Tarvitseeko hoitolaukkua?
Kertokaas, oletteko tarvinneet hoitolaukkua? Missä tilanteissa sitä tarvitsee?
Pähkäilen, että kannattaako sitä ostaa...
Kommentit (15)
hoitolaukkua en ole koskaan tarvinnut. Minulla on ollut mukana reppu tai jokin olkalaukku, johon olen pistänyt tuttipullot, ruuat, vaipat, pyyhkeen hoitoalustaksi jne.
Tää on ihan makuasia. Jos saat hyvän pakettihinnan rattaille ja hoitolaukulle, kandee ostaa - muuten jättäisin väliin. 50euroa hoitolaukusta, joka oikeasti ei ole edes hieno on ainakin minusta liikaa maksaa.
mutta minusta on turhake. (tuli itsekin hankittua...) Jos haluaa uutta laukkua, jossa vauvan tavaroita säilyttää, suosittelisin mielummin sellaisen laukun hankkimista, jota voisi kuvitella käyttävänsä muutenkin.
Vähän aikaa sitten näin rattaiden kahvassa Longchampsin ison olkalaukun, luulisin että oli siinä hoitolaukun virkaa toteuttamassa. Ja oli tosi tyylikkään näköinen, varmasti ihan toimiva, ja sille on käyttöä myöhemminkin. Vai onko kukaan oikeasti käyttänyt laukkua jossa lukee esim. ' Emmaljunga' tai ' Teutonia' tai ' Baby Björn' sitten kun mukana ei enää ole niitä rattaita?
Tuli todellakin yhdistelmien mukana eli ei ostettu erikseen.
Minun mieleipde on se, että se roikkuu kätevästi vaunijen työntöaisassa ja siinä on aina kaikkea mitä tarvii.
Ok, ei tule muuten käytettyä mutta voihan sen aina myydä....
Siihen sai kaikki vauvan vaihtovaatteet, vaipat ym. mukaan, samoin hoitoalustan ja sen sai kiinni rattaiden työntöaisaan kätevästi. Toki samat tavarat saa mahtumaan myös reppuun tms. kassiin, mutta ei mielestäni ollut mikään turhake.
Meillä laukku kuului pakettihintaan yhdistelmien kanssa - samassa myös pyöräsuojat, sadesuoja yms., joten kauppaankaan en sitä jättänyt. Alussa tuli käytettyä vähän aikaa - sitten vaihdoin kätevämpään kassiin, mihin laittaa se minimimäärä tarvittavaa tavaraa...
Makuasia - käytätkö rattaiden laukkua vai jotakin toista - laukkua joka tapauksessa tarvitset - jos käyt kylässä, kaupassa tms. vaippoja, kosteuspyyhkeitä, sideharsoa (alustaksi, pukluja varten...), vaihtovaatteet... Ja vielä - kannatko lisäksi erikseen käsilaukkua vai laitatko siitäkin tarpeelliset samaan laukkuun (tämä on sitten yksilöllistä kunkin kohdalla, mitä kaikkea on tai ei ole omassa käsilaukussa) - itse käytin ennen käsilaukkua, mutta on hankala kantaa kahta kassia ja vielä vauvaa... Kaikkialle kun niitä vaunuja/rattaita ei mukaansa ota - ensin on koppa ja sitten myöhemmin taapero kävelee itse...
minusta se on ollut todella kätevä ja tarpeellinen.
Saa kätevästi työntöaisaan kiinni ja siinä on käsien ulottuvilla kaikki tarpeellinen + sinne saa sit kätevästi puhelimen, rahapussin ym.
Hyviä taskuja ja lokeroita joihin saa laitettua vaipat ja tuttipullot ym. tarpeelliset. Ja ainakin meillä kaikissa hoitolaukuissa on ollu hoitoalusta joka on ollu hyvä matkoilla ja kaupungilla.
Ilmankin varmsti pärjää, mutta jonkinlaisen kassin tarvitsee kuitenkin jossa kulkee vaihtovaipat, vaatteet ym. mutta kyllä on ollut tarpeellinen.
ja lisään sen verran, että on itsestä kiinni haluaako esim teutonia laukkua kanniskella. Mulle ei ole väliä, lukeeko laukussa marimekko vai brio. Hoitolaukussa kulkee vaan niin kätevästi kaikki tarvittava mukana, että käytän sitä. Oli rattaat mukana tai ei.
T: MrsH
Meillä käytettiin lähinnä siksi, että siinä oli kansiläppä, joka avautui hoitoalustaksi. Hoitoalusta oli tarpeellinen, mutta muuten hoitolaukku oli tosi kömpelö, mieluummin kannoin tavarat jossain muussa kassissa. Sellaiset kassit on käteviä, jotka saa vaunujen/rattaiden aisaan roikkumaan, eli kaikki olkalaukut! Mielestäni ei kannata hankkia erikseen hoitolaukkua, jos ei tule mukana vaunuja ostaessa. Isomman lapsen tavaramäärä pienenee, eli se varavaippa, ruokalappu ja nokkamuki menee omaan olkalaukkuunkin.
Onko sa vain joku sellainen missä lukee Emmaljunga ym. Itsellä käsilaukku on sen verran pieni ettei sinne mahdu vauvan tarvikkeita. Tarkoituksena on ostaa Marimekon olkalaukku jossa kulkee mukana taarvittavat vaihtovaatteet, vaipat, ym. Sitä voi käyttää myöhemminkin kun ei tarvi lasten kamppeita mukana kantaa. Musta se on hoitolaukku mussä lapsen tavarat kulkee mukana. On se sit reppu, muovikassi, Marimekon kassi tai Emmaljungan hoitolaukku joka on sitä varten.
hoitolaukkuja, vaikka Emmaljungan tms...
Mulla on opiskeluajoilta jäljellä sellanen Marimekon läppälaukku, menee varmaan ihan hyvin hoitolaukusta...?
Käsilaukku tms. suurempi tarvittaessa ajanut asian.
Voi kulloinkin valita asusteiden mukaan! ;-)
Ei ole tarvinut ottaa olkalaukkua mukaan mihin pitää kaikki lompakot,puhelin jne.. ängätä. Laukku on ollut hyvä kun sen on saanut työntöaisaan kiinni. Siellä voi vauvan vaippoja,pullon jne.. kuljettaa mukana kun ei omista autoa ja käy shoppaileen ostareissa/kaupassa aina vaunuilla. Itse siis suosittelen jos kulkee paljon vaunuilla vauvan kans. Meillä ollut siis käytössä syntymästä asti kohta 1v.
ja hyvin on pärjätty. Me ei kyllä kauheesti vaunuilla reissata, vaan liikutaan yleensä autolla, johon huomasin repun toimivan paremmin, sen kun saa selkään ja jää kädet vapaiks lapsen kantoon tms.
Yleensä mukana on Lasten Suuren Kirjakerhon mainosreppu, johon laitan vaipat, pullot, rätit ja varavaatteet. Rätti toimii myös vaipanvaihtoalustana.
Vauva on nyt 8 kk ikäinen ja ollaan reissattu paljon.