Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karjalanpaistiin ohjetta

23.12.2005 |

Siis ohje, missä tarpeeksi suolaa ja makua.Ja kuinka kauan uunissa ja missä asteessa, että liha mureaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä teen niin että joko paistan lihat uunissa tai pannulla valmiiksi ja maustan reilulla suolalla,paprikajauheella ja aromisuolalla sekä grillausmausteella.Sitten uunikippoon johon lihat,vettä,pippureita,laakerinlehti ja sipuli puolikkaina osina.Saa olla 3-4 tuntia uunissa.Hyvää tulee.Vettä saattaa jotua lisäämään.Mieheni mukaan kyllä oikeessa paistissa ei ole kuin suolaa pippureiden ja laakerinlehden kanssa.Kumpikin on hyvää mutta itse pidän mausteisemmasta.

Vierailija
2/3 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti

800 g karjalanpaistilihaa

2 sipulia

(2-3 porkkanaa)

1 tl suolaa (tai juhlavaan karjalanpaistiin reilu tl)

10 maustepippuria

vettä

Kuori ja lohko sipulit. (Kuori ja paloittele porkkanat reiluiksi paloiksi.) Pane voideltuun pataan tai vuokaan kerroksittain lihaa, sipulia (ja porkkanoita), suolaa ja pippureita. Kaada vuokaan vettä sen verran, että lihat juuri ja juuri peittyvät. Kypsennä 200-asteisessa uunissa noin 1/2 tuntia, alenna lämpö 150 asteeseen ja kypsennä vielä niin kauan, kunnes lihat haloaa eli ainakin 4 tuntia. Itse pidän usein 120 asteessä yönkin yli. Vettä voit lisätä välillä hieman mikäli näyttää, että kuivuu. Peitä halutessasi kypsymisen loppuvaiheessa kannella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin karjalanpaistia uunissa n. 5 tuntia ja hyvää oli. Suolaa tosin laitoin 700g lihamäärään 2 tl ja laakerinlehden. Mielestäni suolaton on mautonta.