On vähän kuisallinen vaiva alapäässä, osaako kukaan auttaa?
Mulla ilmestyy sellasia paiseita alapäähän tonne mikä lie nyt onkaan klirotismiin, vai olisiko sille jotain parempaa " lääketieteellistä" nimeä no kuitenkin kun sielä on kanssa vähän kun kaksi " huulta" niin niihin " huulen" päihin ilmestyy noita paiseita niinkun finnejä mutta ei sitä märkäpäätä vaikka märkää niistä tulee kun puristaa. Tosi kivuliaita kun ne on kerännyt tota märkää niihin ja silloin sen yleensä tunteekin että sellainen on taas tullut.
Onko ihan vaaratonta vai pitäisikö käydä lääkärillä? Voiko hiivatulehdus aiheuttaa tälläisiä?
Kommentit (4)
Ei kai ne vaan ole finnejä??? Ne voi olla aikas isojakin. Mulla on joskus ollu ja finneinä olen pitäny. Mut säännölinen pesu saattaa auttaa pitämään ne poissa.
Jos käyttää tiukkoja housuja/alushousuja tms niin ne huulet voivat ärtyä etenkin jos ovat ulkonevat. Alushousuissa voi olla myös joitain allergiaa aiheuttavia osia. Kyseessä voi olla genitaaliherpes ja sitten on niitä erilaisia paiseita joista juuri sitä märkää voi tulla, enemmänkin sellasia jotka tulevat karvoitusalueelle kylläkin. Jos on hiivaa ja kutisee ja olet raapinut, niin käsistä tulleet bakteerit voivat aiheuttaa tuollaista vaivaa myös.
Se herpes kuulostaisi lähimmältä.
Ei paha homma käydä vilauttaa terveyskeskuksessa, ottaa testit jne.
Ainiin, älä käytä saippuaa alapääpesuissa. Suosi ilmakylpyjä :)
Eli noiden rauhasten tehtävä on tuottaa ' liukasteita' alapäähän. Joskus alkaa tukkeilemaan.
Siitä on 15 vuotta aikaa, kun näitä opiskelin sairaanhoitajakoulussa, niin että hoito on päässyt unohtumaan, mutta sellainen mielikuva mulla on, että ovat pikemminkin kiusallisia kuin vaarallisisa. Kannattaa kuitenkin käydä gynellä, niin saat varmuuden ja toivottavasti pääset eroon koko vaivasta
Hiiva ei aiheuta tuollaista ja tuskin on kyse tulehtuneista karvatupeistakaan. Toivottavasti saa selvyyttä asiaan lääkäriltä.