Mitä pitäisi tehdä, jos äiti ei anna lastensa tavata isäänsä?
Kommentit (30)
Ggoogleta "Tapaamisten täytäntöönpano".
Ja jos tapaamissopimusta ei ole, tehkää sellainen lastenvalvojalla. Jos siitä ei tule mitään, asian voi viedä käräjäoikeuteen. Juttu tulee todennäköisesti menestymään, jos isällä ei oikeasti ole mitään salattavaa taustalla.
tällaisia on hauska lukea täältä, kun vastaajina on ihmisiä ketkä eivät tiedä asiasta mitään.
"Onko heillä yhteishuoltajuus?" :D
Ei liity mitenkään tapaamisiin.
"Yksinhuoltajuus jos etäisyyttä on 200km." :D
Voi hyvänen aika..
Ap:lle vastaukseksi, anna isän hoitaa omat asiansa. Tapaamissopimus on lapsen biologisten vanhempien välinen asia.
Juhlan paikka! Kyllä! Ei muuta kuin uusia lapsia uudessa suhteessa, antaa vanhojen mennä. Ei vitsi, eikä ironiaa vaan täyttä totta,
elämänlaatu on paljon parempaa kun jättää entiset kokonaan taakse.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2011 klo 12:54"]
usein ilmenevä väite ettei yksinhuoltajuutta saa kuin painavin perustein??? Kaikilla mun tuntevilla äideillä on yksinhuoltajuus,tapaamisoikeuspaprut sit erikseen.Mun mies "menetti" huoltajuuden niinkin painavin perustein ettei ollut mennyt ajoissa sinne minne piti niitä papruja allekirjottaan.Oli kylläkin ollut toista tuntia myöhässä ja yksinhuoltajuus annettu jo äidille.Mies sit kiltisti allekirjoitti paperin mikä sen eteen laitettiin.Paperi oli siis jo valmiiksi tehty.
[/quote]
Uskallan väittää, että sun mies on jättänyt hiukan tosiasioita kertomatta. Nimittäin, jos päätös yksinhuoltajuudesta tehdään vanhempien kesken, niin sillä etävanhemmaksi jäävällä on lain mukaan 3 KUUKAUTTA aikaa tehdä vastineensa siihen paperiin, jossa lähivanhempi ehdottaa yksinhuoltajuutta. Vastineeksi riittää ihan vain: en suostu. Tiedän erään sellaisen tapauksen, jossa miestä ei vaivautunut kirjoittamaan tuossa määräajassa vastinetta, mutta myöhemmin aloitti hirveän metakan siitä, että ei ehtinyt "papruja allekirjoittaan", eikä saapunut paikalle edes siihen oikeudenkäyntiin, jota varten häneltä odotettiin tuota paperia 3 kk:n ajan. Kyseessä oli mies, joka ei saanut mitään asioita hoidettua ajallaan ja äiti vei lapsia uhkasakkojen uhalla tapaamisiin turhaan, kun mies myöhästyi vuosien ajan niistäkin säännöllisesti.
Tietäisittepä vain kuinka harvalla näistä vieraannuttamissyytteitä latelevista miehistä oma tausta ja käytös kestää päivänvaloa. Tällä palstalla on onneksi ollutkin jo useita Isät lasten asialla -tapauksia ja niiden takaa paljastuvia vähän synkempiä todellisuuksia esillä, aloitushan on jo 10 vuotta vanha.
t. käräjäsihteeri
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 03:29"][quote author="Vierailija" time="13.02.2011 klo 12:54"]
usein ilmenevä väite ettei yksinhuoltajuutta saa kuin painavin perustein??? Kaikilla mun tuntevilla äideillä on yksinhuoltajuus,tapaamisoikeuspaprut sit erikseen.Mun mies "menetti" huoltajuuden niinkin painavin perustein ettei ollut mennyt ajoissa sinne minne piti niitä papruja allekirjottaan.Oli kylläkin ollut toista tuntia myöhässä ja yksinhuoltajuus annettu jo äidille.Mies sit kiltisti allekirjoitti paperin mikä sen eteen laitettiin.Paperi oli siis jo valmiiksi tehty.
[/quote]
Uskallan väittää, että sun mies on jättänyt hiukan tosiasioita kertomatta. Nimittäin, jos päätös yksinhuoltajuudesta tehdään vanhempien kesken, niin sillä etävanhemmaksi jäävällä on lain mukaan 3 KUUKAUTTA aikaa tehdä vastineensa siihen paperiin, jossa lähivanhempi ehdottaa yksinhuoltajuutta. Vastineeksi riittää ihan vain: en suostu. Tiedän erään sellaisen tapauksen, jossa miestä ei vaivautunut kirjoittamaan tuossa määräajassa vastinetta, mutta myöhemmin aloitti hirveän metakan siitä, että ei ehtinyt "papruja allekirjoittaan", eikä saapunut paikalle edes siihen oikeudenkäyntiin, jota varten häneltä odotettiin tuota paperia 3 kk:n ajan. Kyseessä oli mies, joka ei saanut mitään asioita hoidettua ajallaan ja äiti vei lapsia uhkasakkojen uhalla tapaamisiin turhaan, kun mies myöhästyi vuosien ajan niistäkin säännöllisesti.
Tietäisittepä vain kuinka harvalla näistä vieraannuttamissyytteitä latelevista miehistä oma tausta ja käytös kestää päivänvaloa. Tällä palstalla on onneksi ollutkin jo useita Isät lasten asialla -tapauksia ja niiden takaa paljastuvia vähän synkempiä todellisuuksia esillä, aloitushan on jo 10 vuotta vanha.
t. käräjäsihteeri
[/quote]
Kerrohan käräjäsihteeri, miten äidit ovat eron jälkeen toimineet sen hyväksi, että isät ovat hylänneet lapsensa.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2005 klo 13:12"] Kyseessä siis avioeroperhe.
[/quote]
Oma mielipide on että asialle ei vaan voi mitään. Ei auta käräjäoikeudessa tehtykään paperi,äidillä on omat säännöt(näin ainakin tällä mieheni ex vaimolla) .Sossu ei tee muuta kun syö palaverissa kynsiä..joten mielenkiinnolla seuraa tätä keskustelua jos jotain apualöytys meillekin
itse olen siinä tilantessa että ajattelin että jos ero tulisi mitä en ikinä halunnut saisin nähdä lapsia toisin kävi itsellä on kauhea ikävä omaa lasta ja todella paha olla olen yksinäinen mies muutama kaveri itselläni ja lastani en näe, koska exäni ei suostu eikä halua olla tekemisissä minun kanssa, tekisin mitä vain että saisin nähdä lastani jonka syntymän näin ja sain nähdä sen miten se oppi konttaamaan ja joklaamaan lapseni on minulle maailmani ja se sattuu.. minulla on tapaamis sopimus lapseeni ja se ei auta tällä hetkellä mitään exäni halusi yksinhuoltajuuden annoin sen hänelle koska uskoin siihen että olisimme yhessä aina ja hän puhui aina että jos erottaisi hän antaisi minun nähdä lastani. mutta söi sanansa isänä olemisesta saa olla ylpee ja siitä pitää nauttia kun saa olla lasten kanssa ikinä ei saisi luovuttaa vaikka tekisi mieli koska lapsella on oikeus nähdä isäänsä oli hän millainen hyvänsä! viranomaiset kyllä katsoo minkä parhaakseen näkee.. mä oikeesti toivon että saisin olla lapselleni isä..