Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koeputkihedelmöitys lisää epämuodostumariskiä

Vierailija
21.12.2005 |

http://www3.keskisuomalainen.net/servlet/page?_pageid=67&_dad=portal30&…

Mielipiteitä?

Mä oon miettiny monet kerrat muutamaa tuttavapiirin lasta, että johtuisko se etteivät ole osanneet puhua kunnolla vielä neljä vuotiainakaan, koulussa ongelmia -> tarvitsee avustajan, kuullun ymmärtämisen ongelmia... Voisivatko olla hirveiden hormonien aikaansaannosta? Toinen on aikaan saatu hormonein, toinen putkessa..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän luonto ole sitä tarkoittanut koeputkella tehtäväksi.

Vierailija
2/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä tutkimuksia. Milloin tehtäisiin tutkimus kuinka paljon punatukkaiset äidit lisäävät hiusväreillään syntyvän lapsensa epämuodostumia tai tupakoivat isät aiheuttavat röökin poltolla lapsille keuhkosyöpää.

En ole tavannut yhtään koeputkihedelmöitettyä lasta, joka olisi epämuodostunut, mutta tavallisesti aikaan laitettuja kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä mahtoi olla pointtisi?

ja 2 voisi mennä hommaamaan sitä joulumieltä itselleen, ei tarvitse olla noin helvetin katkera muiden onnesta.

Vierailija
4/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap jotain ymmärtämisen häiriöitä? Siinä jutussa puhuttiin

sukupuolielinten epämuodostumista.

Sitä ei voi tietää, miten hermosto kehittyy, totta kai voi olla jotain

vaikutusta sillä, että prosessiin ollaan puututtu. Voihan joku

noista lapsista olla esim. pakkasalkiosta muodostunut.

Kellä tahansa voi olla henkisen kehityksen ongelmia, itse asiassa

jokaisella on niitä jossain määrin

Vierailija
5/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

http://www3.keskisuomalainen.net/servlet/page?_pageid=67&_dad=portal30&…

Mielipiteitä?

Mä oon miettiny monet kerrat muutamaa tuttavapiirin lasta, että johtuisko se etteivät ole osanneet puhua kunnolla vielä neljä vuotiainakaan, koulussa ongelmia -> tarvitsee avustajan, kuullun ymmärtämisen ongelmia... Voisivatko olla hirveiden hormonien aikaansaannosta? Toinen on aikaan saatu hormonein, toinen putkessa..

Ja muitahan syitä ei voi olla tuollaisten ongelmien syyksi kuin hirveät hormoonihoidot !!! Hei haloo. Mahdatko edes tietää miten hormooni ja koeputkihedelmöitys eroaa, tuskin.

Vierailija
6/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuumailin vaan.. Tottahan tajusin senkin ettei ole epämuodostumista kyse kun ei ymmärrä kuulemaansa ym.. Mut kut kuten sanottu, mietiskelin tässä ja typerä/ymmärtämätön/toistenonnestamitääntajuamaton kun olen " sanoin ääneen" ...

Joojoo, häpeän, painun takaisin kolooni... Ap

Vierailija
7/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuottamassa siten kilo(tavu) kaupalla älyttömyyksiä vauvapalstalle.

Ihanko oikeasti kuvittelet että on olemassa joku " luonto" joka on miettinyt meille asiat valmiiksi että mitä tapahtuu ja mitä ei?

Vierailija:

eihän luonto ole sitä tarkoittanut koeputkella tehtäväksi.

Vierailija
8/8 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi hedelmöityshoidoilla alkuunsa saatua lasta, joista toisella on epämuodostuma -- tosin ei kaiketi johdu hedhoidoista vaan perimästä. Mutta siis mistä tiedetään johtuuko tuo hedelmöityshoidoista vai esimerkiksi geeneistä - eli siitä että esim. äidillä/isällä on huono perimä.