Koeputkihedelmöitys lisää epämuodostumariskiä
http://www3.keskisuomalainen.net/servlet/page?_pageid=67&_dad=portal30&…
Mielipiteitä?
Mä oon miettiny monet kerrat muutamaa tuttavapiirin lasta, että johtuisko se etteivät ole osanneet puhua kunnolla vielä neljä vuotiainakaan, koulussa ongelmia -> tarvitsee avustajan, kuullun ymmärtämisen ongelmia... Voisivatko olla hirveiden hormonien aikaansaannosta? Toinen on aikaan saatu hormonein, toinen putkessa..
Kommentit (8)
Nämä on näitä tutkimuksia. Milloin tehtäisiin tutkimus kuinka paljon punatukkaiset äidit lisäävät hiusväreillään syntyvän lapsensa epämuodostumia tai tupakoivat isät aiheuttavat röökin poltolla lapsille keuhkosyöpää.
En ole tavannut yhtään koeputkihedelmöitettyä lasta, joka olisi epämuodostunut, mutta tavallisesti aikaan laitettuja kylläkin.
mikä mahtoi olla pointtisi?
ja 2 voisi mennä hommaamaan sitä joulumieltä itselleen, ei tarvitse olla noin helvetin katkera muiden onnesta.
Onko sulla ap jotain ymmärtämisen häiriöitä? Siinä jutussa puhuttiin
sukupuolielinten epämuodostumista.
Sitä ei voi tietää, miten hermosto kehittyy, totta kai voi olla jotain
vaikutusta sillä, että prosessiin ollaan puututtu. Voihan joku
noista lapsista olla esim. pakkasalkiosta muodostunut.
Kellä tahansa voi olla henkisen kehityksen ongelmia, itse asiassa
jokaisella on niitä jossain määrin
Vierailija:
http://www3.keskisuomalainen.net/servlet/page?_pageid=67&_dad=portal30&…Mielipiteitä?
Mä oon miettiny monet kerrat muutamaa tuttavapiirin lasta, että johtuisko se etteivät ole osanneet puhua kunnolla vielä neljä vuotiainakaan, koulussa ongelmia -> tarvitsee avustajan, kuullun ymmärtämisen ongelmia... Voisivatko olla hirveiden hormonien aikaansaannosta? Toinen on aikaan saatu hormonein, toinen putkessa..
Ja muitahan syitä ei voi olla tuollaisten ongelmien syyksi kuin hirveät hormoonihoidot !!! Hei haloo. Mahdatko edes tietää miten hormooni ja koeputkihedelmöitys eroaa, tuskin.
Tuumailin vaan.. Tottahan tajusin senkin ettei ole epämuodostumista kyse kun ei ymmärrä kuulemaansa ym.. Mut kut kuten sanottu, mietiskelin tässä ja typerä/ymmärtämätön/toistenonnestamitääntajuamaton kun olen " sanoin ääneen" ...
Joojoo, häpeän, painun takaisin kolooni... Ap
ja tuottamassa siten kilo(tavu) kaupalla älyttömyyksiä vauvapalstalle.
Ihanko oikeasti kuvittelet että on olemassa joku " luonto" joka on miettinyt meille asiat valmiiksi että mitä tapahtuu ja mitä ei?
Vierailija:
eihän luonto ole sitä tarkoittanut koeputkella tehtäväksi.
Itselläni on kaksi hedelmöityshoidoilla alkuunsa saatua lasta, joista toisella on epämuodostuma -- tosin ei kaiketi johdu hedhoidoista vaan perimästä. Mutta siis mistä tiedetään johtuuko tuo hedelmöityshoidoista vai esimerkiksi geeneistä - eli siitä että esim. äidillä/isällä on huono perimä.
eihän luonto ole sitä tarkoittanut koeputkella tehtäväksi.