Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Lapsesi päänympärys syntyessä+oman alapääsi kunto

Vierailija
30.08.2010 |

kiinnostaa korreloiko keskenään :-)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko esikoinen ollut 37 cm py, epiduraali, eppari, tikkejä, aika kipeä olin jonkin aikaa. Ulostaminen pelotti pitkään.

Toinen py 38 cm, ei epparia, ei puudutuksia. Tosi nopeasti olin hyvässä kunnossa ja vessahommat sujuivat. Nykyään kai ihan normaali ja tavallinen. Olen muutenkin hyvässä kunnossa, treenannut paljon lihaksia.

Vierailija
22/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuopuksella 36,8.

Ja hyvässä kunnossa alapää :) Synnytyksissä en edes revennyt. Pari nirhaumaa vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tikkiä tuli, ponnistin kyljelläni 1h 40 min. Ei meinannut kovin "plumpsahtaakaan" ulos.

Vierailija
24/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen py oli 37cm ja ei repeämiä, ei episiotomiaa ei mitään. 2h synnytyksen jälk tallustin perhehuoneeseen ja 5vkoa synnytyksestä alkanut kuukautiset, täysimetyksistä huolimatta.

Kuopuksella py 35cm ja samat sävelet.

Vierailija
25/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen pää oli 35.5cm, muutama tikki tuli pintanaarmuihin. Istuminen ei tuottanut mitään vaikeuksia, hyvin pystyin istumaan puisella jakkaralla kun lasta mitattiin.

Kuopuksella pää oli 37cm ja käsi poskella. Taas pari naarmua eikä istumisessa ongelmia. "Aivastamalla" syntyi.

Vierailija
26/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison päänsä vuoksi juurikin, ei olisi lantiostani mahtunut.

Toinen 35cm, käynnistysyritys -> sektio jälleen.

Ei siis ongelmia alapäähän, mutta eivät mahtuneet lantiostani juuri siksi, että ainakin ensimmäinen oli niin isopäinen, vaikka muuten olikin painoltaan ihan normaali. Mitäs tulikin mentyä naimisiin isopäisen ukkelin kanssa ;)

Vierailija
27/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusvaihe kesti kyllä yli tunnin, joten oli siinä aikaa venyäkin... En muista siitä juuri mitään.

Toinen olikin 5-kiloinen (py 39cm), ja jouduttiin leikkaamaan, koska oli pelko vammoista lapselle.

Itse olen muuten vain 158-senttinen.

Vierailija
28/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta tuli iso eppari ja alapää aivan tohjona ja kipeä lähes puoli vuotta.

Kaksosista pieni eppari, joka parani äkkiä.

Neljännestä ei tikin tikkiä. Pari nirhaumaa kyllä. Supernopea toipuminen.

Vierailija
29/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä pieni nirhauma.

Vierailija
30/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

py 38 cm.

Ekasta pieni repeämä ja pari tikkiä. Vessahommat oli ikäviä jonkin aikaa, mutta hyvin paranin.

Toka isopää tuli otsa edellä. Episiotomia tehtii ja lopulta imukupilla vedettiin ulos. Tikkejä tuli...melko paljon. Olin kipeä pitkään, peräsuolen sulkijalijas vahingoittui (puoli vuotta meni, ettei tullut enää kakkavahinkoja :-( ) ja aika tohjona oli alapää muutenkin pitkään. Eikä tietty entiselleen enää palaakaan, mutta on onneksi muuten parantunut ok.

Vierailija
31/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja missään näistä ei ole epparia leikattu, kahdessa ekassa muutama tikki pieneen repeämään. Kolmannessa ei enää edes revennyt. Mun alapää on ihan samanlainen mun mielestä kuin ennen synnytyksiäkin. Kelpaa miehellekin..

Vierailija
32/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli virhetarjonnassa ja tarvittiin eppari + repesin. Kursittiin kasaan pari tuntia ja jälkeenpäin kätilö ja lääkäri totesivat etteivät olisi uskoneet vauvan mahtuvan syntymään siinä tarjonnassa. Jouduin syömään särkylääkkeitä viikkotolkulla.

Kuopuksesta tuli pikkunirhamia enkä tarvinnut särkylääkkeitä lainkaan ja istuminen onnistui saman tien.

Vierailija
33/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää ihan hyvässä kunnossa. Tehtiin episotomia. Mutta kiopuja ei ollut.

Vierailija
34/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokassa synnytksesssä kun vauva tuli syöksynä ulos oli alapää aika kauan kipeä ja turvoksissa.Ekan ja kolmannen synnytyksessä ei mainittavammin mitään ongelmia.

Vierailija
35/37 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37cm ja 4 tikkiä. Ponnistus vaihe kesti 9 min.

Vierailija
36/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

38cm ja 3900g. Kätilö sanoi ettei tullut edes nirhaumaa

Vierailija
37/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kolme lasta suunnitelluilla sektioilla, joten alapääni on samassa kunnossa kuin 15-vuotiaana. Ei pidä suostua alapääsynnytykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi