Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka normaalisti pystyvät

Vierailija
20.08.2010 |

hillitsemään ruokahalunsa ja painonsa, mutta kipeenä homma levähtää aina käsiin? Mä en nyt taas flunssassa vaan jaksa olla tippaakaan kurinalainen, vaan vedän kaikkea just mitä ei pitäis. Ja tekis mieli vetää vielä kännit kaupan päälle. Vititaa niin tää taas, koko viime keväänkin olin jonkun pöpön kourissa...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokahaluni kasvaa ihan älyttömästi. Yleensähän sanotaan, että sairaana ei jaksaisi syödä, mutta minulla se on kyllä päinvastoin. Normaalisti pystyn syömistä hillitsemään paremmin, mutta flunssasairaana ruoka ja nimenomaan oikea ruoka ei herkut himottaa. Luin jostain, että kortisolia erittyy lisää sairaana ja sehän aiheuttaa ruokahalua. Kortisolia kutsutaankin stressihormoniksi, koska psyykkinen ja fyysinen rasitus nostavat kortisolin tuotantoa. Kortisolilla on tulehdusta heikentävä vaikutus, joten oletan että elimistöni tuottaa sitä lisää flunssan parantamiseksi. Tämä ilmiö on kyllä tullut minulle aikuisemmalla iällä ja aloin sitä ihan tutkimaan, kun ihmettelin ruokahalun kasvua viime vuosien flunssissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla