Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka eivät jaksa välittää mitä lapsi saa joululahjaksi

Vierailija
23.12.2005 |

Minä en enää jaksa välittää... monet ovat kysyneet mitä tyttö tarvitsee...olen sanonut mutta heidän mielestään koko tms on väärä. Tai sitten he ehdottelevat jotain lahjaa ja olen saattanut sano ettei meidän tyttö tee sillä vielä aikoihin mitään. Mutta tässäkin väitetään vastaan.

Eivät näköjään usko että minä lapsen äitinä saattaisin parhaiten tietää mitä lapsi tarvitsee ja millaisilla leluilla leikkii.

Ostakoot siis mitä haluavat... minä säilön ne jonnekkin komeron perälle odottamaan käyttöä ja ostan itse lapselleni sen mitä tarvitsee.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin pyytänyt lapsille sellaisia leluja+vaatteita joita he oikeasti kaipaavat.

Vierailija
2/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden varalle...Mutta meillä tosiaankin on kaikki tällä hetkellä tarvittava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räikein esimerkki on toppapuku. Meillä on lapselle 80cm toppapuku mitä lapsi ei voi käyttää kun se on aivan liian suuri. Kysyttiin sitten mikä koko olisi oikea ja sanoin että 74cm ois sellainen mikä menis koko talven... Mutta nyt sieltä on tulossa 80cm puku koska pitäähän siinä kasvunvaraa olla. Noh, se mahtuu sitten ensi kesänä ja ostan itse oikean kokoisen puvun lapselle...

Kun eihän sukulaisten mielestä 1v voi käyttää noin pieniä vaatteita. Tietävät kyllä hyvin ja olen koettanut selittää että meidän tyttö on pieni, paljon keskiverto lasta pienempi.

Samoin siellä ollaan ostamassa 1vuotaalle jotain liitutaulua... sanoin kyllä että ei kannata kun tyttöhän vain syö liidut ja kaappiin joutaa sekin vehje... mutta kyllä kuulema tämän ikäisellä pitää piirustustaulu olla.

Miksi, oi miksi jos lahjoja kerran haluaavat ostaa niin ostaisivat hyödyllistä... vaikka satukirjan, ne eivät montaa euroa maksa ja tyttö varmasti tykkäisi ja tulisivat käyttöön.

t:ap

Vierailija
4/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ostavat juuri sitä mitä olemme toivoneet. Koon saan itse määritellä.

Vierailija
5/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen isosisko kirjaa ylös pienempiensä toiveet ja lelukuvastoista sitten liimataan kuvat kirjeeseen, max. 4-5 toivetta per lapsi. Tätä sitten lähetetään mummeille, kummeille ja muille joulupukin apulaisille.

Vierailija
6/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tarvitsisi vaan ostetaan kaikenmaailman krääsää. Paketteja pitää olla hirmu määrä ja kuitenkaan mikään ei välttämättä ole just se mistä lapsi on haaveillut tai oikeasti toivonut. Päätin etten osta itse kuin yhden lahjan ja joulun jälkeen käydään ostamassa jos on jäänyt joku erityisen toivottu lahja saamatta.

Toisaalta ärsyttää sekin kun miehen siskon lapsen lahja toiveita kyselin, niin ne olivat monopoli, vaihtopää Bratz ja marimekon yöpaita. Maksavat 40 ¿ - 50 ¿. Siitä sitten valitsemaan. Kuitenkaan heiltä päin ei olla kysytty mitä meillä toivottaisiin. Ensi vuonna en edes kysy vaan ostan jotain pienempää. Tuntuu aika raakalta laittaa tommosia summia yhden ihmisen lahjoihin, kun lahjottavia on kuitenkin toistakymmentä.

Vierailija
7/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille ei kukaan osta mitään lahjoja, vain itse ostamme mitä tarvitsevat ja haluavat. En tosiaankaan halua turhaa tavaraa, ja eipähän sitten itsekään tarvitse ostaa mitään muille kuin noille omille lapsille.

Vierailija
8/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ette jokainen osta vain omille lapsillenne lahjoja, sitä mitä haluatte ja mitä lapset toivovat, ja jätä ne toisten lasten lahja-asiat heidän vanhemmilleen!?! Sovitte vain keskenänne että kukaan ei osta teidän lapsille mitään ettekä itsekään osta muille, silloin jokainen saa just sitä mitä haluaa eikä tule turhaa krääsää eikä tarvitse valittaa että sen ja sen lahja maksoi niin paljon ja " vastineeksi" saatiin vain niin ja niin halpaa.

Vierailija
9/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kummeille ja sukulaisille ollaan sanottu jo heti alussa, ettei tarvitse ostaa mitään, eipähän tule turhaa ja tarpeetonta tavaraa. Eikä osteta itsekään kenellekään muille mitään.

Vierailija
10/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät välttämättä usko kirveelläkään, että jouluksi tullaan ilman lahjoja.

Sama tietty synttärien kohdalla.

Mä oon kysynyt sukulaisilta, että mitä HYÖDYLLISTÄ lapsesi tarttisi, niin ostetaan se lahjaksi. Vastaus on sit tyyliin 3-vuotialle " joku auto" . Ja niitä autoja on lastenhuoneessa laatikkokaupalla. Ei mun mielestä täytä kriteerejä hyödyllisestä. No sit kun ostan jonkun auton niin arvatkaa vaan lentääkö se lahjojen avaamisen tuiskeessa jonnekin muun rojun sekaan, eli se todellakin siitä hyödyllisyydestä.

Nyt oon oppinut kysymään kaksi kertaa. Eli jos eka vastaus ei tyydytä mua (joku lelu joita kaapit heillä pursuu muutenkin, tai sit just joku ylihintainen tän talven hitti), kysyn uudelleen, että olisko jotain tarpeellista vaatetta/tarviketta/isompaa hankintaa johon vois osallistua. Mitään krääsää en suostu omalla nimelläni varustettuna lahjaksi paketoimaan.

Vierailija
11/11 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ovat isokokoisia ja aina tulee vaatteita jotka on ostettu iän mukaan, eikä kysytä minkäkokoinen olisi sopiva. Kauniita ovat vaatteet olleet, mutta eipä niillä tee mitään kun ei mahdu päälle. Viime vuonna lapsi sai esim. 98cm pituisena 90cm yöpuvun.