Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Lapsesi päänympärys syntyessä+oman alapääsi kunto

Vierailija
30.08.2010 |

kiinnostaa korreloiko keskenään :-)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten oot ehkä sattunu joskus huomaamaan niin se vauvan pää joustaa aikas hyvin... ei se mikään sementti pallo ole joka sieltä ulos kiskotaan

Vierailija
2/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huonommassa kunnossa oli lihakset ennen lapsia kuin neljän lapsen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi vielä käsi poskella. tikkejä tuli vaikka muille jakaaja parantua kesti kuukausia.

Vierailija
4/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilihan leikkaus, imukuppiulosautto pitkittyneen ponnistusvaiheen takia, 2 asteen repeämä emättimeen päin. Oli vähän virheasentoakin siinä, en enää muista miten. Käsi taisi olla jotenkin välissä ja vaikeutti ponnistusta. Kätilö sanoi, että jos ei olisi leikattu välilihaa, olisi voinut revetä hallitsemattomasti. Olin aika kipeä pitkään, mutta vielä on toinenkin synnytys koettu ja se menikin helpommin.

Vierailija
5/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No problem at all.

Ekassa eppari, lopuissa ei edes tikkejä.

Vierailija
6/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on venyvät kudokset ja iso lantio, niistä se varmaan enemmän on kiinni kuin pään ympärysmitasta.

Vierailija
7/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistetty pitkä synnytys, joka ei oikein edennyt. Ponnistusvaihe kesti ja kesti. Imukupilla syntyi ja samalla pahat repeät+eppari. Tikeistä en edes tiedä, kätilö sanoi, että turha edes yrittää laskea. Kipeä olin kauan. Kaikinpuolin ihan kamala kokemus.

Synnytyksen jälkeen kätilö sanoi että on sulla ihmeellinen lantio kun mahtui tulemaan. Eli vissiin mulla on pieni lantio.

Vierailija
8/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli iso kuin mikä - 54 cm - ja isopäinen 38 cm, mutta mullapa oli vielä isompi lantio ja venyvät kudokset. Kätilö teki epparin mutta oli kuulemaa väärät sakset, jotkut ihan liian pienet joten epparikin oli sitten normaalia paljon pienempi, repeämiä ei tullut lainkaan. Epparikin parani viikossa, ja jos sitä ei olisi ollut olisin voinut vaikka soutaa puuvenettä synnytystä seuraavana päivänä.

Voi olla että emättimen öljyäminen auttoi kanssa, mutta en käy vannomaan onko kiittäminen sitä vai venyviä kudoksia.

Vierailija
9/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiihana!! :D

Vierailija
10/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään synnytyksessä repeämiä tai tikkejä. hyvin venyy:-)

palautunut myös joka kerta nopeasti. istua pystyi heti.

Vierailija
11/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lapsella päänympärys 0,5 cm isompi. Eikä ongelmia, nelikiloinen jättipää tuli ulos eikä tikkejä tarvittu. Onni mulle;)

Vierailija
12/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kerralla episiotomia + II asteen repeämät

toisella kerralla ei leikkausta mutta taas II asteen repeämät.

Mulla ei vissiin alapää jousta. Tiukkaa kudosta ;)

Vierailija
13/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen muistan että alapäässä kaikki oli hyvin kun kätilö sanoi että "nyt on pää ulkona!", ja sen jälkeen sattui ja repesi kun hartiat tulivat ulos. Leveät hartiat kulkevat mun suvussani.

Vierailija
14/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta eppari, kolmannesta lievä laskeuma. Mutta toimiva värkki vielä tuli.

Vierailija
15/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätä leveämpi osa :) Meidän pieni tyttö, pikkupäinen, repi kunnon haavan mutta iso melkein 5kg ja myös isopäisempi tuli ilman pienintäkään repeämää.

Sanoisin näin mutu-tuntumalta että eniten vaikuttaa oliko kohtu kunnolla avautunut ja monesko synnytys/ entiset kiristävät epparihaavat

Vierailija
16/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokalla kerralla myös 37cm ja yksi tai kaksi tikkiä alapää normaalissa kondiksessa synnytyksen jäljiltä, kolmannella kerralla 35cm eikä tikkejä...en uskalla edes miettiä mitenois käyny jos ois täytyny pusertaa tuo eka alakautta ulos.

Vierailija
17/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella lapsella oli pienempi pää ja helposti tuli (tai sitten paikat oli jo valmiiksi venyneet)

Vierailija
18/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen pää 38 cm ja tuli vielä käsi poskella.

Alapään kunnosta kertonee parhaiten se, että tikkejä ei pystynyt kätilö ompelemaan vaan kutsui lääkärin ompelemaan sekä se etten istunut 6 viikkoon - ristiäisissä istuin ekaa kertaa.

Vierailija
19/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.36cm, hidas ponnistusvaihe, 6 tikkiä

2. 34cm, raju ponnistusvaihe, 3 tikkiä

3. 33cm rauhallinen ponnistus, vaikka nopea, ei tikkejä.

Ekan jäljiltä ei jäänyt vaivoja. TOkan jälkeen 2kk synnytyksestä pissa karkas trampoliinilla. kolmannen jälkeen virtsasuihkun katkaisu ei onnistu täydellisesti, mutta pitänee reenailla.

Muuten ihan hyvässä kondiksessa vehkeet.

Vierailija
20/37 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 cm oli vauvan päänympärys, tehtiin eppari ja sain muutaman nirhauman lisäksi, mutta istuin kyllä jo seuraavana päivänä ilman valtaisia kipuja.