¤¤¤Maalismussukoiden joulunodotus¤¤¤ (to-pe)
Kommentit (31)
Heissan kaikille!
Meillä on kinkku jo uunissa paistumassa. Vähän väliä käyn keittiössä sitä kurkkimassa, kun niin vaivaa. :) Tekisi jo kovasti mieli maistella..
Viime yö meni jotenkin kamalan huonosti. En meinannut millään saada unen päästä kiinni ja sitten kun nukahdin, niin uni oli levotonta ja heräsin varmaan puolen tunnin välein. Nousin sitten jo seiskan aikaan ylös ja kävin pienellä happihyppelyllä, etten häiritsisi miehen unta. Ulkona piristyin sen verran, että enköhän minä päivän ihan hyvin jaksa. Ja jos en jaksa, niin voinhan mennä pikkuisille unille jossain vaiheessa. Enää ei kuitenkaan ole suurempia tekemisiä joulua ajatellen.. Siis muuta kuin tuo kinkun paisto. :)
Mies lupasi hakea meille pizzat tuossa iltapäivällä, niin ei tartte ruokaa väsäillä. Nam! :P Mun tekee koko ajan mieli mässäillä jotain.. Täytyy kuitenkin vähän yrittää hillitä itseään, ettei paino ihan mahdottomasti nousisi. Loppuraskaudesta se kuitenkin nousee enemmän kuin tähän asti ja nopeamminkin vielä.
( . ) ei ihmeempiä. Tänään on ollut taas vilkas aamu potkujen suhteen. Ei ole heräämisen jälkeen rauhassa ollakaan.. No, kivahan tuo on katsella, kun masu hytkyy ihan valtavasti. :) Alkaa kävely tuntua vaan jo tosi vaivalloiselta. Ei todellakaan tee mieli vedellä kymmenen kilometrin lenkkejä..
KUTINASTA joku kyseli. Minulla kutisee iho lähinnä sen takia, kun se on niin kuiva näin talvella. Jonkun verran tuo masunkin iho kutisee, kun nahka venyy ja paukkuu. Rasvaus on minulla ainakin auttanut. Kutinahan liitetään usein ainakin raskausmyrkytykseen. Silloin ainakin jalkapohjat ja kämmenet kutisevat runsaasti. Tuntuu kummalta, ettei siihen oteta kantaa neuvolassa. Minä painottaisin asiaa kovaan ääneen, varsinkin jos on jotain sukurasitteita taustalla. Jos ei neuvolassa oteta kantaa, niin eikun soittoa polille tai lääkäriin. Luulisi, että jossain kuuntelevat ja ottavat tosissaan. Toivottavasti ainakin. Ei kai raskauden aikana voi olla liian huolissaan. :)
Mutta nyt mä menen petaamaan sängyn, kun mieskin malttoi nousta vihdoinkin ylös. :)
Palaan koneelle sitten heti ensi vuonna.
**OIKEIN IHANAA JOULUA, TONTTUJA JA ENKELEITÄ KAIKILLE!**
Lily & Nappo 30+2
Täällä kans lusmuilen vielä töissä, samoin aikein kuin NapNap eli olen lähdössä yhdeltä. Tosin päivä on mennyt tähänkin asti varsin löysissä merkeissä, aamu alkoi tunnin kahvitauolla, sitten olin tunnin kaupungilla ja pidin vielä tunnin ruokatauon. Onneksi kaikki muutkin on yhtä rennoissa tunnelmissa. Ulkona on aivan ihana ilma, sataa lunta ja pakkastakin taitaa olla vain -8 tai jotain. Mennään sukuloimaan valmiiseen joulupöytään ja kotona taas mies on ollut jo viikon vapaalla ja hoidellut kaikki siivoukset ym, niin itse olen saanut vain nautiskella.
Viime yönä näin taas unta vauvan syntymästä ja siitä, että äitiyspakkaus ei ollut tullut, multa ei tullut maitoa, korviketta tai tuttipulloa ei ollut jne... Vilkasta on näemmä tuo vauvan tulon prosessointi ainakin yöaikaan.
Etsin tuossa jouluksi hametta joka mahtuisi päälle, niin mies siinä katseli vierestä ja lopuksi totesi, että " on tuolla vielä toi mun makuupussi" ... Onneksi olen ollut hyvällä tuulella, muuten olisi voinut jäädä lahjat siltä saamatta ;)
Mutta nyt rentouttavaa, lämmintä ja valoisaa joulunaikaa kaikille! Palailen taas välipäivinä töihin, mutta siihen asti varmaankin palstailutaukoa...
-Aranja ja pikku-Ukko, rv 26+2-
[color=green]tulin toivottelemaan kaikille joulua. eilen illalla meni maha ihan pinkeäksi ja vihloi tuolta oikealta (mutta vaan siis oikelta, ei mistään alhaalta), olikohan tuo siis supistus..? menin kyljelle makaamaan vartiksi niin meni ohi. apua jos tää aloittaa nyt temppuilut..
käydään miehen kanssa vielä joululounaalla jossain ja sitten pakkaukset loppuun - kentälle startataan viiden maissa. syökää suklaata ja jouluherkkuja munkin edestä:)[/color]
[color=red]Oikein hyvää joulua kaikille!!
*<:)[/color] [color=green]Caddie ja Pirpana, 28+3[/color]
Just tuossa ajattelin et ei mene enää kauaa kun osa meistä rupee purkautumaan :) Varmaan jo ensi kuussa....
Pahoitteluni Syksy-79 (meniköhän oikein) :(
Omasta navasta sit. Mulle määrättiin lähes pakko lepoa :( Kohdunkaula lyhentynyt ja pehmennyt. Ei mitään hälyttävää mut siivoilut ym kotityöt sain unohtaa samoin kaupassa käynnin (siis akssien nostelun). Lääkäri sanoi et ihan tarpeeks on kun esikoista hoitaa. Lepoa, lepoa ja lepoa.... Kolmen viikon päästä kontrolli ja sit katotaan mitä tehdään. En kyl haluu minnekkään sairaalaankaan makaamaan!!! Eli täytynee totella lääkäriä. Vaikeeta vaan kun on tottunut aina puuhastelee jotain pientä.
Painoa tulokkaalla oli rv 26+2 n. 912g eli ei kauheesti kun vertaa siihen et sf-mitta on kuitenkin 27! Kattoo nyt tammikuussa kun viikot 29 silloin esikko oli jo 1,5kg.
Paljonko vauva muuten ottaa painoa suunnilleen viikossa?
tSokerirasitustestissäkin kävin ja kaikki oli ok. Hb oli 134. Hyvä mut oli tippunut siitä viikon 10-12 141:stä. Painoa itselle tullut 5-7kg riippuu millä vaa' alla punnitsen. Eli sekin on hyvä :) Vaikka kyl sitä painoa on kun jäi tuolta esikolta :(
Eipä kai muuta ihmeellistä.... Pysykäähän kasassa siasret :) Ja syökää hyvin jouluna!
PIPARINTUOKSUISTA JOULUA KAIKILLE!!!!
Jarniina, poika 1v3kk ja " Lotta" rv 26+5
[color=indigo]Kaikki tuntuvat olevan menossa joulunpyhiksi jonnekin suuntaan. Mulla olis vielä kaksi aamuvuoroa ja sitten vapaalle! Ihan mukavaa kyllä olla töissä, ens jouluna ollaan takuuvarmasti perheenä kasassa jossain päin maailmaa :) Allekirjoitin tänään myös työsopimuksen 31.12.2006 saakka! Että ei minun kohdalla vaikuttanut raskaus työsopimuksen kestoon. Mukava nyt sitten odottaa äitiysloman alkua ja opiskelijakin on mulla töissä ohjattavana vielä sitä ennen, niin motivaatiotakin varmaan riittänee. Huomattiin tuossa juuri, että tänään viimeinen mahdollisuus ostaa miehen kahdelle sisarukselle synttärilahjat, kun juhlivat tuossa vuoden vaihteessa. Täytynee siis suunnistaa kohti naapurissa olevaa Halpahallia, hullukaan ei enää lähde kaupungille!
Oikein ihanaa joulua kaikille, pinoillaan, jos joku on paikalla ja jaksaa pinoja aloitella :) Caddielle olen kade ulkomaanmatkasta! Nauti lomastasi. Nyt synttärilahjojen ostoon, kun joululahjat on jo jaettu...
~cadavera&muru~ rv26+5
[color=indigo]Sulla oli sitä sammasta kielessä. Kokeile juoda ja syödä happamia juttuja, karpaloita paljaaltaan vois olla aika tehokas. Jos ei kerta voi lääkkeitä juurikaan syödä, niin kokeile luomukonsteja :)
Pakko tulla kertomaan näin päivän päätteeksi päivän kuulumiset...Sain kinkun uuniin päivällä klo 12 ja äsken vasta pois kun meillä oli sellanen mukava sähkökatko klo 14-19.30!!! Ei sitten menny tämäkään päivä ihan nappiin ; ) Onneksi oli siivoukset ja kuusenkoristelut jo tehty ettei sen kummempaa mutta hetken jo luulin että kinkku meni piloille mutta hyvää tuli kun äsken testattiin..Välissä vaan oli 5,5 tuntia jäähtymisaikaa ; )))
Näin muuten viimeyönä unta että sain pojan joka painoi syntyessään 2,8 kg. Mistäköhän nuo mitat tuli siihen uneen?? Poika olo on ollutkin ja ultran mukaankin melko varmasti poika meille tulossa, mutta kaiketi iso poika kun noi sokerit kasvattavat vauvaa ellei sitten tarkottanu uni sitä että syntyy jo pian..Kääk!
Eilen istuin esikon kanssa 2,5 tuntia päivystyksessä että saatiin korvatulehukseen lääkkeet. Tänään käytin kuopusta samoissa merkeissä yksityisellä kun en viitsiny päivystykseen enään mennä. Hänelle jo toinen kuuri kun eka ei tepsinyt. Onneksi nyt molemmilla kuurit joten joulun pitäisi sujua suht terveenä..Outoa ettei omalle lääkärille saa aikoja vaikka soitin heti aamusta kun terkkari aukes?!
Nyt unille. Tiedossa menevät pyhät. Huomenna muuten tasan 28 raskausviikko. OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE ja kuulostellaan taas joulun jälkeen.
Pikaisesti piti päästä toivottamaan kaikille hyvää joulua! Kohta aletaan pakkaamaan ja sitten lähdetään joulun viettoon! Eli vielä kerran rentouttavaa joulua kaikille mahakkailla ja muillekin perheen jäsenille! Syödään hyvin ja unohdetaan ne puntarit kokonaan!
Kati (rv29+6)
siis tein tuossa joulusiivouksia ja se meinas loppua hyvin lyhyeen. Osan kamaria sain imuroitua ja sitten piti pistää istumaan tai makaahan. mahaan sattui ja tuntui kun vaavi olis tullu ulos mahasta, siis mahan läpi, ihan saman tien. kun jonkun aikaa lepäs niin helpotti ja jatkoin hommaa. sain jotenkin siivottua mutta nuo tuntemukset on jatkunut. Tuntuu siis tyhmältä kysyä että supisteleeko mua koska raskaus on toinen??? Esikon kanssa supisteli vasta sinä päivänä kun hän syntyi ja silloinkin vain selästä, ja olin fyysisessä työssä vielä samana päivänä. neuvola on tammikuun alussa eikä lääkäriä ole vasta kuin sitten loppuvaiheessa. Pärjään kyllä ihan hyvin mutta huolestuttaa että olenko liiankin huoleton?
niin tosiaan rv on 27 ja jotain...en nyt muista
kyllä se varmaan supistelua oli. Mullakin supisteli ensimmäistä odottaessa vain selästä ja vasta kun vauva oli oikeasti syntymässä, mutta tämän kakkosen kanssa supistuksia on ollut jo monta viikkoa joka päivä ja ne tuntuu vain mahassa. Kannattaa ottaa rauhallisesti ja jättää imuroinnit sikseen, mulla oli kohdunsuu ruvennut vähän ennakkoon kypsymään ja kohdunkaula lyhenemään. Neuvolalääkärin voi varmaankin tarvittaessa aikaistaa, että tarkistavat tilanteen.
Toivottelen teille rauhallisia joulupäiviä täältä joulusotkun keskeltä... (tänä vuonna meillä ei ole sitten pätkääkään joulusiivottu!)
[color=goldenrod] Kävin äsken lounaalla, nyt on napa täys ja jaksaa taas.
Monkeylle lähetän intoa suorittaa joulupuuhat loppuun. Meillä on kans niin iso kasa lahjoja, että mitenköhän saadaan autoon mahtumaan... Eilen paketoin läjän lahjoja, ja vaikka paketoinnista tykkäänkin, niin silti meinasi iskeä uupumus kesken paketoinnin.
No olihan kurja neuvolakäynti 3.x:lla. Mitä hittoa se neuvolantäti rupee kyselemään tommosia, mun mielestä se, että sinä haluat perhevalmennukseen mennä, on vaan positiivinen asia. Kyllä kuulosti enemmänkin utelulta tommonen... Eikös se kutina saata liittyä raskausmyrkytykseen? Kutiseeko sulla ihan koko kroppa?
Lähden yhdeltä töistä pois, vajaa pari tuntia enää! [/color]