Haluaisin tietää miten seksi on lähtenyt sujumaan synnytyksen jälkeen?
Itse odotan ensimmäistä ja laskettu aika on tammikuussa. Vähän arveluttaa se ku itellä ei oo tehny mieli koko raskauden aikana ja sit jos repeää pahasti synnytyksessä niin kauanko siihen menee että pystyy rakastelemaan ilman kipuja? Ja olen kuullut puhuttavan et jos väliliha leikataan niin se saattaa aristaa vielä vuosienkin jälkeen. Mut neuvolassa sanottiin että välilihan leikkaamista on juuri sen takia vähennetty ja repeämä paranee huomattavasti paremmin!! Onko kellään kokemuksia tästä??? Mulla on kova synnytys pelko just tuon repeämisen/leikkaamisen takia. Entä mitä teidän miehet on tykänny seksistä synnytyksen jälkeen?? Onko seksi parempaa vai huonompaa ja onko paikat paljon löysemmät ku ennen synnytystä? Kertokaa viisaammat kokemuksistanne?! KIITOS!
Kommentit (14)
ja seksielämä on parempi kuin koskaan. Paljon rennompaa ja samalla nautinnollisempaa. Toki vauva sitä aikaa ja paikkaa rajoittaa, mutta toisaalta on kiva kun on " pakko" harrastaa seksiä muualla kuin makkarissa.
Aloitettiin 3 viikkoa synnytyksen jälkeen ja ihan hyvin meni.
Se ommeltiin kokoon, ja eihän siitä ihan samanlainen tullut ulkonäöllisesti, mikä aluksi harmittikin paljon. Mutta tuskin kukaan nainen voi sanoa olevansa entisensä raskauksien, synnytysten ja imetysten jälkeen, joten tilanne on vain hyväksyttävä. Se on sitä naisen elämää:)
Seksistä en saattanut edes haaveilla pariin kuukauteen synnytyksen jälkeen. Sen jälkeen tuntui, että paikat ovat väljät, ja olin epätoivoinen -luulin että se jää sellaiseksi.
Lantionpohajalihasliikkeitä olen tehnyt paljon ja luonnollista toipumista on tapahtunut, joten ylimääräinen " tila" alkaa hävitä, ja se tuntuu miehenkin mielestä tiukalta taas. Voihan se tietenkin vaan sanoa, mutta toisaalta pari kk synnytyksen jälkeen paneminen kesti puolet pidemmän aikaa kuin tavallisesti, ja nyt taas sen valitettavan lyhyen normaalin:)
Minulla lähtötilanne oli todella vaikea, mutta nyt voin sanoa, että kyllä siitä paranee, vaikka se hidasta onkin. Mutta vauvan kanssa puoli vuotta on vain hujaus, jonka jälkeen ei ole oma itsensä muutenkaan vielä pitkään aikaan. Onnea synnytykseen, toivotaan sinulle hyvää kätilöä ja hemmetisti hyvää tuuria, ettei kävisi yhtä hullusti (totuus on se, ettei kovin monelle käy).
Eppari leikattiin, mutta parani tosi hyvin ja nopeasti. Vähän reilu pari viikkoa synnytyksen jälkeen sekstailtiin. Halut olivat jo aiemmin, mutta mies ei uskaltanut ennen jälkitarkastusta. Pelkäsi että satuttaisi.
Synnytyksestä oli kulunut 7 viikkoa kun rakastelimme ensimmäisen kerran. Aikaisemmin ei tullut edes mieleen kokeilla. Minulta leikattiin väliliha ja tuli yksi repeämä, ne parani kuudessa viikossa. Alapäässä ei ole enään minkäänlaista tietoakaan leikkaamisesta ja repeämästä. Hyvin siis paranivat.
Jotenkin olin itse todella varovainen kun päätimme kokeilla seksiä mutta kun pystyin vain rentoutumaan kaikki meni hyvin. Tällä hetkellä seksi on todella nautinnollista. Mieheni mielestä vartaloni on entistä seksikkäämpi raskauden jälkeen ja hänen mielestä rakastelu tuntuu entistä paremmalta. Olen myös itse samaa mieltä. Nyt synnytyksestä on kohta kolme kuukautta ja seksi kuuluu aktiivisesti arkeemme.
Raskausaikana minulla ei tehnyt olleenkaan mieli seksiä, silloin tyydytin miestäni suurimmaksi osaksi hyväilemällä ja masturboimalla.
Tunsin itseni seksikkääksi ja usein pidinkin miehelleni strippaus esityksiä, mieheni tuli melkein samantien aina silloin.
Toivon sinulle kaikkea hyvää synnytykseen ja tulet varmasti selviämään siitä hienosti. Niin selvisin minäkin vaikka epäilin sitä ensiksi. Synnytykseni ei ollut helppo mutta olen valmis menemään uudestään kun aika on kullannut muistot.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi ja onnea pienokaisesta.
Voi kiitos kun olette kertoneet kokemuksistanne. Nyt on jo vähän parempi mieli! Nämä asiat ovat varmasti sellaisia jotka huolettavat kaikkia naisia, mutta kuulosti siltä et kaikilla menee loppujen lopuksi hyvin ja jokainenhan paranee omaa tahtia riippuen siitä kuin pahasti on revennyt yms... Tietenkin toivon ettei oma synnytys olisi niitä kaikkein vaikeimpia, mutta aika näyttää=) Ja vielä kerran kiitoksia vastauksistanne, ootte ihania kaikki!!! Ja tietenkin toivon lisää vastauksia..
Kätilönä ja itse äitinä voin vakuuttaa sinut, että hyvin harvoin käy synnytyksessä nykyään todella huonosti, esim pahat kolmannen asteen repeämät tms. Lupaan myös sinulle koko ammattikuntani puolesta, että tiedämme kyllä itsekkin äiteinä(suurin osa kätilöistä), miten tärkeää naisellisuus ja itsetunto on, varsinkin juuri synnytyksen jälkeen!! Minä usein sanon " omille synnyttäjille" , että nyt tehdäänkin entistä parempi, ja ommellaan niin hyvin kuin vain ikinä pystytään, ja yleensä pystytään!! Sitten kun annat itsellesi aikaa ensin toipua, ja alat treenata lantionpohjaasi, niin paikat parantuvat, ihan oikeasti!! Tietysti hyvin paljon kaikki on kiinni myös omasta kudosten elastisuudesta, kuinka ne antavat periksi ja palautuvat. Minulla on ollut muun muassa nelikymppinen äiti synnyttämässä, jolla 6. lapsi ja hän oli ed. todella hyvässä kunnossa!! Vatsakin kaunis kuin mikä, ei edes pieniä raskausarpia!!
Kaikki menee varmasti hyvin!! Toivon sinulle ihanaa odotus aikaa, ihanaa synnytystä ja kaikkea kaunista elämääsi!! ISO HALI:)
Muksut 2, 5, ja 8 v, ja ensimmäisen jälkeen huomasin sitä väljyyttä ja tunnottomuutta itselläni. Silloin aloitin aktiivisen emätinlihasjumpan geishapallojen avulla. Se olikin oikeastaan helppoa. sillä k.o. pallot olin jo ostanut (ja käyttänytkin) aikaisemmin.
Tuloksia alkoikin tulla treenauksesta muistaakseni alle vuodessa tosi paljon. Halut palasivat, samoin emättimen herkkyys, sekä orgasmit alkoivat voimistua. Geishapallot (tai nykyään pienet painavat kuulat) edelleen olleet vakituisesti käytössä. Olivat myös molempien jälkimmäisten raskauksien aikanakin. Seksielämä toimii tosi hyvin.
Vaikka tuli repeämä ja tikkejä. 1kk synnytyksestä kokeiltiin ja ihan hiljalleen.
Ei mitään väljyyttä ja tuntui jopa paremmalta kuin ennen. Katsotaan miten käy nyt toisen jälkeen
Moi,
Miehenä voisin sanoa että vaimoni kanssa homma alkoi sujumaan joku 6 vko synnytyksen jäkeen. Meillä on nyt 3 lasta, joten kokemusta on. Synnytyksen jälkeen koin ekan kerran naisen " ejakulaation" , eli että myös naiselta " tuli" nestettä. Itse koin aisan kiihoittavana, ja tämä olikin raskauden jälkeen todella mukava kokemus. Nyttemmin seksin kanssa menee huonommin, mutta raskaudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Eli uskoisin että vaikka paikat " löystyy" hieman, kokonaisuudessaan seksi paranee (jos suhteenne on oikeasti kunnossa).
-K-
En halua nyt pelotella, mutta pistän oman kokemuksen tähän. Eli ei heikkohermoisille! Eka synnytys oli aika vaikea, ja palautuminen kesti noin vuoden. Tehtiin episiotomia ja lisäksi tuli kolmannen asteen repeämä, eli peräsuolen sulkijalihas ratkesi ja on edelleen vähän löysä ( isomman hädän sattuessa on tosi kiire vessaan). Repeämäkohtaan kasvoi polyyppejä, jotka vuotivat verta seksin aikana, ja olivat muutenkin tosi kipeitä. Aloitettiin seksielämä jotain kolme kuukautta synnytyksen jälkeen, ja se oli pitkän aikaa kivuliasta ja vaikeaa ( tosin opin sujuvasti ottamaan suihin...). Toisen sunnutuksen jälkeen olin kunnossa parissa viikossa, joten pitää ainakin minun kohdallani paikkansa, että pahimmat vauriot tulee ensimmäisessä synnytyksessä. Totta kai paikat on levinneet, mutta ei niin pahasti, kuin kuvittelin. Lantionpohjajumppa tekee ihmeitä. Muutenkin seksi elämä on saanut lisää syvyyttä, enkä enää mieti niin paljon, mitä mies ajattelee minusta.
Seksiä harrastettiin heti kun vuoto lakkasi. Eka kerta oli tosi jännittävä. Yritettiin olla hiljaa, ettei lapsi herää ja mies varoi satuttamasta minua ja minä taas olisin ottanut mieheni oikein kovakouraisesti heti tässä ja nyt. =)
hei peppi79,
minulle tehtiin välilihaleikkaus ja se olikin tosi kipeä pari viikkoa.. sitten alettiin pikkuhiljaa kokeilee.. nyt tekee kokoajan mieli, ikävä kyllä siippa asuu opiskelun takia toisessa kaupungissa.. rakasteltiin kyllä ihan loppuun asti, vielä päivää ennen synnytystä.. ennen en ollut näin " kiimainen" koko ajan, mutta se tuli raskausaikana..
pimppi siis vähän muuttui, mutta ei löystynyt, isoin muutos on kuparikierukan langat jotka ikävästi tökkivät isäntää..
Ekan synnytyksen jälkeen oltiin ekan kerran yhdynnässä muistaakseni kuuden viikon päästä. Sitä ennen muunlaisia hyväilyjä. Mulle oli tehty episiotomia (eli välilihanleikkaus). Yhdyntä ei sattunut ollenkaan (ekalla työnnöllä tuntui pieni pisto jossain emättimessä, mutta sen jälkeen ei mitään negatiivisia tuntemuksia). Mieheni sanoi, että mun vagina ei ollut muuttunut yhtään (sanoi tämän spontaanisti, kysymättä). Mitään ongelmia ei ilmaantunut myöhemminkään. Halukas olin aina, vaikka jouduinkin valvomaan. Positiivisena asiana se, että itse aloin kokemaan enemmän emättimellä, kun aiemmin olin ollut aika klitoriskeskeinen.
Toinen synnytys oli kuusi vuotta myöhemmin. Sen jälkeen ei jostain syystä seksi ollut ajatuksissa kuukausiin, mutta jotain kuitenkin harrastettiin silloin tällöin. Mitään fyysistä ongelmaa ei tälläkään kertaa ollut, vaikka oli taas tehty episiotomia. Mieheni mielestä olen ihan tarpeeksi tiukka. Olen yrittänyt muistaa treenata lantionpohjalihaksia.