehua...

Tsemppiä muillekin odotteleville! Vielä mekin päästään hakemaan pienokaistamme haikaran pesästä!!!

Terkuin marjoL rv 40+1

Vierailija
7/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen, yo_larvantokos se oli eilen epäillyt että olisin mukamas jo synnärille lähtenyt, kanankakat, minä se täällä vielä maaliskuussa pinoa pitelen pystyssä =) Mulle on nyt vaan iskenyt jokin touhuamisvimma niin en ole ehtinyt edes joka päivä koneelle =) Eilen kyllä hiukkasen jo epäilin, että joskos tänään lähdettäisi, kaupassa esikoisen perään rynnätessä meni yhtäkkiä jalat alta ja sinnehän lensin turvalleni kaupan kassalle, en mitenkään satuttanut kun sain kaiteestakin kiinni, mutta masu oli pari tuntia omituisen tuntuinen ja tosissani epäilin että joskos vaavi pelästyi ja haluaa samantien ulos. No ei halunnut, yö oli sitten ihan rauhallinen, poikakin nukkui koko yön omassa sängyssänsä joten mua ei edes potkittu alas sängystä. Ja vessassakin kävin vaan kerran, joten nukuttu on.

Eiliseen galluppiin sen verran, että mulla on siis tällaset lyhyet hiukset ja todennäköisesti ovat sen tuhannen pörrössä niinkuin joka aamu. Maanantaina kävin kyllä kampaajalla värissä ja leikkauksessa, josko olisivat edes vähän siistimmät. Samalla värjättiin ripset ja kulmat. Turha kai silti toivoa että niissä sairaalan näteissä yöpyleissä näyttäisi edes ihmiseltä...vaan väliäkö tuolla.

Toiseen kyssäriin... mä olen kyllä melko lailla syönyt raskausaikanakin kaikkea, joten sikäli mitään erikoisempia mielihaluja ei ole. Siideriä juon kyllä mielelläni ihan kokonaisen tölkin, kun nyt on tullut tyydyttyä puolikkaaseen silloin tällöin. Mä en tuohon alkoholittomaan siideriin ole ollenkaan tykästynyt, hassua kun alkoholitonta olutta juon kyllä mielelläni vaikken sitten taas " aidosta" oluesta välitäkään.

Huomenna menen sinne vyöhyketerapiaan, saapi nähdä oliskos siitä tällä kertaa hyötyä! Mutta nyt täytyy mennä antamaan pojalle ruokaa, tunkee tässä syliin!

Onnittelut vauvansa hakeneille!

Manna ja eekuli 38+5

Vierailija
8/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on pinot jääny jo lyhyiks.. Mullakin vasta tuo 38+2 menossa, mutta pikkunen on kyllä erittäin tervetullu koska vaan. Tietysti olisi hyvä jos olisi täysiaikainen, mutta alkaa vaan tää oma olo häiritseen.. Eilen oli sellanen kolmen tunnin jakso supisteluja ym kipuja, mut yllättäen loppu iltaan mennessä. Ja yö meni erittäin huonosti. Ei vaan saa oikein mitenkään nukuttua ja on kuuma ja levoton olo... Plus vessakäynnit... Painoa on tullu sellaset 18 kiloa, ja jaloissa kyllä huomaa sen. Ne ei oikein oo tottunu tällaiseen massaan... Ja taas närästää.. Että valitusta tulee täältäkin suunnalta.

Pitäis tänään mennä töissä käymään näytillä, ku kaikki on kyselly, et miten masun kasvattaminen edistyy. Vielä ku liikkuminen jotenki ees sujuu...

Eli siis suihkuun..

Jansku & Möhkis 38+2

Vierailija
9/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin uskaltautua kirjoittelemaan kun niin usein tätä pinoa lueskelen. Mulla la on 25.2. ja sehän onkin jo ensi viikolla!

Lapsi mahassa on mulle kolmas, eka ja toka ovat kaksosia ja syntyivät sektiolla:-). Tämän kolmannen pitäisi sitten syntyä ihan normaalisti alakautta. Synnytyssupistuksista mulla ei ole tietoakaan miltä ne tuntuvat, vähän on viime päivinä ollut menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa, saas nähdä!

Toisaalta mulla ei ole yhtään kiire synnyttämään. Onhan se vauvallekin parempi mitä pidempään on mahassa! (ellei nyt siellä tietenkään liikoja viihdy..). Lisäksi luin jostain, että mitä pidemmälle menee, sitä enemmän äidin " paikat" löystyvät ja jotain rauhoittavaa hormoniakin ehtii erittyä, niin että synnytyksestä tulee " helpompi" . Toivotaan näin! Mulla kun tuo eka raskaus oli kaksosraskaus niin sitä ehti niin kovasti pelätä ennenaikaisuutta (eivät syntyneet onneksi ennenaikaisina kuitenkaan), että olen vain iloinen jos nyt saisin ison ja täysiaikaisen vauvan. Toinen kaksosistani oli aika pienipainoinen ja häntä oli alussa todella hankala syöttää. Toivon, että tämän kanssa olisi nyt sitten vaivattomampaa!

Muuten tämä raskausaika ei ole ollut mitenkään helppo, alussa huonoa oloa, sittemmin liitoskipuja ja närästystä. Yöunetkaan eivät ole kovin pitkiä:(.

Mutta olenko ainut jonka olo on helpottunut loppua kohden??! En tiedä mistä johtuu, mutta ehkä siitä että maha on selvästi laskeutunut eikä enää ole yhtä tiellä kuin aikaisemmin. Tai sitten vain olen jo tottunut tähän tönkköön oloon. Ruoka ei mulla ole koko aikana juurikaan maistunut hyvälle, vaikka onhan sitä tietenkin ollut pakko syödä:-).

t. Alanna 38+4

Vierailija
10/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilis illalla supisteli jo mahankin puolella kipeesti sellaisen pari tuntia, kun edellisenä iltana ne tuntui vaan selässä. Aamuyöllä tuli limatulppa! Heräsin kun poika alkoi vinkua siinä 5.30 maissa, kävin vessassa ja menin pojan luokse, sitten tuntui että nyt on jotain pitkin kinttuja. Siitä äkkiä vessaan ja pyyhkii pyyhkii.. Pimeässä en kuitenkaan sitten analysoinut sitä enempää. Ajattelin että olis lapsivetta alkanut tihkua kuten esikoisesta ja laitoin housuun paperin ja menin pitkälleen (silleen kuulemma se tulis helpommin jos tihkuu). Miehelle sanoin aamulla ja se sit vessasta tullessaan ilmoitti että tuolla oli jotain limaa... :P Itse kun menin vessaan niin tosiaan huomasin että limatulppaahan se, veriviirukin siinä oli, siis tuli vielä pyyhkiessä, ei enää pöntössä.

(te varmaan kaikki tykkäätte lukea näin yksityiskohtaisia selostuksiani ;)

eli ei ollut lapsivetta, mutta sentäs jotain! Tässä koneella istuessa nyt supisteleekin taas vähäsen, yleensä tässä ne juuri kiihtyy. Eau Kainalo viestittää kanssa että lähtö on lähellä, eli jos ei vielä tänään niin ehkä huomenna, tai sitten perjantaina. Jee.

Ja teen veikkauksen että Sitruunan kanssa synnytetään peräkkäisinä päivinä, eikös sitruunallakin jo jotain oireita ollut tässä? Nähdään siis Kotkassa ;) Aiemmin kerroinkin kun kahdet kaverini on saanu lapset peräkkäisinä päivinä lähiaikoina, toiset joulukuussa, toiset tammi-helmikuun vaiheessa.

Ja päivän huippu! Käytiin pojan kanssa kerhossa, olin ekaa kertaa siellä kun on aikaisemmin käynyt perhepäivähoitajan porukassa siellä. Kerhon täti sitten jutteli että hänelle on keväällä tulossa toinen lapsenlapsi ja eka on suunnilleen meidän pojan ikäinen. SItten sanoi että meilläkin vissiin vähän keväämmällä on sitten toinen. Hämmästyi vähän kun sanoin että " joo, laskettu aika oli toissa päivänä, toivottavasti ei kevääseen menisi..." Kun sen mielestä mulla on pieni maha! Siis tää reilut 125cm on pieni jonkun mielestä! Mä sain jo joulukuun alussa ekoja kertoja kuulla että joko kohta synnytät, kai sentään ennen joulua jo? Joten huvitti aika paljon tuo tämän päiväinen.

Mutta Tehokkaita supistuksia kaikille, muuttuis harjoittelu supparit vaan oikeiksi niitä haluavilla!

t. Tuuliina 40+2

Vierailija
11/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saattaa nuo Tuuliinan arvelut osua oikeeseen. Eli aamulla paperiin tuli keltasta limaa mikä vaan venyi ja venyi ja sai pyyhkiä ikuisuden ennenkuin kaiken sai pois. =) Mutta harmikseni ei ollut mitään veriviiruja =( Äsken kaupasta tullessani oli yksi supistus joka laittoi ihan haukkomaan henkeä. Niitä pienempiä vähemmän kivuliaita on vain muutenkin kaiken aikaa.

Nyt ensi yönä oliskin hyvä nyytin syntyä. Esikoinen menee mummolaan yökylää ja tänään ja olisi tarkoitus se vasta huomen illalla hakea pois. Joten nyt kun sain käytyä kaupassa (siskonpoika sanoi että meinasitko ostaa kaupan tyhjäksi, 5v) IIISOiLLA [ei siis menny ku 200¿] otoksilla ja kaapit pullottaa niin olis muutenkin hyvä lähteä. Ei tarvi miehen sitte funtsia mitä suuhunsa laittaa.. Eikä tarvis heti lähtä kauppaa kun sairaalasta tulee himaan.

Nyt vain toivon että supistukset yltyisivät.

Koitetaan Tuuliina juu osua samaan aikaan. LAita vaikka s-postia jos lähtö tulee! Mä kanssa..

-sitruuna ja minttuvihtori 39+6-

Vierailija
12/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa. Mä voisin ottaa tän päivän (kun laskettu oli ensin ;) ja jos sä sitten ensi vuorokauden puolella ;D. Toivotaan!!!

Mulla muuten on ehkä sun numero, löysin enirosta yhden sun nimellä korialta, onkohan se oikea? Sen viimeinen numero on 3 mikä mulla on. Laitan viestin siihen jos tuo vika numero täsmää, ettei sentään ihan vieraalle mene..

Vierailija
13/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis sen numeron.. Jos haluat niin voit toki laittaa omasi!

Vierailija
14/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla siellä Taysin äitipolilla kontrollissa. Kaikki OK. Verenpaine 127/74, pissa puhdas ja vauvan sydänäänikäyrä hyvä. Kokoarvio oli nyt n. 3.6 kg, joka on aika paljon edellisiin arvioihin verrattuna, mutta lääkäri sanoi, että näillä viikoilla on vaikea saada enää tarkkoja mittoja. Esikoinenkin kyllä arveltiin näillä viikoilla 3.8 kiloiseksi, mutta oli syntyessään 3360g. Lapsivesi oli vähentynyt, mutta ei niin paljon että käynnistettäisiin. Kohdunsuu oli edelleen vain sormelle auki, kohdunkaulaa jäljellä 1.5 cm. Joten supistukset ym jomotukset eivät ole saaneet aikaan juuri mitään, pöh. Minä taidan pitää täällä pinoa pystyssä vielä pääsiäisenäkin...

Minkki! Mulla on just kuvaamallasi tavalla usein supistuksia pari tuntia kerrallaan iltaisin ja sitten ne vaan loppuu. Ja öisin vuorotellen pissattaa ja lonkkia särkee, joten tämä pikkukakkonen voisi jo tulla navan tälle puolen.

Jaksamisia kaikille!

nonnu78 rv 40+3

Vierailija
15/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään koko aamupäivän oli alavatsassa menkkakipuja, jotka tuli ja meni. Ei ollut missään vaiheessa kovin kivuliaita, mutta vähän tuntui kuitenkin. Käytiin pojan kanssa puistossa ja sen jälkeen työnsin poikaa ja 2 painavaa kauppakassia rattaissa pienen lenkin verran ja käveltiin rappuset kotiin 5. kerrokseen. Yllättäen kun kotiin päästiin, niin jomotus katosi. No, arvasin sen kyllä, mutta nyt on edes jotain toivoa joskus päästä synnyttämään... Ja aamupäivällä vessassa käynnin yhteydessä yhteydessä, kun pyyhin, tuli paperiin muutama verinen viiru. Oisko ollut joku pieni merkki limatulpasta? Limaa ei kyllä suuremmin tullut.

Nyt haen tähän pari keksiä ja tulen lukemaan muiden kuulumiset...

T:Fassiloora rv 39+3

Vierailija
16/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla jotain limatulppaa tai supistuksia, niitä siis mitä täällä vielä odotellaan...

Oltiin siellä sairaalassa käymässä ja tuli NIIN hyvä mieli, kun kaikki olivat niin älyttömän ystävällisiä ja avuliaita. Ja innostuin kovasti, kun se on siis pieni sairaala, ja siellä on tarjolla kaikenlaista homeopatiaa ja akupunktiota ja muuta, ja jos synnytyksessä on hyvin aikaa, niin kaikkea voidaan kokeilla! Tuli ensimmäistä kertaa sellanen olo, että synnytys on jo ihan lähellä ja etenkin kun meitä vastaan käveli perhe, autoistuimessa ihan pienenpieni vauva, niin aloin vain toivoa, että meilläkin olisi pian...

Ultrattiin ja tutkittiin kanssa ja ultran mukaan vauvan koko olisi n. 3400g ja sitten mikä oli outoa, niin kohdunkaula oli 1 cm pitkä ja pehmeä ja kohdunsuu oli 1 cm auki! Lääkäri sanoi, että tuo avoinna oleminen johtuu todennäköisesti siitä, että raskaus on toinen, ettei ole välttämättä tuossa välissä edes täysin sulkeutunut??? Onko joku kuullut vastaavaa? Sitten aloin miettiä, että kuinkakohan lähellä sitä oikeasti ollaan, ja mitenköhän nopeasti synnytys sitten etenee...

Supistuksia odotellessa,

uikas 38+3

Vierailija
17/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kohdun ULKOsuu siis 1cm auki? Kuulemma tavallista uudelleensynnyttäjillä. Itselläni on ollut kohdun ulkosuu auki sentin jo muistaakseni rv29 lähtien. Mutta kohdunkaulaa on siis ollut koko ajan jäljellä.

Vierailija
18/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sen kyllä sitten täytynyt olla se ulkosuu, mutta kiitos sulle, eipä nyt tarvii sitäkään pohtia :) Ehdinkin jo ihmetellä...

Vierailija
19/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeasti toivon että jotain jo tapahtuu!!! Koko päivän olen kärvistellyt erinäisten kipujen kanssa mutta en saa niistä supistuksia vaikka kuinka kuvittelen. Maha on ihan kivikova lähes kokoajan, ylävatsaa pistelee ja särkee,hirveä paine alavatsassa ja koko ajan tuntuu että jotain tulee ulos!!! Mutta kun ei tule,pelkkää valkovuotoa vaan. Lähes kaikki tuntuu bonganneen limatulpan,pitäisköhän munkin ruvaeta tutkimaan papereita vessan käynnin yhteydessä...

Ja liikettä ollut tosi vähän,aamupäivällä jouduin oikein " tönimään" mahaa että sain potkun aikaiseksi. Naikkarilta vaan sanottiin että jos ei ole veristä vuotoa,henkeä salpaavaa kipua ja liikettä tuntuu silloin tällöin niin ei hätää. P*rkele etten sinnekään ollut sitten tervetullut. Tai siis voishan sinne lähteä mutta kätilö sanoi että paljon on porukkaa ja jonotusajat on pitkät... Ei siis nappaa sekään,mielummin ravaan sitten kotona kämppää ympäri ilman kiristäviä vaatteita kuin istun siellä odottamassa hetkeä kun lääkäri toteaa kaiken olevan ok ja käskee ottaa panadolia... Olenko hieman turhautunut odotukseen... En suinkaan!!!

Kärvistely siis jatkuu... Laitan kohta saunan päälle ja otan kunnon löylyt. Mutta nyt jännittämääm loppuun tota kumpareen finaalia. HYVÄ SUOMI!!!!

Pakko oli vaan tulla purnaamaan kun mieskin on taas töissä...

Huomiseen taas helmet...

Vierailija
20/21 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä ole ihmeempiä tapahtunut, mutta supistelee kyllä taas aika-ajoin. Jospa kohta ottaisi kellon käteen vaikka. On kyllä tosi väsy olo, taidan mennä ajoissa nukkumaan, kunhan tuo poika ensin nukahtaisi. Oltiin tänään aamupäivällä kerhossa ja iltapäivällä käytiin pulkkamäessä kaverin kanssa. En minä mäkeä laskenut vaan vedin pojan pulkkaa ylös ja juoksin sen kanssa alas... :-/ Kaikki keinot käyttöön. Ainakin pojalla oli kivaa.

Limatulpasta, ekalla kertaa en tosiaankaan sitä huomannut, nyt sitä ei olisi millään voinut olla huomaamatta. Sitä siis tosiaan tuli jalkoja pitkin ihan. Toisilla kun se tulee vasta synnytyksessä kai.

Pitää mennä paistamaan lihaa että mies saa huomiseksi ruokaa töihin (jos sinne joutuu menemään ;) ja että meilläkin olis jotain valmiina sitten..

Hyvää yötä!

t. Tuuliina