>>GALLUP: Kuinka suojaat vauvasi auringolta??<<
Minkä ikäinen vauva/lapsi sinulla on?
Miten suojaat hänet auringolta?
Laitatko aurinkorasvaa?
Vai peitätkö vaatteilla, mm. pitkähihainen paita ja pitkät housut??
Mielenkiinnolla kysyn, kun tästä on ollut puhetta parin kaverin kanssa.
Itse en laita lapselle (7 kk) aurinkovoidetta vaan peitän vaatteilla ja varjoilla. En kyllä mene uloskaan kuumimpaan aikaan päivästä. En myöskään siksi, koska en itse tykkää kuumasta ilmasta!! =)
- Kaisa-
Kommentit (8)
10 kk ikäinen poikamme leveälierisellä hatulla, aurinkovoidetta ei olla käytetty. Oon käyttänyt pojalla ulkona lyhythihaista paitaa, mutta aina niin että pojan käsivarret ovat varjossa (ollaan peitetty rattaiden etuosa osin harsoilla). Aurinkolaseja poitsu ei suostu käyttämään.
Me käydään ulkona joko aamulla tai sitten illalla kun kuumin aika on jo ohi ja voi olla enemmän päällä. Kalastajahattu suojaa päätä, ja vaunuissa yritän valkata työntösuuntaa niin että ei aurinko porota silmille.
Varalta on myös Louis Widmerin Kids-aurinkovoidetta joka on apteekista ja suojakerroin muistaakseni 25. Sitä saa farmaseutin mukaan käyttää kun siinä on fysikaalinen suoja, mutta ei olla vielä tarvittu onneksi.
Leikkipuistossakin on puita niin että ollaan varjossa.
Helleaikaan ollaan tuossa parvekkeella varjossa. Minua ei haittaa etten pääse ulos pahimpaan helteeseen, olen raskaana ja jalat tosi turvoksissa ja hiki on pinnassa koko ajan joten on hyvä tekosyy pysyä sisällä :)
-viikon vajaa 6kk
-taidan olla varsin huoleton ja tyhmä (?) äiti,sillä meidän poika on kyllä ihan vaan t-paidalla ja sortseilla tai pelkässä t-paitabodyssa ulkona,kun hikoilee muuten niin kamalasti.on siis jo tuossa varustuksessa ihan märkä selkä. välttelen kyllä suoraa auringonpaistetta ja kuljen varjoisia teitä,mutta aina välillä ei voi välttyä auringolta juuri lainkaan,hattu vaan päähän (lippis tai kalastajahattu) ja aurinkolasit. näin ollen siis kädet ja jalat saavat aurinkoa sen ajan,vielä ei ainakaan ole iho palanut saati edes ruskettunut,joten olen osannut välttää suoraa paistetta varsin hyvin =)
Laitatko aurinkorasvaa?
-en laita.
-en siis peitä millään. jos vauva nukkuu,niin sitten laitan kyllä harson kopan ylle suojaksi,mutt hereillä ollessaan ei oo mitään..
-annukka-
tytöillä (6kk) on päällä lyhythiaiset bodyt ja pitkälahkeiset housut. Rattaissa ja pihalla ollessa muutenkin ovat aina varjossa. Tietty kävelyllä lyhyitä aikoja saattaa aurinko paistaa suoraan naamaan, mut se on todella lyhytaikaista.
Aurinkorasvoja en käytä.
r-p ja tytöt 6kk
kohta 5kk
Vältän suoraa auringonpaistetta.
Laitatko aurinkorasvaa?
en
Aurinkoisilla keleillä päällä on vain t-paita ja shortsit, tai lyhythihainen ja -lahkeinen potkari. Päässä lippis tai hellehattu, vaunuissa kuomu suojana, aurinkolasien käyttöä vielä harjoitellaan.
Meillä tyttö on reilu 5 kk ja pääasiassa vaatteilla suojaan auringolta. Eli pitkähihainen paita/body ja pitkikset/sukkikset sekä hellehattu. Jos ollaan ihan kotipihalla, niin silloin saa pötkötellä varjossa ihan vaippasillaan. Mutta reissuun puen aina nuo pitkähihaiset/-lahkeiset vaatteet. Muutaman kerran olen pikku varpaisiin sipaissut lasten aurinkovoidetta, jossa vain fysikaalinen suoja.
Minulla on tytöt 2,5v. ja 10kk.Suojaan heidät helteellä lakein/huivein,ohuen vaatekerroksen kanssa,nestettä on aina oltava nautittavana.Aurinkovoiteista olen nyt käyttänyt jo kolmen kesän verran garnierin/revlon aurinkovoidetta lapsille.Suojakerroin on 30.Ihan ekana hellepäivänä tyttöjen iho poskissa ja harteilla ja käsissä otti kivaa punaa auringosta aurinkovoitteetta,ja ajattelinkin,kun molemmat ovat " blondeja" ,jotta kesä jatkuisi siedettävänä,niin käytämme aurinkorasvaa.Erityisesti rannoilla/biitsillä rasva on välttämätön!
lapsukainen 9kk, laitan hellehatun päähän ja pitkähih. paidan sekä housut, ilman sukkia olen antanut olla.
en käytä aurinkorasvaa, koska kuulin että sitä ei suositella laitettavaksi näin pienille ja minun mielestäni vaatteet suojaavat tuplasti paremmin herkkää ihoa!! ollaan kyllä ulkoiltu kuumimpinakin päivinä ja hyvin on poika viihtynyt pihalla :)
mukavia kesäpäiviä kaikille :)