Gallup: kuinka kauan olet imettänyt lastasi?
Kommentit (20)
vaadin synnäriltä pillerin joka ehkäisee maidon tulon. ei tästä sitten enempää.
Sairastuin ja jouduin lääkekuurille ja imetys loppui siihen. Toisaalta kurjaa, imettäminen oli kivaa, mutta toisaalta hyvä: en olisi varmaan ikinä hennonut lopettaa, olisin imettänyt varmaan vielä ekaluokkalaistakin=)
Ekaa lasta 3vk
Toista 9½kk
Kolmatta 8kk
esikoinen keisarinleikkauksella, maito ei noussut edes lääkityksellä, imetin viikon.
kuopus normaalisynnytys, täysimetys rontti 6kk, osittain 1v3kk.
Esikoisen kanssa imetys loppui vähän ennen 2v synttäreitä.
Kuopus nyt 5kk ja täysimetyksellä. Saa imeä sen ajan kuin itse haluaa. :)
lapsi kieltäytyi rinnasta viikon, maito loppui ja siirryttiin korvikkeeseen. Kuopusta imetin 3vrk, kotona siitä ei sitten tullut mitään, kun alle 2v esikoinen mustiksena pomppi seinille ja siirryttiin korvikkeeseen.
Jännänä huomiona: esikoisella on paha astma ja lukuisia allergioita yms., kuopuksella ei mitään.
Sitten alkoi olla aika hankalaa, aloitin työt ja lapsi kinusi rintaa sitten iltaisin koko päivän edestä ja koska oli jo sen verran iso, oppi myös itse etsimään rinnan esille - vaikka keskellä ruokakauppaa (jos vaan oli sylissä).
Toka: 4kk täysimetystä, osittaisimetystä 10kk.
Ei siitä oikein mitään tullut. Saipahan edes jotain.
1. täysimetystä 4 kk, osittain 1 v 8 kk
2. täysimetystä 6 kk, osittain vuosi
3. ja 4. täysimetystä 6 kk, osittain 1 v 4 kk
5. täysimetystä 6 kk, osittain 2 v 8 kk. Nuorimmainen vieroittui itse, muut vieroitin.
Ensimmäistä en imettänyt ollenkaan. Syntyi keskosena ja joutui olemaan teholla. Yrityksistä huolimatta maito ei lopulta kelvannut tissistä. Kakkosta imetin täysimetyksellä 3kk jonka jälkeen osittaisimetystä vuoden ikään saakka. Kolmosta täysimetin 4kk ja nyt nelosta olis tarkoitus imettää ainakin se puoli vuotta.
1. 4kk
2. 3kk
3. 8kk
4. Nyt 6kk ja jatkuu niin kauan kuin maitoa tulee ja se vauvalle kelpaa.
Korviketta eivät juuri ole imetysaikana saaneet, kiinteät aloitettu 3-4kk iässä.
2 kk täysimetystä, osittaisimetystä nyt jo yli 2 vuotta ja jatkuu.
Ja tämähän on niin monelle ihmiselle ongelma,kun lapsi on jo niin iso. No onneksi se ei ole ongelma minulle!
Tähän galluppiin vastaavat pääasiassa vain pitkään imettäneet.
Sitten todettii maitoallergia ja siirryttii apteekki pulvereihin. Sitä se litkittää yhä siihen saakka kunnes täyttää 2v. Nyt 1v 5kk.
ja imetän edelleen, poika nyt 11kk, mutta tarkoitus olisi alkaa pikkuhiljaa lopetteleen.