Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi tehdä, jos äiti ei anna lastensa tavata isäänsä?

Vierailija
22.12.2005 |

Kyseessä siis avioeroperhe.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhteishuoltajuus kyseessä?

Vierailija
2/30 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävät luultavasti paljosta pahasta paitsi. Ei sillä äidillä suotta ole yksinhuoltajuus, sitä ei kevein perustein saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on parempi vaan antaa olla kun ei tiedä perimmäisiä syitä tilanteeseen. Sillä riitelyllä ainakin pilataan lapsen joulu.

Vierailija
4/30 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ihan vaan laittamalla paperit menemään, ilman sen kummempia selityksiä. Ei kukaan kysellyt miksi haluan yksinhuoltajuuden. Ja ex-aviomieskin asuu tossa 10 kilsan päässä. Meidänkin tapauksessa ihmetellään, miksen anna isän tavata lapsiaan. Kaikki kun eivät tiedä tosiasioita lasten isästä. Mutta enpä ole edes velvollinen niistä kertomaan.

Vierailija
5/30 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen äiti ei ole tainnut ajatella asiaa loppuun asti tai sitten taustalla on painavat syyt.

Itsekkin olen yksinhuoltaja ja lapsi käy säännöllisesti isänsä tykönä ;) Se on itellekin ihana henkireikä, kun tietää että lapsi on turvallisissa käsissä ja ite saa viettää vapaa-aikaa ;)

Jos kyseessä on ystäväsi, niin kannattaa varmaan puhua sille asiasta, tosin hienotunteisesti. Kesele vähän tilanteesta ja anna uusia ideoita asian tiimoilta. Kuten juuri tuo oma aika, kun lapset olisivat isänsä luona ;) Pitemmän päälle se yksinhuoltajuus on kuitenkin jollain tapaa rankempaa hommaa, kuin vanhemmuus parisuhteessa.. Eli pitemmän ajan kuluessa ihminen tarvii sitä omaa aikaa ja vapaata arjesta ja mikäpä olis sen parempaa kuin jos lapset olisivat isänsä luona ;)

Vierailija
6/30 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki isit ei ole semmosia joiden voi luottaa huolehtivan lapsesta.

Mutta sillon tietysti ikävää jos kyse oikeasti välittävästä ja huolehtivasta isästä. Silloin syy kieltää tapaamiset on ilmeisesti joku henkilökohtainen kosto tai jotain.

Vierailija
7/30 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä vaan hakeen käräjäoikeudelta päätöstä lastensa tapaamisista. Lapsen toinen vanhempi ei voi yksipuolisesti päättää, ettei lapsi saa tavata toista vanhempaansa. Laki määrää lapselle oikeuden tavata molempia vanhempiaan, myös esim. sairasta tai vankilassa olevaa vanhempaa voi tavata!!!

Vierailija
8/30 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, nyt tällä isällä kihisee. Olen lastani hoitanut enemmän kuin äitinsä. Nyt äiti vei muutam viikko lapsen ja itkee sossuille, jotain tarinoita mitä lie. Ehdotti nyt tosiaan, jotain valvottuja tapaamisia, etten kaappaisi lasta. Eiköhän se meidän tilanteessakin olisi, että äidillä olisi oltava ne valvotut tapaamiset. Isällä ei tässä maassa ole yksinkertaisesti oikeuksia, jos äiti osaa vain näytellä. Tämän lisäksi nainen yrittää käräjitse saada minut lähtemään kodistamme. Kodistamme, jonka minä olen rahoittanut, kun hän oli jo tavatessamme varaton opiskelija, jonka opiskelupaikat vaihtui, kun ei kiinnostanut. Elätin hänet sekä hänen aikaisemmat lapsensa ja turpiin sain aina, kun joku asia ei miellyttänyt. Sit kerran soitin poliisit ja vaimo pani eropaperit ja häätömääräyksen vetämään.

Vierailija
9/30 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2005 klo 13:12"]

[/quote]

Kokemuksesta voin kertoa, että yksinhuoltajuuden saa, jos isä suostuu siihen. Yllättävän usein isät suostuvat, koska luulevat eron tapahtuvan sovussa ja äidin pitävän sanansa tapaamisista yms. 

Vierailija
10/30 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä hakea vaikka mitä papereita käräjiä myöten yms. 

Julma tosiasia on kuitenkin se, että se yh-äiti päättää tapaako isä lapsia vai ei. Ei se täytäänpano mitään muuta, ei ole mitään ratsuväkeä, joka menee väkisin äidin asuntoon ja riipii lapset sieltä isälleen. 

Ja kun viimein saa ne kaikki tuomiot ynnä muut, on aikaa kulunut niin paljon, että isä ei myöskään saa lähihuoltajuutta, koska lapset on jo niin vieroitettu ja oikeuden mukaan se olisi lapsille pahasta.

On siis turha tapella ja polttaa rahaa ja hermoja, isällä ei ole mitään oikeita oikeuksia, paperilla jotain, käytännössä ei mitään.

Voi vain yrittää päästä ajan saatossa äidin kanssa väleihin ja sen myötä saada taas tavata lapsiaan. 

Vierailija
11/30 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ap kuulu sinulle mitenkään, sillä tuskin olet isä ja jos olet, sosiaaliviranomaiset ovat oikea paikka asian hoitamiseen, ei av-palsta.

Vierailija
12/30 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuohon ole mitään pakkoa.

kyllä lapsi tarvii isäänsä. ja kun lapsen isä haluaa olla viel lapsensa kanssa tekemisis ja yrittää auttaa kaikin keinoin että pienellä olis hyvä elämä vaikka lapsen äiti hyppää baareissa vaikka lapsi oli 1kk ikäinen ja jos laskut pitää paikkansa niin 1kk aikana 7 kertaa.. onko oikeeen ja silti ei lapsen äiti anna isän tavata lastaan lasten äitllä on joo yksinhuoltajuus.. mutta kyllä se olisin mun mielstä reilua että isä saa tava lastaan ja nytten lapsi on 3kk ikäin

Vierailija
13/30 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 17:21"]

Sama tilanne, nyt tällä isällä kihisee. Olen lastani hoitanut enemmän kuin äitinsä. Nyt äiti vei muutam viikko lapsen ja itkee sossuille, jotain tarinoita mitä lie. Ehdotti nyt tosiaan, jotain valvottuja tapaamisia, etten kaappaisi lasta. Eiköhän se meidän tilanteessakin olisi, että äidillä olisi oltava ne valvotut tapaamiset. Isällä ei tässä maassa ole yksinkertaisesti oikeuksia, jos äiti osaa vain näytellä. Tämän lisäksi nainen yrittää käräjitse saada minut lähtemään kodistamme. Kodistamme, jonka minä olen rahoittanut, kun hän oli jo tavatessamme varaton opiskelija, jonka opiskelupaikat vaihtui, kun ei kiinnostanut. Elätin hänet sekä hänen aikaisemmat lapsensa ja turpiin sain aina, kun joku asia ei miellyttänyt. Sit kerran soitin poliisit ja vaimo pani eropaperit ja häätömääräyksen vetämään.

[/quote]

Edellinen viesti liittyen kyseiseen kommenttiin.

Vierailija
14/30 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on varmasti ollut hyvä syy lähteä kodistanne. Sekin kertoo paljon, että on laittanut erohakemuksen menemään ja haluaa sinut pois kodistanne... Oletko itse käyttäytynyt täysin oikein? Olet varmaankin tiennyt hänen rahallisen tilanteensa, kun olet mennyt naimisiin hänen kanssaan. On luonnollista, että opiskelijaäiti ei voi tienata samoja summia, kuin työssäkäyvä isä.

Vierailija
15/30 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...äidit sitten hyviä äitiä?

Lopettakaa toisten panettelu! Jokaisessa meissä on vikamme ja ihminen voi muuttua. Elämme täällä vai kerran. On aika unohtaa, aika antaa anteeksi, aika aloittaa uutta, aika antaa mahdollisuus, aika luovuttaa, aika vanhentua, aika olla kyyninen, aika vaipua itsesääliin, aika katua, aika olla katkera. Kuitenkin jokaisen pitäisi muistaa lapsensa parasta.

Itse olen tehnyt paljon pahaa, loukannut paljon rakkaita ihmisiä, mutta tällä hetkellä en osaa ajatella kuin yhtä ihmistä ja ihanaa pientä lasta hänen kanssaan. Elämäni on siinä. Muuta en halua. Kuin vanheta, nähdä uuden ihmisen kasvavan, oppivan elämään, inhimillistä, anteeksiantavaa ja nykymaailmassa valitettavasti varuilla olevaa elämää.

t. isi

Vierailija
16/30 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidillä olisi jotain konkreettista tapaamisia vastaan, hän vosii hakea valvottuja tapaamisia. Näin hänellä on puolestaan mahdollisuus todistaa, ettei kyse ole kiusanteosta.

Vierailija
17/30 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä ymmärrä miksi kukaan äiti ei haluaisi välillä olla itsekseen..

Vierailija
18/30 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse juuri lasten isälle että tapaamiset saa loppua. Ihme kikkailua siltä suunnalta ja jos ei pysty pitäämään kiinni sovituista asioista olkoon pitämättä, eli ihan oma valinta.

Vierailija
19/30 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...äidit sitten hyviä äitiä?

Lopettakaa toisten panettelu! Jokaisessa meissä on vikamme ja ihminen voi muuttua. Elämme täällä vai kerran. On aika unohtaa, aika antaa anteeksi, aika aloittaa uutta, aika antaa mahdollisuus, aika luovuttaa, aika vanhentua, aika olla kyyninen, aika vaipua itsesääliin, aika katua, aika olla katkera. Kuitenkin jokaisen pitäisi muistaa lapsensa parasta.

Itse olen tehnyt paljon pahaa, loukannut paljon rakkaita ihmisiä, mutta tällä hetkellä en osaa ajatella kuin yhtä ihmistä ja ihanaa pientä lasta hänen kanssaan. Elämäni on siinä. Muuta en halua. Kuin vanheta, nähdä uuden ihmisen kasvavan, oppivan elämään, inhimillistä, anteeksiantavaa ja nykymaailmassa valitettavasti varuilla olevaa elämää.

t. isi

Kukaan ei ole täydellinen, mutta on paljon tekoja, joiden jälkeen on ehdottomasti oikein estää isän ja lasten tapaaminen, vaikka isä kokisikin muuttuneensa. Lasten oikeudet ja turvallisuus pitää aina olla etusijalla, ja valitettavasti kaikkia entisiä tekoja ei saa pyyhittyä pois vain ilmoittamalla muuttuneensa ja pyytämällä anteeksi.

Yksinhuoltajuus avioeron jälkeen usein viittaa siihen, että joko toisella (etä) vanhemmalla on ollut puutteellinen kiinnostus omiin lapsiin ja on antanut huoltajuutensa vapaaehtoisesti pois, tai sitten huoltajuuden määräämiseen toiselle (lähi) vanhemmalle on ollut painavat perusteet.

Vierailija
20/30 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuohon ole mitään pakkoa.