Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko olette olleet poissa töistä perheenjäsenen kuoleman jälkeen?

Vierailija
15.06.2008 |

Haitteko erikseen sairaslomaa vai ymmärsikö tyonanataja?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomo kyllä suositteli...ajattelin, että työ parasta lääkettä suruun

Vierailija
2/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin eikö jossain vaiheessa tullut pysähdys ja oireilu, kun et ollut surrut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tavallaan surrut jo vuosia etukäteen

t. nro 2

Vierailija
4/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuolemantapauksen johdosta automaattisesti kuulu jäädä saikulle.

Tapauskohtaista ja yleensä työnantajatkin hyväksyvät sen 3 päivän itseilmoituksella poissaolon.

Itsellä kävi kyllä pman lapsen vakavan äkillisen sairastumisen kohdalla, että meni palkattomaksi... Lapsen sairauden takia en minä voinut olla sairauslomalla...

Vierailija
5/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikkua, esim. mielenjärkkymisen vuoksi???

Vierailija
6/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sairausloma on palkallista vain jos se on kirjoitettu sairauskoodilla.

Yleensä lääkärit kirjoittavat sen niin (F-koodi), mutta jos se kirjoitettu esim. Z-koodilla, niin saikulla toki voi olla, mutta sairausloman ajalta työnantajalla ei ole palkanmaksuvelvollisuutta...

Eli lyhyesti: sairauslomaan on tietenkin oikeus lääkärin niin kirjoittaessa, mutta työnantajalla ei ole aina palkanmaksuvelvollisuutta.

Vierailija
7/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää ei voinut kirjoittaa ilman psykiatrisia tutkimuksia, johin ei jaksettu lähteä, helpompi oli mennä töihin

Vierailija
8/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomalla kaksi viikkoa mieheni kuoleman jälkeen. Hautajaisten jälkeen palasin töihin, kun kotona alkoi ahdistaa.

Vierailija
9/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli juuri kun olin palannut hoitovapaalta takaisin töihin. En tarvinnut sairaslomaa, en ollut sairaana, olin surullinen. Siinä on vissi ero...

Vierailija
10/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen palasin töihin.

Olin täysi zombie monta kuukautta, joten en varmaan ollut kovin hyvä työntekijä tai mieltä ylentävä kollega... Itse en muista niistä ajoista mitään.

Vierailija
11/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sopiva aika palautua takaisin elämään edes joten kuten.

=/

Vierailija
12/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin sairauslomalle. En enää muista millä diagnoosilla sitä saikkua annettiin mutta palkan sain ihan normaalisti siltä ajalta. Kun äiti sitten kuoli, sain saikkua kahdessa erässä, kaksi viikkoa kerrallaan. Molemmissa jälkimmäisissä lapuissa oli diagnoosina masennus.

Vierailija
13/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin tulee shokki, surua pystyy yleensä prosessoimaan vasta shokin jälkeen. Useimmilla pahina aika alkaa hautajaisten jälkeen eli muutamien viikkojen kuluttua.

Vierailija
14/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä kuukauden olin sairauslomalla, kaksi viikkoa ennen kuolemaa ja kaksi jälkeen. Dg sairauslomalleni oli äkillinen stressireaktio (F-alkuinen). siinä olikin kaikkea hässäkkää sekä ennen ja jälkeenpäin, oli hyvä kun oli tuo kaksi viikkoa jälkeenkin, kun yksin hoidin kaikki järjestelyt.

jäin sairauslomalle. En enää muista millä diagnoosilla sitä saikkua annettiin mutta palkan sain ihan normaalisti siltä ajalta. Kun äiti sitten kuoli, sain saikkua kahdessa erässä, kaksi viikkoa kerrallaan. Molemmissa jälkimmäisissä lapuissa oli diagnoosina masennus.

Vierailija
15/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tai puolisoon kuoleman jälkeen sairaslomalla ollaan. Harvempi keski-ikäinen varmaan vanhempiensa poismenon vuoksi joutuu sairaslomaa ottamaan.

Vierailija
16/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiselle oman vanhemman kuolema on lamaannuttava kokemus, että työkyky menee esim unettomuuden ja keskittymiskyvun takia. Diagnoosina useinmiten käyteään masennusta. Ystäväni oli 3 viikkoa sairaslomalla isänsä kuoleman takia. Terveys on hyvin kokonaisvaltainen käsite, siihen kuuluu toimintakyky ja jos se heikkenee radikaalisti läheisin kuoleman takia on pakko hakea saikkua.

Vierailija
17/25 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ei asu samassa taloudessa ei enää ole omaa ydinperhettä, tuskin monen viikon sairis on monella edessä. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee sen luonnollisempaa kuolema on. Eri asia oman perheenjäsenen (lapsi, puoliso) kuolema joka mullistaa koko arjen ja elämän. ps. minä en katso kieroon kenenkään saikkuja koska en niitä ole koskaan alkanut vertailemaan, ihmettelen vain aikuisten lasten ja vanhempien niin läheisiä välejä, että työkyky menee pitkäksi aikaa. Olettaen, että kuolemaan ei liity rikosta tms.

Vierailija
18/25 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin etäiset välit vanhempiinsa ettei työkyky mene. Toki riippuu työstäkin; jos tekee jotain missä ei paljon tarvi aivoja niin työ voi olla hyväksikin mutta jos tekee henkisest raskasta työtä ihmisten parisssa on asia eri.

Vierailija
19/25 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysymys ole välttämättä siitä etteikö työ vaatisi ajattelua - esim. kun oma äitini kuoli, tarvitsin nimenomaan mahdollisimman paljon muuta ajateltavaa etten olisi mennyt ihan sekaisin. Töistä olin poissa kaksi päivää + viikonlopun, ja palasin maanantaina.

Vierailija
20/25 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin suoraan sairaalasta töihin äidin kuoleman jälkeen. Ei ollut aikaa eikä varaa surra..... olin yh siihen aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän