Pitääkö perhepäivähoitoon viedä omat nenäliinat?
Kuopus aloitti perhepäivähoidossa ja hoitaja pyysi tuomaan nenäliinoja kun pojan nenä vuotaa. Vanhemmilta lapsilta ei ole kyllä pyydetty tuomaan (olleet eri hoitajalla) enkä olis kyllä keksinyt niitä pyytämättä viedä.
Kommentit (24)
kulukorvauksella on? Minä maksan lapseni hoidosta melkein 200e/kk, luulis siitä riittävän nenäliinoihinkin!!!
ja luuletko että se kattaa kaikki kulut? Ruoka maksaa, askartelutarvikkeet maksavat, nenäliinatkin maksavat jne. Jos laskee että ne nessut ostaa pph, niin se on pois sitten lasten ruuasta tmv.
Kukukorvaus siis kattaa lapsesta aiheutuvat kulut, eli sen pitää riittää KAIKKIIN lapsista aiheutuviin kuluihin. Rontti neljä euroa/päivä saa KAIKKI maksaa, mitä lapsesi syö/kuluttaa hoidossa.
Se 200euroa mitä maksat menee pph:n PALKKKAAN! Sillä ei kukaan huvikseen hoida lapsia, hänen pitää myös elää. Päväkodeissa ei vaikuta hoitajien palkkaa mitenkään paljonko lapsi käyttää nenäliinoja/syö jne. mutta pph maksaa KAIKEN omasta pussistaan. Eli jos kulut menevät yli kulukorvauksen, jokainen ylimenevä euro menee pph:n palkkapussista.
Jos sinä olet töissä, niin tuski ostat sinne itse papereita joihin tulostat, kyniä joilla kirjoitat, nitojan niittejä, kahvihuoneen hajoneen kahvikupin tilalle uuden kupin jne. jne. Pph maksaa KAIKEN omasta pussistaan.
Myös ne lelut joilla lapsesi hoidossa llessa leikkii jne. jne. eli kulukorvaus ei mene vain lapsen ruokaan, vaan sillä katetaan uudet lelus hajonneiden tilalle jne.
se kulukorvaus ei todellakaan riitä mihinkään! Sillä katetaan sellaisetkin asiat kuin vesi, sähkö, jätehuolto, siivous, pyykinpesu (lakanat, käsipyyhkeet), KODIN KULUMINEN jne. Eli sellaiset kulut, jotka eivät mitenkään näy lapsen elämässä. Mutta ison loven ne saavat hoitajan pussiin varsinkin, jos asuu omakotitalossa.
t. ex-pph, joka ei viitsi enää kustantaa vieraiden penskojen kuluja ja kuulla vain valituksia vanhemmilta, jos pyytää vaikkapa purkat tuomaan itse....
sen sijaan että olisivat hiljaa vanhemmilla ja sitten vain netissä valittaisivat asiasta. Meille ei ole kerrottu että pitäisi tuoda nenäliinoja, ja olin tähän päivään asti siinä käsityksessä että pph:lla pyyhittaisiin vessapaperiin niin kuin kotonakin. Tietenkin olisin tuonut jos asiasta olisi kerrottu.
toisin kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman, mutta olisi kiva kuulla, mitä tarvitsee tuoda, koska pph:lla usein on monia tavaroita ja tarvikkeita eikä niitä tarvita joka lapsella omia (nenäliinat ja vaipat eri asia).
Mutta joskus täällä vaahdotaan jostain ruokalapuista/kaukaloista. Meidän lapsen pph sanoi, että älä missään nimessä tuo, kun hänellä on vaikka kuinka monta jne.
Eli koska pph:t ovat erilaisia ja haluavat tuotavan eri asioita, niin olisi kiva, jos antaisitte vaikka hoidon aloittavan lapsen äidille/isälle "tervetuliaiskirjeen": nämä tavarat minulla on / nämä tavarat toivon teidän tuovan lapsen mukana jne. Ja muistutukset, että "jos kullanmurunne nenä vuotaa, tuottehan nenäliinoja" tai "jos haluatte käyttää vauvallanne vaippoja, tuokaa ne mukana" jne.
Itse en loukkaantuisi, vaan haluaisin tietää etukäteen, mitä halutaan ja mitä ei, eikä niin, että puhutaan selän takana, etten tuo jotain. Meillä onneksi on pph:n kanssa puhevälit kunnossa. Kysyin (joskus aikaisemmin) noista nenäliinoista, eikä tarvinnut tuoda jne.
ei kuulu päivähoitoon ollenkaan. Oli sitten pph:lla tai päiväkodissa.
miksi tuosta nyt pitää keskustelu virittää?
mutta tietääkö joku oikeasti? Eihän se yksi paketti paljoa maksa jos itse vie mutta jos kuuluu hoitajan kustannettavaksi niin silloin hoitaja hankkii nenäliinat.
Jos lapsella on nuha, nenäliinat on kuitenkin paljon hellempi vaihtoehto nenälle kuin talous- tai vessapaperi. Ei se paketti niin paljon maksa.
yhden nenäliinapaketin takia? jos sellaista pyydetään, sellainen viedään. pph sentään haluaa pyyhkiä lapsen nenän nessulla, eikä karkealla vessapaperilla.
Ei se hoitajan kulukorvaus niin huippuhyvä ole, mutta kyllä se nessut kestää.
...soita ma perhepäivähoidon ohjaajalle, jos mietityttää
En ole koskaan edes kysynyt, mutta jokaisella on nenäliinoja. Yhden asian olen pyytänyt laittamaan itse: aurinkorasvan!
Meidän pph pyysi tuomaan lapselleni ruokakaukalon! Vein sen mukisematta, mutta eihän päiväkotiinkaan tarvitse viedä. Kohta varmaan pyytää ostamaan potan :/
Ei ole yhtään nenäliinaa käyttänyt.
Nenäliinat ja huulirasvat ym. Ei mua ole ohjeistettu, että mitä kuuluu ostaa ja mitä ei. Kulukorvaus on kokopäiväisestä lapsesta 4,25 ja sen pitäisi kattaa kaikki, ruuat, lelut, askartelutarvikkeet, potat, petivaatteet ja niitten pesun, meillä myös vaunut vauvoille, kun nukkuvat ulkona päiväunet. Vain vaipat ovat vanhemmat itse tuoneet.
kyllä meillä mainittiin kirjallisessa ohjeessa, että nuhaisen lapsen repussa olisi hyvä olla nenäliinapaketti hoitoon tullessa. Näin siis kunnallisella pph:lla.
Onhan se kulukorvaus niin mitättömän pieni, ettei tuossa ole mielestäni mitään ihmeteltävää.
Eipä tulisi mieleenkään ostaa omalla rahalla töissä tarvitsemani siivousvälineet. Siis minkälainen ihminen on perhepäivähoitaja kun omasta pussista ostaa sen mitä isän ja äidin pitäisi ostaa?