Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisimaito ruuanlaitossa? Ongelmia?

22.12.2005 |

Ovatko muut törmänneet tähän, että kun käyttää riisimaitoa esim. puuron keitossa, mitään ei tapahdu? Yritin keittää meidän tytölle (riisi ainoa sopiva kiinteä) riisijauhoista velliä, normaalisti käytän vettä, ja lopputulos oli vetelä. Veteen tehtynä jauhot suurustuvat normaalisti ja velli sakeutuu mutta riisimaidon kanssa ei tapahtunut mitään vaikka kuinka keitti ja haudutti. Onkohan tämä merkistä kiinni vai ovatko kaikki riisimaidot tällaisia???

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kyllä vaikutti, ettei puuro kiinteydy, mutta sitten hiukan jäähdyttyä tuli ihan hyvää puuroa. Olen myös käyttänyt monia eri soijamaitoja ja aina on onnistunut.

Vierailija
2/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitele uunivuoka öljyllä

kaada n.8 dl riisimaitoa vuokaan

n. 2,5 dl täysjyväriisiä (pyöreäjyväistä) vuokaan

(suolaa itse en käytä)

peitä kannella tai foliolla

illalla uuniin 100-asteeseen

aamulla puuro pöytään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Varastit minun viestini aloituksen :) Olin aikeissa ihmetellä juuri tätä samaa asiaa, mutta ehdit siis ensin.

Mä olen myös yrittänyt keittää puuroja (mikro, uuni, riisi) riisijuomaan, mutta huonolla menestyksellä. Viimeisimmäksi yritin juuri riisipuuroa ja 1.5 tunnin (!!!) keittämisen/hauduttamisen jälkeen lopputuloksena oli velli. Tosin jäähdyttyään lähes kylmäksi olomuoto alkoi olla puuromainen, mutta kuka nyt kylmää puuroa syö?

Tästä johtuen siirryinkin sitten kaurajuoman käyttämiseen puuroja tehdessä ja se on ainakin käyttäytynyt maidon tapaan.

En voi muuta kuin ihmetellä riisijuoman käyttäytymistä, ihan on ihmeellistä.

T. MaalisPapu

Vierailija
4/6 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin nyt tytölle käytetään kauramaitoa ruuanlaittoon, kun se käy. Mutta riisijauhopuuron huomasin olevan tosi helposti sulavaa, nimittäin kun laitoin siihen aikoinaan rintamaitoa sekaan, se muuttui n. 10 min kuluttua ihan vetiseksi. Äidinmaidossa taitaa olla aika paljon ruuansulatusentsyymejä.

Vierailija
5/6 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein koko poppoolle (6 henkeä) riisimaitoon puuroa, mutta siitä tuli velliä. Sitäkin keitettiin pitkään ja hartaasti ja riisit hajosivat pieniksi palasiksi, mutta puuro ei sakeutunut puuroksi vaan jäi vellin olomuotoon. Ilmeisesti olisi pitänyt laittaa selvästi vähemmän riisimaitoa kuin reseptin määrä tavallista maitoa. Viime vuonna keitin pojalle erikseen riisimaitoon puuroa, eli pienemmän satsin, enkä muista että se olisi ollut velliä.

Teen kuitenkin joka aamu pojalle riisihiutaleista puuroa josta tulee ihan hyvää riisimaitoon tehtynä (mikrossa) käyttäen samoja mittasuhteita kuin oikean maidon kanssa.

Joten tiedä häntä. Toivottavasti pääsisimme maitoallergiasta ensi jouluun mennessä jotta ei tarttisi keittää kahta eri puuroa ensi vuonna.

Vierailija
6/6 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin olen tehnyt riisipuuron. saman verran piti keittää tosi pienellä, kuten keitän ns tavallisenkin puuron. hyvää tuli.

voisiko merkeissä olla eroa?