Helsinkiin NELJÄS islamilainen päiväkoti
Entuudestaan toiminnassa 3, montako kristillistä, juutalaista tai hindulaista päiväkotia on pääkaupunkiseudulla?
Kommentit (68)
Hyvä että muslimit menee omiin päiväkoteihin niin kevätjuhlissa saa laulaa suvivirsiä ja islamilaisissa päiväkodeissa kuri on ongelma. Muslimilapsia ei kyllä tavallisissakaan päiväkodeissa saa kuriin.
tulisi pakollisena opettaa ja osata vanha suomalainen sanonta ennen kuin saavat turvapaikan (sen lauluja laulat kenen leipää syöt)
Lorvii himassa vaiko notkuu jossain lidl;ssä tyhjien lastenvaunujen kanssa?
heh heh!
meitä on viisi äitiä joiden lapset käy juuri näitä päiväkoteja, yks menee Peijaksee, toinen meilahteen, kolmas päiväkotiin ja neljäs ja viides kouluun töihin joka aamuksi, tietysti kotimatkalla lidlin kautta
ja paskat välitämme sun kaltaisista
..kun ei riittäneet rahat. Tämä ainakin Roihuvuoressa. Kevätjuhlaakaan ei taida tulla, tulee taas rahankeräys eli "vappurieha", jossa jokainen tarjottava maksaa erikseen :/.
hindupäiväkotia, jos tilanne niin korpeaa. Suomihan on vapaa maa.
Hyvä, että oppivat lisäksi arabialaiset kirjaimet. Itselläni on ulkomaalainen puoliso, mutta emme kyllä puhu arabiaa. Ulkomaalaiselle perheelle kuitenkin tuollainen päiväkoti on hyvä juttu jossa lisäksi opetellaan arabiaa jos sitä perheessä puhutaan. Ulkomaalaisten vanhempien oma kieli tahtoo jäädä jossain vaiheessa heikoille jos sitä ei varta vasten opettele. Varsinkin kirjoituksen kanssa voi tulla ongelmia jos vain normaalisti puhutaan kotona.
Suomi kyllä tulee automaattisesti viimeistään koulussa ja ilmeisesti noissa tarhoissakin muulloin hoitajat puhuvat suomea.
pitäisi asua/vierailla Ruotsissa jossakin näissä ´´kulttuurikeskuksissa´´ eli kaupunginosissa joihin siirtolaiset ovat majoittuneet. Siellä he näkisivät miten 3/4 sukupolvea on sopeutunut yhteiskunnan tuella. Ei siis millään pahalla mutta ehkäpä järkikulta ilmoittaisi olemassaolostaan ja voisivat ratkaisuillaan estää/auttaa ettei samat virheet toistu kuin Sveamammalla!
Ja kyllä, olen asunut siellä ja nähnyt tätä ´´sopeutumista´´ siksi kirjoittelen. Mainitsen vielä, että mulla on parhaillaankin ystäviä mamuissa.
muita ajankohtaisia ohjelmia? Itse olen vain pannut merkille nämä pyssyuskonnot miten riehuvat omissa maissaan ja mikä estää ettei täälläkin?
paskalla alueella ja lisäksi myös Ranskassa. Ihan hyvin viihdyin. Tietenkin sopeutuminen on tärkeää ainakin sillä tasolla, että noudattaa paikallista lakia. Useimmilta se kuitenkin onnistuu. Toisaalta esim. ranskassa on niin järkyttävästi mamuja monessa sukupolvessa (ei lasketa tilastoissa enää maahanmuuttajiksi), mutta ihan hyvin elämä siellä sujuu noin yleisesti. Yhteiskunnan ulkopuolelle putoajia on aina kaikissa ryhmissä.
Mun mielestäni suomessa vieraista uskonnoista vouhkaaminen saa ihan järkyttävät mittasuhteet. Aina ei ole edes mitään järkiperusteita. Maahanmuutto kuitekin täällä taitaa olla niin uusi juttu jos virolaisia ja venäläisiä ei lasketa?
Toivottavasti joskus päästään siihen, että kunnallisissa päiväkodeissa ja kouluissa ei ole tunnustuksellista uskonnon opetusta eikä niissä harjoiteta mitään uskontoa. Silloin kunnalliset päiväkodit ja koulut sopisivat ihan kaikille lapsille vanhempien uskonnosta riippumatta.
Kommunismihan vastusti uskontoa, ainoa oikea uskonto oli Puolue. Kapitalismissa Puolueen tilalla on vain Raha.
Miksi ihmiseten on nykyään niin vaikeaa olla loukkaamatta toista, toisen uskomusta ja alkuperää. Tätäkin keskustelupalstaa lukiessa, ei voi muuta tehdä kuin ihmetelle että minkä ihmeen vuoksi on pakko tunkea keskusteluun rasistisia ja loukkaavia sanoja, eikö asialisella keskustelulla voida edetä? Olen ollut töissä päiväkodissa, jossa on ryhmässä sekä suomalaisia että ei-suomalaisia lapsia ja kyllä otti päähän päivä päivältä enemmän joidenkin hoitajien piilorasistiset käytöksen ei-suomalaisia lapsia kohtaan. Itse en lastani laita päiväkotiin ollenkaan, vaan hoidan kotona, mutta jos aion töitä tehdä niin en laita muuhun kuin omaan uskontoni kuuluvaan päiväkotiin. Jos jokaisella on oikeus valita, niin minkä ihmeen takia toisia pitää tämä asia ärsyttää?
Välillä on pakko tunkea nenänsä asioihin, jotka eivät koskisikaan meitä. Kutsuitpa sitä asennevammaksi tai joksikin muuksi, tuntuu siltä että nykyään on vain pakko heittää jtn p**** ja rasistista ja epäsopivaa tekstiä keskusteluihin, joista ei tykkää, valitettavaa se kyllä on...
ja mies tienaa perheelle elannon
nyt on jotain perheessä vialla jos mammat menee toihin
integroitumaan meidän yhteiskuntaamme? kuulostaa siltä että kohta on islamikoulut ym, joka on jo lainvastaista. ei auta lapsia yhtään kotoutumiseen tänne.
Olen ollut kesätöissä islamilaisessa päiväkodissa ja tutustunut tietenkin myös sen päiväkodin VASU:un(varhaiskasvatussuunnitelma). Sen pohjalta voin sanoa että ulkomaalaisen lapsen integroituminen Suomen yhteiskuntaan ei kyllä ole vaikeaa. Vasu:ssa oli nimenomaan se että pk:n tärkein kieli on suomi ja se että lapsille on pakko opettaa jollain tasolla Suomen kulttuuria, jotta he voivat helpommin jatkaa pk:n jälkeen kouluun.
väestönosalla jossa työttömyysaste on 50% pohjoiseen ja joillakin montakin muijaa jotka yksinhuoltajia, niin miten saat kaiken ynnäämään.
Montako vaimoa ja lasta työtön elättää tai jos sattuu töissä olemaa niin montako kebab-kioskissa töissä oleva elättää?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomen+somaleilla+moniavioisia+liitt…
ja mies tienaa perheelle elannon nyt on jotain perheessä vialla jos mammat menee toihin
En tiedä mistä olet tietosi repinyt, mutta muslimi äidille ei ole estettä työntekoon. Itse olen tehnyt töitä mutta raskauden vuoksi keskeyttänyt. On musliminaisen oikeus valita haluaako tehdä töitä vai ei. Työnteko riippuu monesta asiasta, kuten perheen koko, taloudellinen tilanne jne.
Suomessa olekaan estettä naisten työnteolle. Käytännössä kuitenkin hartaissa muslimimaissa nainen tietty tarvitsee miehen luvan. Saudi, Iran, Dubai jne.
A British mother has been deported from Dubai – and forced to leave her six-year-old daughter behind – for working without her estranged husband’s permission.
Secondary school teacher Tess Lorrigan was in her classroom with a group of 13-year-old children when she was arrested by immigration officials and thrown into one of the Middle Eastern state’s notoriously tough prisons for two days.
In Dubai, it is an offence for a married woman to work without her husband’s permission.
Suomessa olekaan estettä naisten työnteolle. Käytännössä kuitenkin hartaissa muslimimaissa nainen tietty tarvitsee miehen luvan. Saudi, Iran, Dubai jne. A British mother has been deported from Dubai – and forced to leave her six-year-old daughter behind – for working without her estranged husband’s permission. Secondary school teacher Tess Lorrigan was in her classroom with a group of 13-year-old children when she was arrested by immigration officials and thrown into one of the Middle Eastern state’s notoriously tough prisons for two days. In Dubai, it is an offence for a married woman to work without her husband’s permission.
Nämä kaksi asiaa sekoitetaan valitettavan usein keskenään. Kyse olikin siitö ettö nimenomaan Islam uskontona ei estä naisen työntekoa. Islamin nimellä voidaan puhua mitä tahansa halutaan, mutta mikä on totta ja mikä ei, se onkin sitten eri asia.
jos ateistit (pieni vähemmistö) eivät olisi alkaneet valittaa