Apua! Miten pestään lavuaarista se ylivuoto-aukko??
Oon taistellu pulloharjalla, vanhalla hammasharjalla ja vaikka millä sitä pinttynyttä likaa vastaan mutta ei:( aukon sisukset oysyvät paskaisena!
Kommentit (30)
lavuaarin puhdistaminen ei ole ongelma, vaan se ylivuoto-aukko, joka on hanan alapuolella... Ja sinne ei kyllä tiskiharjaa saa millään!
Siellä sisällä, kun katsoo suoraan ylivuoto-aukkoon, on likaa joka ei lähde millään. Pesuainetta sinne ei oikein saa järkevästi levitettyä, koska aukko on niin pieni.
Voisiko joku taitava nostaa aikaisemman keskustelun. Itse en sitä haulla näy löytävän.
ja nimenomaan vaahto-muodossa. Pysyy pinnalla ja ehtii vaikuttaa. Sitten vaan vaikka vanupuikolla nykytät, niin olen itse onnistunut.
lavuaarin puhdistaminen ei ole ongelma, vaan se ylivuoto-aukko, joka on hanan alapuolella... Ja sinne ei kyllä tiskiharjaa saa millään!
Siellä sisällä, kun katsoo suoraan ylivuoto-aukkoon, on likaa joka ei lähde millään. Pesuainetta sinne ei oikein saa järkevästi levitettyä, koska aukko on niin pieni.
Voisiko joku taitava nostaa aikaisemman keskustelun. Itse en sitä haulla näy löytävän.
levitetään sienellä, joten sitä on helppo töpöttää ylivuotoaukkoon. Sen pitää antaa vaikuttaa hetki. Mä oon kyllä edelleen saanut sen puhtaaksi tiskiharjalla, eihän sen koko harjan sinne tarvitsekaan mahtua, pelkät harjakset riittää. Voi tietenkin olla, että meillä on hieman eri standardit, mulle riittää vähempikin puhtaus.
siis tommosta vaahtopesuainetta mä en oo bongannutkaan, vihaan kaupassakäyntiä joten oon hieman jumittunut samoihin vanhoihin tuotteisiin;)
Pumpulipuikkoa voiskin kokeilla, mutta tiskiharjan harjakset ei meillä kyllä ylety sinne "takaseinään" aukossa:/
Kannattaa yrittää pulloharjalla sitä paskaa ottaa irti
Minä sinulle ylivuotoaukon näytän!
Leivinjauhetta, ruokasoodaa ja lämmintä vettä.
Helppo homma.
Uunin puhdistusvaahdolla se käy käden käänteessä. Eikä maksa paljon.
Se on jo niin pinttynyttä paskaa, että heitä koko lavuaari ikkunasta pihalle.
Eikö köyhällä ole varaa uuteen?
Kuinka pitkälle viemäriputkessa ajattelit jatkaa sitä puhdistusta? Mites noi lattiakaivoista alkavat putken päät? Riittääkö sulle pulloharjan varren mitta vai jatkatko? Kait nostat vessanpytynkin paikoiltaan, jotta pääset puhdistamaan ne näkymättömät paikat vesilukosta kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
levitetään sienellä, joten sitä on helppo töpöttää ylivuotoaukkoon. Sen pitää antaa vaikuttaa hetki. Mä oon kyllä edelleen saanut sen puhtaaksi tiskiharjalla, eihän sen koko harjan sinne tarvitsekaan mahtua, pelkät harjakset riittää. Voi tietenkin olla, että meillä on hieman eri standardit, mulle riittää vähempikin puhtaus.
Mitä se siinä aukolla töpöteltynä auttaa, kun altaan sisällä on reilu aukinainen tila täynnä limoittunutta leväkasvustoa?
Miten sisäpuoli tuolla aukon nylpytyksellä puhdistuu?
Minipulloharja, esim. joku noista.:
https://www.puuilo.fi/aino-pulloharja-mini-25mm?srsltid=AfmBOopmqrLXK6x…
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkälle viemäriputkessa ajattelit jatkaa sitä puhdistusta? Mites noi lattiakaivoista alkavat putken päät? Riittääkö sulle pulloharjan varren mitta vai jatkatko? Kait nostat vessanpytynkin paikoiltaan, jotta pääset puhdistamaan ne näkymättömät paikat vesilukosta kunnolla.
En ole ap, mutta lienee järkevää pitää kaikki hajulukosta ylöspäin puhtaana. Tuo altaa ylivuotoreikä on vesilukon yläpuolella ja kaikki siellä kasvava mömmö kyllä haisee huoneeseen ihan mukavasti.
Cillit Bang puhdistusvaahtoa rööri täyteen ja kapealla pitkällä pulloharjalla rassausta ympäriinsä.
kokeile laittaa sinne ensin ruokasoodaa ja sitten etikkaa päälle. Se kuohahtaa, joten älä säikähdä, lähtee aika usein lika pois. VOit jättää sen vaikuttamaan pariksi tunniksi ja sitten huuhtelu. Toista tarvittaessa.
Jos on oikein tiukassa lika, niin sitten jotain kaupasta ostettavaa tujumpaa pesuainetta. Kannattaa kuitenkin kokeilla ensin tuo sooda+etikka yhdistelmä.
sellaisia taipuvia pesuharjojakin kyllä löytyy, mutta en nyt kuollaksenikaan muista, että missä niitä näin. Sen muistan, että katslein kaupassa ja mietin, että ostaisinko, että tarvitsenko oikeasti ja päätin sitten, että ostan joku toinen kerta
Ylivuotoaukkoon voit päästä käsiksi myös lavuaarin alla olevan hajulukon kautta. Riippuu lavuaarin mallista, mutta joissakin sen voi irrottaa ja puhdistaa ja sieltä sitten pulloharja sisään ja niin ylös kuin ulottuu.
Hyvä ketju. Miten puhdistukset ovat onnistuneet? Onko onnistuneita suorituksia?
Minipulloharja ja vaahtomainen pesuaine vaikuttavat hyviltä ideoilta :)
Itse olen käyttänyt puhdistukseen höyrypesuria, kun sellainen sattuu taloudestamme löytymään.
Ei sitä reikää pestä mutta sinne voi silloin tällöin kataa Kloriittia varsinkin jos on alkanut haisemaan.
Rainbow kloriitti on tehokas ja monikäyttöinen klooripuhdistusaine puhdistukseen ja valkaisuun. Säilytettävä viileässä. Suojattava kuumuudelta ja jäätymiseltä. Vältettävä aineen käyttöä yli 50 C:n lämpötilassa. Ei sovellu hopean, alumiinin tai kuparin puhdistamiseen. Puhdistus laimentamattomana: mm. lattiakaivot, wc-altaat, pinttyneet pinnat ja astiat. Puhdistus laimennettuna: mm. keittiöt, saunat, kylpy- ja suihkutilat, lemmikkieläinten häkit, hiekkalaatikot, jäteastiat, mopit, siivousliinat ja harjat.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-kloriitti-750-ml-original/6415711…
Normalista saa sitä vaaleanpunaista tököttiä, itse kokeilin sitä ja puhdasta tulee. Myydään vaaleanpunaisessa pullossa.
http://www.universalstone.fi/
Toimii, mutta ei ole mitään kauheaa myrkkyä, vaan ympäristö- ja käyttäjäystävällinen tuote.
Mä pesen lavuaarin aina tiskiharjalla, sillä oon saanut hyvin puhtaaksi.