Seiska-lehti rahoittaa lapsia tehtailevan yh:n joulua.... aika hölmöä minusta!
just lueskelin eilen tullutta seiskaa.... siinä viiden lapsen yh viimeisillään raskaana ja seiska sitten lahjoitti heille astianpesukoneen... miksi niitä lapsia pitää tehdä jos on tiukkaa muutenkin... lisää muksuja kurjuuteen! huoh! =(
Kommentit (63)
No mutta sinällään että kun ne lapset kerta jo on olemassa niin miksei niitä sitten auttaisi.
Itsekkin olen kyllä ihmetellyt että lisäännytään vaikkei ole edellisiäkään varaa hyvin elättää. Mutta tietysti siinä on se että voi olla kotona kun saa aina uuden lapsen, Saa isomman asunnon, saa enemmän rahaa jne.
Ja loppujen lopuksi isossa perheessä voi vaatteita kierrättää lapselta toiselle. Ensimmäinen lapsi tulee aina kalleimmaksi.
Siksi minun mielestä lapsilisän pitäisi olla korkein ensimmäisellä ja pudota seuraavien lasten kohdalla. Tai sitten olla kaikille lapsille samansuuruinen joka olis ehkä paras ratkaisu.
Emme ole sosiaalitoimiston asiakkaita vaikka tekisi mieli viedä sinne muutamat apteekin kuitit : / Niin se vain on että meillä menee hyvin vaikka rahassa ei ryvetä, vaikkakin 2 nuorimmaista tarvitsee kalliita lääkkeitä eikä sairaanlapsen hoitotukea tipu...vielä...ehkä joskus kun saadaan diagnoosi.Kyllä se raha revitään vaikka mistä että saadaan kaikki oleellinen ja tarpeellinen tähän perheeseen.HYVÄÄ jOULUA KAIKILLE AV:LAISILLE Tasapiolisesti : )
olen kyllä valitettavasti myöskin sitä mieltä että jos lapsia tulisi tehdä vain jos ne pystyy myös elättämään!
minusta on itsekästä tehdä valtava lapsilauma jos perheessä ei ole juurikaan tuloja, siitä kärsii monesti ne lapset. vaikkei raha onnellisuutta takaakaan niin täysi rahattomuus tekee hyvin usein onnettomaksi.
joku täällä jo heitti aborttiläppää, mutta kyllähän me kaikki aikuiset tiedämme ettei niitä abortteja tarvittaisi kuin murto-osa jos vaan ehkäisystä viitsittäisi pitää huoli.
Nyt ei siis miestä, mutta viimeisillään raskaana. Viime jouluna ei ollut varaa johonkin juttuun, kun oli silloinkin yh. No, jossain välissä mies on näemmä ehtinyt kotonakin käymään.
tekeekö susta joka sanoit ettet moista lehteä kotiin tilaa,niin jotenkin fiksumman?Kuitenkin alennut kyseisen lehden juttua tänne kommentoimaan? Älä kuule viitsi..Tiedän kyseisen äidin ja hänen 3 nuorinta lastaan
En mä kyllä kehtais ottaa mitään " säälipullaa" vastaan,kun itse on tuohon tilanteeseen ajanut perheensä.Niitä lapsia,kun tekee,niin olisi hyvä olla sen verran ymmärrystä,että siinä myös kustannukset nousevat.
Lapsi ei tuo rahaa taloon tullessaan.
sille jää käteen reilu 1000¿... että kyllä välillä ottaa päähän tuollainen ja vielä kun hän kehuskelee sillä että hän tekee lapsia niin saa olla kotona ja silti tulee rahaa... ja huom eri miesten kanssa kun tekee niin tulee nuo elatusmaksut myös...
eipä tunnu kestävän tutullakaan...tai ainakin niin paljon niille ipanoille huutaa ja karjuu... ja isommat hoitaa pienempiä että äiti saa olla rauhassa...
ioitumaakin), ei sillä ihan kaikki himassa sillä muijalla ollu ja se mummi näytti semmoselta alkoholisoituneelta pubiruusulta.
Suomi nyt on tällainen sosiaalivaltio, jossa mistään ei saisi puhua suoraan, ettei vaan joku loukkaannu.
Itselläni on oikeasti sen verran enemmän kunnianhimoa, että elätän omalla ja mieheni työllä perheemme ja elämme omien tulojen varassa. Enkä edes viitsi mainita miten korkea veroprosentti meillä on. Lapsilisät menevät lasten sijoitusvakuutuksiin ja lapset on yksityisessä päivähoidossa, koen että voinkin hieman arvostella yhteiskunnan elättien elämäntapoja.
Piti nyt kuitenkin vähän lesota.....Juntti
Hyvää Joulua heidän perheelleen ja Onnea uudelle pikkuiselle :)
varaa niitä elättää kunnolla. Olen huomannut, että juuri ne, joilla ei ole varaa, niitä mukuloita pierevät ja sitten haetaan sossusta mania tai kustannutetaan sillä kodinkoneet sun muut. Eikä tietenkään yritetäkään mennä töihin, vaan lusmutaan kotona ja " on se niin rankkaa huolehtia lapsilaumasta" . Joopati joo. Sitten kun joku uskaltaa sanoa totuuden ääneen (kuten nyt tällä palstalla), niin jo itkua piisaa ja volistaan, että onpa ilkeitä ihmisiä ja vielä joulun alla.
Asia on nyt niin, että lopettakaa se mukuloitten tehtailu, jos ei (oma)varallisuus riitä takaamaan niille normaalia elämää! Turha siihen on yhteiskunnalta itkeä työtätekevien veronmaksajien rahoja! Hävetkää!
että keskimääräistä typerämmät tekevät monta lasta. Näin voi sitten edes joku menestyä. En ymmärrä tuollaista, että tehdään paljon lapsia ja sitten uikutetaan, kun ei ole rahaa, eihän se ole lapsenkaan edun mukaista.
Mua kanssa ällöttää noi Seiskan joulukeräykset ( luen salilla, en tilaa periaatteesta moista sontaa)
Vierailija:
Kerrankin siinä oli perhe, joka valitteli köyhyyttä ja kurjuutta. Vanhemmat näyttivät tosi yksinkertaisilta, mies oli joku 45 ja nainen reilusti nuorempi. Lapsia oli kuitenkin 6-7 ja lisää tulossa. Kyllä jotkut kehtaa. Varmaan joku yhtä " välkky" sukulainen antanut Seiskalle vinkin. Jeesus, että kummastuttaa tollanen idioottimaisuus. Sitten itkettiin tyyliin, " miksi vain työssäkäyvät saisi tehdä lapsia" . Hohhoh, eiköhän se 5 pentua riittäis, jos ei pystytä niitä edes elättämään.
tilipussia ja samalla kadehtivat yksinhuoltajia ja heidän " suuria" rahojaan. Voipi olla että päätyvät hekin joskus yksinhuoltajiksi ja sit ollaankin ihmeissään.
mutta on sosiaalitapauksia, jotka tekevät lapsia sen tähden, että perheellinen saa helpommin kaupungilta asunnon, sossusta rahaa ja lapsilisätkin ovat rahaa siinä vaiheessa, kun lapsia on enemmän.
Ja koska ei ole koulutusta eikä työtä, niin mitäs muuta tekisikään, kuin A.) lapsia ja/tai B.) dokaisi.